Hej Hopp :-)
Helt galet varmt här i Helsingborg, men nu har jag städat samt handlat med mamma så vi har lite mat här hemma. Nu blir det en promenad i solen för att röra på sig lite & sen ett bad innan lillfisen kommer hem från sin pappa ikväll.
Kramar Madde aka kräftan
Amor Vincit Omnia
Jag sitter på jobbet och är halvt medvetslös.
34 grader inne här. Jag är glad för er skull, ni som är lediga och kan åka och bada! Men nästa vecka då….. :-)
Här är det "bara" 28 ute och 26 inne, men det är ändå för varmt för att jag ska ha något driv.
Fy vad jag avskyr sega modem som gör att man inte vet om inlägget postas eller ej
Nu blev det dubblering igen!
#1 Hehe.. Skojar du ;-) Duktig du är som städar! Work it!
#2 Låter inte bra.. Har du ingen fläkt?
#3 Ja det är så bara det :-) Här är det ca. 32 ute och 28 inne om min temp inte hakat upp sig förståss :-)
#5 Nää! Jag får ta hit min egen för det här går inte för sig…

Här är det väldugt varmt nu på eftermiddagen. Har badat med dottern i poolen men det varar inte så lång stund. En stor fördel är det dock att tvätten torkar supersnabbt
Jag gillar värmen och ligger gärna ute med en bok i solen och njuter och tankar D-vitamin!
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
#6 Tur att du har en egen iaf ;-)
#7 Tanka på du :-)
Här fläktar det som bara sjutton. Inget problem alls
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Vi har 31 i skuggan nu och det är tungt att försöka få någonting ur händerna. Jag håller mig i skuggan, D-vitamin får man ändå genom att bara vara ute, det behövs inget solsken för det. Femton minuter utomhus om dagen är tillräckligt. 
#9 Lite vind hade inte varit fel en sån här dag, men här är det stilla som i graven 
Här är det 27 grader både ute och inne och just nu. Det är bra torkväder så jag passar på att tvätta några yllefiltar som har varit på torpet. Dem påminner om vinterkylan som känns mycket avlägsen just nu 
Annars är det lugnt - jag gör inte många knop i sån här värme.
Puuhhe, tillbaka från promenaden. Nu är jag varm kan jag säga, försöker få till ett tvärdrag här hemma…nu blir det inte fler knop gjorda hemma idag 
Amor Vincit Omnia
31,5 grader var det inne när jag kom hem nyss.
Mina fötter är lika breda som Kalle Ankas men jag vägrar att klaga…
/Maria

Det råder väl lite delade meningar om det där med D-vitaminet. De senaste rönen som jag hört talas om säger att det ska vara rejält med riktigt solljus för att få i sig tillräckligt, så inte ens soldyrkarna får i sig nog eftersom vår sommarsäsong är så kort här i norden. Dagsljus räcker alltså inte på långa vägar för att bygga upp tillräckligt i kroppen av D-vitamin. Men det är bara vad jag har hört och vad de senaste råden säger.
Jag tror också att meningarna är delade när det gäller D-vitaminet och i så fall så skulle ju många av oss i norden ha klara brister med följder och så är ju faktiskt inte fallet…
/Maria

Fast det är ju precis så man mer och mer tror att det är… att vi lider av kronisk brist här i norden, särskilt om man är överviktig. Enormt många människor blir ju supermycket friskare när de tillsätter D-vitamin!

Hej hopp i värmen. Pust, hade det inte behövts lite regn iallafall?

Jag vet att det finns en massa forskningsrön om detta men samtidigt tänker jag att vi nordbor har bott här såpass länge och inte haft dessa symtom som övervikt och depressioner m.m. i lika stor utsträckning tidigare så jag tror mer att det är ett välfärdsproblem.
Sedan ska man inte glömma att D-vitamin är fettlösligt och att tillföra detta via tillskott tror jag man ska akta sig för, för det lagras i kroppen.
Däremot som du skriver, ska man ta tillvara på solstrålarna och dagsljuset.
Det sägs ju att katter får i sig D-vitamin genom att slicka sin päls som har tagit upp vitaminet genom solen.
/Maria
Det va inte så länge sen det regnade, men visst behövs det oxå..
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag vet bara att när jag bodde utomlands så hade jag mycket tjockare hår, långa naglar, och starkare tänder. Jag hittade denna artikel.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Hello!!
cristine!!Vissa saker flyttar på sig..Jag hadde gätte mycket hår för.Men nu är jag tunnhårig.Men igengäll så har jag fått mustach.
Jo dagen har varit toppenTills för en stund sedan.Bamse har rullat sig i något kadaver..
Lena.P är jag i verkliga livet.
#14 Eftersom det handlar om UVB som går rakt igenom moln, dis och dimma förstår jag inte hur det kan råda delade meningar. Det är just denna effekt av UVB-strålning som gör att pollinerande insekter kan hitta till "sina" blommor även under mulet väder.
UVA (den riktigt farliga UV-strålningen) är den som påverkar mycket mer under direkt solljus.
#22 Jag är nog benägen att hålla med dig där….
/Maria
#16 Kanske är det helt enkelt på det viset för att många inte vistas ute ens de rekommenderade 15 minutrarna varje dag (?).
#20 Jag tror att det har sin förklaring i helt andra faktorer än solljuset. Det handlar nog snarare om hur mycket kisel och B-vitaminer maten innehåller.

Ja inte vet jag
Jag vet bara att man idag blir allt mer övertygade om att vi här i norr lider mer eller mindre av brist på D.-vitamin och att mycket trötthet som vi väl snarare kallar det för är utbrett här. Vi kallar det hösttrötthet, vintertrötthet och till och med vårtrötthet… vem vet hur vi skulle må om vi fick riktigt solsken på våra kroppar varje dag 
Sedan är det ju när man redan är överviktig som man inte tillgodogör sig D-vitaminet lika bra om jag fattat det rätt men då blir det snabbt en ond cirkel.
Ojoj vilken diskussion det blev här då :-P
Hej Svejs!
Idag har jag det bra på jobbet. Kom ihåg att ta med fläkten imorse så nu kan jag sitta här hur länge som helst!
Gött Gunilla