Kvinnor.
Här kan männen ge svar på tal!
Den stora frågan som jag inte är i stånd att besvara trots 30 års studium av det kvinnliga psyket är följande:
Vad är kvinnans djupaste önskemål och behov.
Glömde skriva Sigmund Freud
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Jag tror inte att det är någon större skilnad på mäns och kvinnors behov - egentligen…
"There is nothing more despicable than respect based on fear."
#1 nä kanske inte, men jag tror att vi kvinnor är dåliga på att tala om VAD vi vill och behöver. Vi lindar gärna in det istället för att säga exakt vad vi menar.
Zabelle
#1 "Kvinnor från Venus och män från Mars"….
…talar inte talar samma språk…..
Om vi lär oss lite av varandras språk så borde livet tillsammans bli lättare.
Aaaa..men hur gör man det??
Manliga könet vill inte lära sig vårt språk….eller kan inte…eller törs inte…tyvärr
Men det är viceversa med oss kvinnor oxo…

# 3 Det är en bra bok som man känner igen sig mycket i en kul och lärorik läsning.
#5 Jag fick mig många goa skrattstunder när jag läste den!
#2 Där har du helt rätt. Men som tur är gäller det inte min kvinna! Där är det raka puckar! 
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Hmm, får jag lov att yttra mig här? 
Frågan som ställs i #0 kan jag inte svara på. Jag vet inte om jag ens tror att det finns ett generellt svar som kan funka för alla kvinnor.
Däremot vill jag gärna säga något om bispåret, språket. Jag har under hela mitt vuxna liv sett en liten röd tråd i kvinnors språk, eller snarare tolkning av andras språk.
Det förefaller nämligen vara på det viset att en kvinna nästan alltid väljer att tolka det man säger på det absolut mest negativa sätt som är möjligt i mer eller mindre varje situation.
Jag är ledsen mina damer, men det är något jag bara inte kan lära mig, det går inte. Varje gång jag säger någonting (och här vill jag inflika att det är helt riktigt som Zabelle säger - jag går rakt på och säger exakt vad jag menar), så tolkar kvinnan jag pratar med in en massa undertoner, dolda syften, inlindad kritik, eller till och med någon slags parallell fråga som jag inte har varit i närheten av att tänka.
Om jag säger en enkel och tydlig mening som. -"F-n vad det är kallt inne idag". Då får detta inte betyda det som det betyder, nämligen att jag tycker att det är kallt inomhus, punkt.
För henne betyder det istället: -"har du glömt att höja värmen nu igen din slarvpotta?"
Jag kan vittna om att detta är oerhört frustrerande, att det man säger aldrig får gälla. Man kan få fnatt.
*Fniss* jag känner igen det.
När någon av sönerna är här hemma får jag ofta msn.
Hej hur mår du, jag har …….och dittan och dattan och nu bla bla bla..förresten" hm hm " har inte ringt mej på en hel vecka vet du vart han är?
Istället för att fråga direkt.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Haha. Stackars karlar. Ja vi har nog alla våra egenheter. Jag är nog tyvärr en som tolkar hej vilt till min stackars mans förtvivlan. Har nog för lätt att tro precis som Du skriver Penke att "jaha då har jag gjort nått fel igen.". Jag är jättedålig på att tala om vad jag vill. Jag tror att han fattar allt. (det gör han inte)
Han å andra sidan pratar högst halva meningar ibland och tror han sagt en hel. Sen måste man skriva honom på näsan vad som kan behöva göras. Om han skulle få för sig att så kallat hjälpa till och städa. Så säger han jag kan HJÄLPA till. Bra säjer jag, du kan börja var du vill. Nix han vill att jag säjer gör det , gör det. och det är så himla tråkigt. Känner mig som en tjatmoster Bättre att ta ett tag när och där det behövs. Jag tror vi har samma synpå vad som är städat( hur det ser ut när det är gjort).
Sen kanske vi trots allt är mer lika än vi tror i det mesta. Och lite egenheter kan vi väl få ha.
Det är en himla tur att vi stått ut med varandra så länge.
Var rädda om varandra

Tack Peter!
Alla kvinnor är inte lika… Jag får oftare höra att jag är för rakt på sak, totalt saknar krusiduller och finess…
Jamen… ska man inte säga A när man menar A då eller? För att bli mer kvinnlig då…
(Den manhaftiga smurfan)
#8 Jag gissar att det kan ha lite med kvinnors självförtroende att göra. Att det tolkas in andra saker än det som sägs av mannen.
#11 Jag brukar också kallas för manhaftig!

Rakt på sak !!…så slipper det bli missförstånd, som sedan ska lindas in…..
#8 Jag skrattar igenkännande åt det du skriver, jag hade förmodligen också först tänkt att det på något sätt var mitt fel att du tyckte det var kallt inne… (oj, har jag stängt värmen eller glömt stänga nåt fönster..
) men antagligen erbjudit mig att gå och hämta en tröja åt dig
Den klassiska bilturen där mannen och kvinnan är ute och åker. Kvinnan säger vid flera tillfällen - o titta ett sånt gulligt fika ställe!
Ja visst säger mannen och kör glatt vidare. Efter en stund härsknar kvinnan till.. och han undrar naturligtvis varför. Till slut tappar hon tålamodet och undrar surt varför de inte kan stanna och fika nån gång, hon har ju tjatat om det i flera mil nu… 
Jag jobbar med nästan bara män och tror att jag lärt mig att säga precis vad jag menar
för att undvika missförstånd.
Zabelle
#14 Ja det har jag erfarit. Jag svarar förstås på uttalandet som det låter för mig - att javisst var det fint. Min fru har lärt sig att kompromissa i det där läget och har ändrat uttrycket " åh titta vilket gulligt fikaställe" till att säga "kan vi inte stanna och fika här?"
Min egen variant skulle förstås bli "här stannar vi och fikar". 
Haha. Får väl börja med att göra som Du säjer Peter54.
Tala om att så här gör vi. Jag gör det stora felet att först försöka förvissa mig om att andra tycker det är okej först.
Var en bra tråd. Fortsätt Du Peter och lär oss den manliga språket mer. Min stackars man kommer kanske att bli förvirrad menlycklig över förändringen.
Var rädda om varandra

#14 Jag är också totalt omgiven av herrar… Både som kollegor och elever…. Är man på fordon så är man…
Trivs bättre bland karlar, för då får jag vara den jag är och säga vad jag tänker utan att först grubbla ihjäl mig över hur jag ska formulera mig för att inte trampa någon på tårna…
Jag upplever dessutom att kvinnor oftare går och bär på att det blivít sårade och dylikt… Den som sårat ska liksom bara förstå det…
I mitt arbetslag är det raka puckar! Ingen går och bär på eventuella oförätter…
Den gyllene regeln jag lever efter är… Det jag inte kan säga rakt ut till en människa - det säger jag heller inte bakom ryggen!