Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 300 ggr
Cristine
0

Fri vilja.

Demokrati är det samhällssystem i vilket du säger vad du vill och gör som du blir tillsagd.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[MargaretaA]
0

hm… jag inbillar mig att tvånget att göra som man blir tillsagd är värrei en diktatur…

Vad blir vi tillsagda att göra i en demokrati? Jag har svårt att komma på nåt… jobba, tjäna pengar och betala skatt kanske….

Maria
0

Fast jag har alltid funderat över demokratins rättvisa.

När vi rästade för EU har jag bestämt för mig att ja-sidan vann med omkring 52%.

Det innebär ju faktiskt att nästan halva Sveriges befolkning inte fick sin vilja igenom. Är det demokratiskt?

Sedan kan man ju anta en högre siffra för att beslut ska gå igenom men att alla ska bli nöjda går nog aldrig…Obestämd

/Maria

Soffe
0

Fy f-n för diktatur och speciellt tvång..

Hoppfull
0

Nej demokrati är verkligen ingen idealisk lösning men ännu så länge har man (vi?) inte kommit på någon bättre form så vi får jobba på att förbättra den här så gott det går så länge.

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Maria
0

#4 Därför ska man nog ta det med en nypa salt när någon starkt pratar om demokratiska beslut.

Men precis som du säger finns det väl ingen bättre lösning…Obestämd

/Maria

chik
0

Demokrativ!!Vad är det? Vad fins det??

Ordspråket säger ju mycket.

Lena.P är jag i verkliga livet.

Hoppfull
0

#5 Nej så är det och demokrati betyder ju att majoriteten avgör… så även när det är med liten marginal är det ju majoriteten som avgjort.

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.