Tänk efter först!
Den som dömer andra
har vanligtvis ett dåligt minne.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Ja det kan la vara lite tvetydigt..
Nu har jag läst inlägget flera gånger.O jag förstår nog inte det.För vad har minnet med det att göra?
Jag kan ju ta avstånd o dömma langare!!
Lena.P är jag i verkliga livet.

Jag gissar att här avses att man dömer andra människor för saker de gör som man kanske gör eller gjort själv. Många är ju snabba att säga saker om andra som de gör eller inte gör men rannsakar man sig själv bär man ungefär lika mycket småsten i ryggsäcken som de 
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

# 1 Har du aldrig köpt något olagligt?
Köpt ut sprit till dina barn?
Handlat billiga cig eller sprit av någon langare?
Har du själv aldrig tagit över för mycket?
Köpt hembränt
Nu tycker jag inte du ska svara på dessa frågor bara ställ dem till dig själv.
Svarar du nej på alla har du antingen dåligt minne eller så har du faktiskt rätt att dömma
Jo… det är så lätt att inuti tänka tankar. Men släpp inte ut dem agge…! Det är bättre med lite eftertanke.
Ofta och lätt är det att göra fel - jag gör det ofta - det är bra att tänka på det, för det är lika lätt för andra att göra fel. Men - det är skillnad på mer "medvetna" och planerade saker som t ex langning som ni ovan pratar om
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
jag tror #0 menar precis som det står i biblen; Den som är utan synd kastar första stenen. Ingen av oss är utan skuld..
av det som #3 föreslår så har jag handlat alkohol och cigaretter av "langare". Är det verkligen olagligt?

Ja om man vet att det är langare…
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
1 Har du aldrig köpt något olagligt?-det ber ror på om det menas stöldgods.Det har jag aldrig köpt.
Köpt ut sprit till dina barn?Nej-Barn har inga hjärnor o sprit tar död på alt…
Handlat billiga cig eller sprit av någon langare?-japp men jag har haft olden inne.
Har du själv aldrig tagit över för mycket?
Köpt hembränt-Förstår inte frågan..-Kan det va spriten?
Nu tycker jag inte du ska svara på dessa frågor bara ställ dem till dig själv.-Men det är klart man skall svara..
Svarar du nej på alla har du antingen dåligt minne eller så har du faktiskt rätt att dömma.-Nu jorde jag ju inte det..Jag köper ju cigg o mina öl i Tyskland..
Men det kan vara som Maggan säger ett citat från biben o det är för avanserat för mig.
Eller hoppfull.Säger.
Jag är så rädd för att vara en sådan mäniska.Så jag har sagt till väner o stoppa mig.
O DET SÄGER JAG ÄVEN TILL ER…HEJDA MIG.OM JAG VASAR I VÄG…

jag vet inte om det är olagligt men om man handlar tycker jag inte man ska döma langaren sen. (Jag handlar gärna billiga cig)
Det fins alltid två sidor.
langare som säljer till vem som hälst !!kan jag känna inte har så stort värde i mina ögon.För jag skulle alldrig sälja någon sprit eller tobbak..
Men vi har langare som skor sig på alkolister o unga mäniskor..man får facktist urskilja o inte bara tänka penga!!
För står vi hur jag menar??
Jag förstår vad du menar chik. jag har handlat av folk som köper utomlands. Är man ute på landet långt från bolaget och är dålig på att planera så har jag svårt att se nåt fel med det - det är inget jag stolt över, men jag skäms inte heller - jag är vuxen! Men om jag visste att han sålde till minderåriga (vilket han säger att han inte vill) då skulle jag sätta polisen på honom.

#9 ja det gör jag, och de som langar knark får man lov att döma tycker jag
Jag erkänner…jag köpte 1 snusdosa åt min son en vecka innan han fyllde 18 år. Han fyllde 18 och slutade snusa. Min brott var onödig.
Annat olagligt har inte jag gjort….
utom snott andras smileysar..
#11 Knarklangare dömer jag hård.
Poängen med detta är väl att man ska akta sig för att döma någon för något om man själv inte har alldeles kritvitt samvete och det finns det förstås ingen som har även om man inte gjort sig skyldig till något av det som räknas upp i #3.
Detta är bland annat en av anledningarna till att jag inte kan se sånt som idol och liknande program på TV där det sitter en rad snusförnumstiga skitskallar och kritiserar dem som deltar på det mest elaka och förnedrande sätt.