Godmorgon 27 juni.
Godmorgon alla!
Idag var tuppen uppe med mig det blev ingen sömn för hostan kom som ett brev på posten så fort jag lagt mig. Har nu tagit medicin så när den har börjat verka ska jag bums i säng för att få några tiimmar sömn.
Det är en härlig morgon med sol 13,3 grader och det luktar gott utomhus.så denna dag blir nog som de övriga med mycket värme.
Jag förstår inte vad alla kajor kommer ifrån har varit en stor flock här i går och nu är det en hel hög som är kvar.
Önskar er alla en härlig lördag när ni vaknar.
Kram Solis.
Godmorgon solblomman och alla ni andra när ni vakanar!
Har också varit uppe med tuppen idag, innan tuppen föresten. Kl. 0430 ringde klockan. Upp o göra matsäck och packa det sista inför utställningen som börjar kl. 9. Duschat, druckit kaffe och fick några minuter över för att gå in på datorn.
Ver inte när jag varit uppe så här tidigt. 
Det är soligt och 12° helt vindstilla, så det blir en svettig dag.
Håll alla tummar och tår för att det går bra idag.
Ha en skön lördag.
Kram Ann.
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.
God Morgon på er alla.
Solblomman.Hosta är ju bara för jobbigt,Dricker du mycket vatten? O du vet att inga mjölkprodukter-Slemmar igen.Hoppas du får ordning på det snart.För såva är ju livet.
Ann.L..Jag hoppas o håller tummar o mina kanttarelltår för att ni vinner.
Alla ni andra!Tag vara på dagen..stressa inte.Det som inte blir gjort i dag kan man göra en annan dag….Så Vila.
Själv så går jag ute o gör lite här o där i min egen tackt..-O Hoppsa!! där kröp en snigel för bi mig
Lena.P är jag i verkliga livet.

Go morgon på er.
Chik, dina kommentarer lockar alltid fram ett stor leende, så härligt. Kram på dig.
Här blir det solstolen hela dan, tror jag!
Medarbetare på Feng Shui och Indien

Godmorgon Alla här
Solen strålar orkade inte städa Allt i går så i dag blir det resten när man har varit borta 1 vecka så behövs det lite
ompyssling här hemma
Ha en fin dag i solen alla…………
En liten bild från min resa När jag å sonnen gick runt i området jag växte upp i så hittade jag en gamal run sten
Hade glömt bort att den fanns just där
Clary..Tusen Tack.Det är så roligt o trevligt när man kan få någon o le…
Olea…Runstena som är så arbetade o vackra.Tänk vad dom fick slita förr när dom ville förmedla något till omvärden.Mot vad vi behöver i dagsläge.
Någon stans ner åt landet har dom hittat en Vikingaskatt med ett mynt från Indien.Så vi var beresta så långt även på den tiden.
Lena.P är jag i verkliga livet.

Glömde skriva Att Runstenen står På Norra järva fältet i en förort till Stockholm………………… Husby man kan hitta skatter där man tror att dom inte ska finnas
Inget snigande idag heller!
Sista dan innan semestern. Blir till att förbereda så dom klarar sej utan mej fram till 1:a augusti.
I kväll ska yngste sonen och dottern ( 18 o 21 år ) ha grillfest här hemma med sina kompisar. Då kan det bli livat! Men skoj!
Ta vara på den här dan alla, den kommer inte tillbaka.
Godmorgon från ett soligt, varmt Göteborg…
Idag blir det att handla på loppis…igen…
/Maria
Gomorron kära vänner! 
Ännu en vacker dag med sol och bad står oss till förfogande, så vi får passa på att njuta av den på bästa sätt.
Nyss när jag var ute med Bella på morronpinkningen mötte vi en kvinna gåendes med en stor pudel. Hon såg formligen livrädd ut när hon mötte oss, trots att vi gick på var sida av vägen och illstirrade på Bella som om hon var värsta mördarhunden.
Jag försökte mig till ett leende och sa hej men hon svarade inte utan höll bara ögonen på Bella. Surkärring!
Okey, Bella morrade och ställde lite ragg pga osäkerhet, men inget annat, tokskällde inte eller nåt sånt.
Jag blir så trött på detta! Bara för att man kommer med en stor svart hund behöver det inte vara förenat med livsfara att möta oss! Hon är en valp på 10 månader men bemöts ofta som en fullvuxen hund av de vi träffar på, bara för att hon är just stor och svart,suck.
Igår mötte vi en äldre man som skrattade och sa att jag kom med min pittbull…..Jaa sa jag och skrattade! Då började han att predika om hur viktigt det är med att hunden ska lyda mig mm mm…Orkar inte med detta längre! Jag bara höll med, skrattade och gick vidare.
Ha en bra dag trots alla surkärringar ni kanske kommer att råka på! 
Kram: Mammi och Cujo…
#10 Ge dem ett bländande vitt solskensleende, Mammi, och gå vidare med en önskan om en trevlig dag bara.
Du kanske är den enda människan som ler mot dem idag! 
God morgon alla!
Allt har blivit upp och ner för mej, uppe på nätterna och sover på morgonen, nu måste jag vrida rätt på dygnet igen.
#1 Lycka till!
Och du Chik är så rolig med dina komentarer.
Du får sätta en rosa rosett på huvudet på Bella ,Mammi.
Ha en härlig dag!
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Ja det har du så rätt i Gunilla, jag ska le så där sockersött även om jag kokar invärtes!
Lite svårt att sätta en rosett på Bella Cris efterssom hjässan är slätstruken men jag kan väl knyta band runt och fästa den runt hakan kanske, samt trö på henne en t-shirt med texten: Bäbis 
Precis så är det Chik!
Men Guuud sicken sötnos du har där hemma!! Gullgris!!
#10 Jag som har haft två taxar vet att man inte ska döma hunden efter storleken, haha
/Maria
# 16 Även jag har den erfarenheten av en liten ettrig minipudel därhemma som bet min mamma flera ggr men som ändå fick vara kvar som en liten kelgris! Hon va ju så snäll annars förutom detta med bitandet av just min stackars moder som älskar djur lika mycket som vad jag gör!
Ja vojne vojne, undrar just vad det va för" fel" på den lilla gumman som gav sig på sin kära matte sådär…
God morgon alla!
Ännu en dag med strålande solsken. Även om jag bara måste städa och fixa så är det roligare med vackert väder ute 
Mammi - sen jag blev med hund så har jag upptäckt en ny sorts människor som jag inte visste fanns innan - surkarten som alltid har har synpukter på hur andra sköter sina hundar.
I våras mötte jag om mina 2 papillons en man som hade en mycket stor hund. Hunden drog i kopplet och han åkte på fötterna efter, förtvivlat kämpande för att få kontroll. Och så säger han till mig; du borde ha dina hundar kopplade!
Det bästa att att ignorera dem - vi sköter vårat så får dem sköta sitt. Inte ska man låta såna förstöra dagen för oss!
Nu har jag suttit och glott på en ritning i över en timme. Ska gå ut nu och se om jag kan överföra den till verkligheten.

