Frustrerad.
Åhhh *gnisslar tänder* jag har stått tror jag i 20 minuter i hallen för att ta ett kort och lyckas inte. Det är så att när vi haft kyckling slänger jag ut ben till katterna..nu var det en bit av bröstkorgen och ena katten tog den medan den andre satt och tittade på 1½ m därifrån. Plötsligt kom en av skatorna som bor här och norpade biten, men om du tror att den flög iväg så tror du fel.
Den springer mellan katterna med biten i näbben och hånar dem ser det ut som. Jag springer efter kameran, de hör att jag kommer ut och ena katten går därifrån och skatan flyger iväg.. går med en suck därifrån då jag ser i ögon vrån att skatan kommer tillbaka med biten i näbben så nu smyger jag tillbaka och ser att andra katten kommer tillbaka. Nu fick jag alla tre i bild men just som jag trycker av åker en motorcykel förbi så de blir skrämda och kvar blev bara en förvånad katt.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Vilket fantastiskt tillfällle till en bra bild! Jag förstår precis din frustration.
Flera gånger har jag försök ta roliga bilder men det är svårt med kameran att hinna/lyckas fånga det fantastiska på bild.
Igår satt Charlie på styrbrädan och hängde med huvudet under kanten och spanade (tror det är typiskt cornishar att sitta med huvudet "under fötterna") det såg roligt ut men så fort kameran om fram så slutade han, såklart.
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Jag tycker slutaren på dessa digitalkameror är så in i nordens långsamma. Jag har knäppt katterna många gånger när de tittat på mej. När jag tittar på fotot ser jag deras bak.
Precis, mycket irriterande!
Det är ofta svårt att få bilden som jag vill..
Nu har jag en nyi kamera på gång och då ska det bli bättre, tror sambon som är kunnig på kameror.
Vist är det ireterat att det tar så lång tid för kameran.
Hadde blivit en rolig bild annars.
Jag gillar skator för att dom är så inteligenta o tuffa…
Lena.P är jag i verkliga livet.
#4 Jag har läst om skator att de är mycket intelligenta och som det heter kan generalisera kunskap från en sitation till en annan. Det anses vara mycket intelligent…
De är väldigt inteligenta..jag har ett par som bor här och de retas gärna med katterna, men de varnar dem också om de tänker gå ut på vägen.

Jag tycker att skator är skitjobbiga och skräniga! Sätter igång och skriker och gapar vid 4 på morgonen… fräcka är de med i att vara närgångna. Fast det är när de är många, vilket de alltid är tycker jag…
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
Om de inte skrikit så..så hade höken tagit en av mina hönor vi sköt varningsskott mot den och den försvann.

Aha… ja där ser man… de gör alldeles säkert nytta, men den som väcker mig ur min djupsömn den blir inte populär 
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
Förstår att du är frusrerad Cristine.
När jag var yngre hade jag en fin filmkamera med objekt o grejor. Så hitta jag någon liten fågel i träd som jag ville filma, men innan jag hitta var den fanns genom filmkameralinsen. Ja när jag äntligen hitta den så flög den. Så var det gång på gång. Så jag sa att min filmning ska nog bestå av fåglar i storleken höns om jag ska få någon fågel att fastna på film. 
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.
*Fniss* ja se fåglar , de är omöjliga att fånga, men jag är envis och jag har mer kyckling till i morgon..nu regnar det för fullt.
Jag förstår hur det känns…..hos oss sitter skatorna och kråkorna och väntar på att våra katter ska servera dem mat. När någon katt kommer med en mus och är mätt så den inte äter upp musen. Då flyger fåglarna ner och tar musen och drar iväg in i skogen. 
Vi får väl se det som att det är bra att de städar undan…..
Ja det skulle inte vara så trevlig att trampa på möss när man går ut i trädgården. Jag gillar mina två skator så jag matar dem under vintern. När de skriker vet jag att det händer något ute, man vill ju alltid ha koll på katterna så nära vägen.
på tal om kamera… jag har "fått" en ny, som sambon har hjälpt mig att köpa (han den kamera och bldintresserade… ) och nu ska jag läsa instrtruktionsboken på 100 sidor innan jag får kameran… tycker sambon… hrmrm få se…
Hur mycket du än läser kommer du inte att förstå ett dugg!
Håller med, bruksanvisningar gör en ännu mer förvirrad. 
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.