Prylar, prylar...
Vad har du/ni för prylar, materiella saker som inte går att "leva utan".
Själv har jag svårt för att klara mig utan min mobil (och datan förstås). Sedan kommer mopeden och även gasolspisen. Matberedaren är också viktig.
Digitalkameran.
Jag kommer säkert att hitta fler oumbärliga saker…
/Maria

Min bil är oumbärlig… Måste lämna sonen på fridtids före de öppnar om jag ska hinna med bussen som jag måste ta för att hinna med den anknytande bussen som går till mitt arbete… "phu"
"There is nothing more despicable than respect based on fear."
Tyvärr är min bil oumbärlig. Bor på landsbygden utan kollektivtrafik. Jag önskar så att jag slapp bilen, gillar inte alls att kör längre..

Cigg och kaffe
Jag kan inte vara utan min avfallskvarn nu i värmen. Helt oumbärlig.
/Maria

Ja om bilen är en pryl så är den oumbärlig även för mig… men även spisen, frysen och kylen. I övrigt är det mindre viktigt… men det är klart dammsugaren är rätt så bra att ha med! Och tandborsten…
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Glasögonen! Jisses, vad gjorde jag utan dem!!!
"There is nothing more despicable than respect based on fear."

och lite kläder
o mat
Fast jag hade gladeligen varit utan dammsugaren, haha.
/Maria

Hahaha, jag hade gärna varit utan smutsen men dammsugaren är så bra i jakten på den tycker jag! 
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
förutom dom vanliga hushållsgrejerna är det Datorn, glasögonen och kameran. Bilen använder jag förvisso varje dag - men det är bara för att den finns - jag skulle kunna klara mig utan den.

Tvättmaskinen !! Det blir panik
.
Kylskåp & spis är bra uppfinningar!!
Ju mer man tänker efter ju mer prylar komer man på att man inte skulle klara sig utan.
Tänk, det är ändå inte så länge sedan kylskåp och tvättmaskin var lyx för att inte tala om diskmaskin.
/Maria

Hrmmm, när vi flyttade in i detta hus, 1994, fanns det diskmaskin. Då tänkte vi ; -När den går sönder köper vi ingen ny…… MEN när den gick sönder…..
….köpte vi en ny !! Vad man vänjer sig.
Ofta har vi huset fullt med folk…vad smidigt det är att fylla på maskinen….
Ett skapat behov 
hehe
hehe en gång i tiden så klarade jag mig utan;
Bil
Diskmaskin
Microvågsugn
Alla TV-kanaler utom ettan och tvåan
Dator
Internet
Trådlös telefon
Mobiltelefon
Digitalkamera
Hur fixade man det egentligen? 
Jag tycker nog att frågan är lite knepig eftersom det handlar om vad man är van vid. När jag var liten hade vi inte el eller telefon, inte ens vatten inomhus, men jag kan inte säga att jag led av det eftersom jag inte visste om något annat.
Idag skulle jag ha svårt att förlika mig med att vara utan någon enda av alla tekniska prylar vi har, men om jag ska välja en enda så blir det min bil eftersom jag inte kan nyttja allmänna transportmedel.
… och skruvdragaren, jag glömde skruvdragaren! Den kan jag inte vara utan eftersom jag inte kan hålla i en hammare 
Jag kan nog klara mig rätt bra utan en massa saker….
Schampo och tandcreme däremot är nog det första jag packar ner om vi ska nån stans, så det hade jag haft svårt att vara utan.
Zabelle