Så spännande Gunilla, vad ska det bli?
#20 Nu är jag inne igen… Det är nog besvärligt i vanliga fall och i den här värmen kan jag inte alls tänka klart….
Jag ska bara göra ett litet tak över källardörren och nu har jag vänt bräder, tittat på dem och lagt undan. Jag gör det en annan dag känner jag. 
Jag har iallafall skruvat upp konstruktion mellan två träd, till en gunga. Barnbarnen måste få nåt att roa sig när de kommer och hälsar på.
God kväll på er alla!
Nu sitter jag här med ett glas champange och tror inte det som har hänt idag har hänt. Att Silver vann hela utställningen. 
Tack för att ni höll tummarna för mig idag när jag skulle på utställningen. Jag har känt ert stöd i ryggen hela dagen och var inte nervös en enda gång.
Har varit en lång varm dag ute i solen. Trots parasoll bränner det lite varstans men vad gör det efter en sådan underbar dag.
Han vann först juniorklassen och gick därmed vidare til Best In Show. Då var jag redan jätte nöjd.
Sen vann han den också, Jippi.
Ha en fortsatt trevlig lördagskväll. Det ska jag ha med lite mer champange.
Kram på er alla ni är underbara.
#22 GRATTIS!
Stort Grattis!
Så roligt att höra att det gick så bra, och det är ju en liten gullesnutt.
Njut av din champagne
Ja jag njuter så mycket att snart är flaskan slut.
Men det kan je bero på ÅNK att jag inte kommer ihåg det förra glaset he he.
Stort varmt grattis till dej och din kära hund Ann!! SKÅL!! 
#25 Visst är det bra att ha ÅNKen att ta till! Hahaha 

Jättegrattis Ann! du har verkligen anledning att fira 
Grattis Ann och skål. 
#27 Det tänker jag köra med hädanefter allra helst om jag gör något olämpligt.
Upps jag har ÅNK. HeHe.
ja det där med ÅNK var det bästa jag sett i år tror jag. Nu har man ju alltid en ursäkt. 

GODKVÄLL ALLA TITTAR IN LITE SNABBT SKA IN I DUSCHEN NU Å SEN SOVA I GÅR BLEV DET BARA 3-4 TIMMAR SÅ NU ÄR JAG JÄTTE TRÖTT GOD NATT !
Nattinatti Olea Viola och nussa sött!! 
Ikväll gick vi faktiskt till restaurangen och åt. Det var skönt att sitta där vid vattnet och titta på alla malliga båtar vid bryggan. Nej - inte avis - vill INTE ha vräkig båt 
Sen är det kul att studera människor. En favvo är att försöka gissa vilka som är bofasta och vilka som tillhör det fiiiina "sommarfolket". Men det är egentligen ingen sport - det är hemskt lätt om man lärt sig läsa klädkoder 
Vad sa du klädpoker, oj med glasögon blev det klädkoder Upps. ÅNK igen….
# 34 Skämtade på med dottern och mågen idag när dom sjösatte roddbåten. Jag sa att nu var det för mågen att springa in och sätta på sig den rosa skjortan och blötkamma håret bakåt och för dottern att sätta på sig nåt vitt fräscht och sen ge sig iväg på böljan den blå med ett glas skumpa i näven!
Ja fräscht vitt finns ofta med - och det obligatoriska guldblinget på tanterna.
Gentlemännen slår sig gärna lösa med välstrukna kortbyxor med T-shirten nedstoppad i byxorna, så man ser läderremmen. Avsluta med sockförsedda fötter i seglarskor. Inte en bakvänd keps så långt ögat kan se 
GRATTIS AnnL! Ni är så duktiga!Lycka till i fortsättningen.
Kram!
Zabelle
Gonatt på er nu går jag och slafar.*Gääääsp*
Nattinatti Cris och nussa sött!