Jädrans datorer
Ibland har man lust att kasta dem genom fönstret igår lade min av igen och mina gäster tog den med sig. Sonen installerade en annan dator till tv.n och jag trodde det skulle bli super. Men det blev det inte, fast bilden är så stor blev det svårt att läsa, och jag fick sitta inpå skärmen. Svårt att skriva blev det då jag måste ha glasögon för att skriva och ta av dem för att läsa.Kanske den är bra för någon som ser bra När man tar en bild av skärmen så ser det jättebra ut men nej..jag blev jätteglad när jag fick igen min gammling.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Cristine. Du ska behandla datorn som män. Stryk dem lite på "ryggen" så gör de som du vill! Hahaha….
Jo om det vore så väl*skratt* men nyingen är för fin i kanten och gammlingen för grinig*pust och suck*
jaa, se karlar (nu får jag väl ducka)
#1 Tänk, jag tänkte precis säga samma sak … fast omvänt 

#4 Hahaha…förstår det…
Äh det är samma med datorer och bilar (och karlar - förlåt peter) en välriktad spark fixar det mesta 
Hmm, jag skulle förstås aldrig sparka på någon, särskilt inte min fru, men mekaniken kan må bra av en känga emellanåt. Fast egentligen tror jag nog på ömsint behandling av både människor och maskiner 
ja givetvis har jag aldrig menat att nån skulle sparka på sin fru. men det fattar ni väl utan att jag särskilt behöver säga det.
men bilar, datorer och karlar (och ibland barn och hundrar) har ibland behov av korrigering medelst fot i aktern. Sorry om jag inte är PC (politically correct) nu - men jag talar ju bara bildligt - inte bokstavligt 
Man ska stryka och klappa försiktigt. Då spinner de. Både karlarna och "maskinerna"
jaja det är grundkursen sidan 1 (ett). Men om det inte funkar - se #8
#8 Jag fattar, jag var bara ute efter att ta udden av den vassa spjutspetsen i baken mot min sort 
#11 Din sort…ä väl bra!
#10 Om de inte funkar så finns det bättre begagnade att införskaffa…
Din "sort"?
Menar du alla underbara, härliga, testosteronfyllda män som befolkar jorden, och som gör oss kvinnor knorrliga för att ni är så… bara som ni är? 
Jass å ni pratar om män… *fniss*
Jaa, sååå är dom….suck
#12, #14 Ja ungefär så, men ta det inte så allvarligt, jag kanske inte var tydlig nog, men det sades med självironiskt tonfall 

Jag tror du får göra en extra tråd om lite " virrigt nattsnack" Maggan!
#15 Jaa, det är det bästa vi vet att tala om. Va du är blygsam ikväll?!
jamen jag är mycket seriös. Vi fruntimmer kan klaga på er ibland - det får ni ta . men livet vore förskräckligt trist utan er män 
Jag tror att karlarna klagar på oss också.
Fast väldigt kärleksfullt
förståss! 
#20 Mmm, så är det nog åt båda håll skulle jag tro 
Jamen vad fasiken kan jag säga om män, min bor ju 2000 mil härifrån och vi har inte setts på 2 år nu
#23 Det måste va jobbigt 
Både ja och nej, han är gammal nu och det är jag med. han är ju 20 år äldre än mej, men jag skulle nog inte orka ha honom här..jag är van nu att hålla mej hemma och han vill ut varje dag. jag vet inte hur han orkar, men han arbetar fortfarande som vanlkigt.
Det låter tufft på nåt vis Cristine, jag kan inte formulera det bättre just nu . men på nåt vis låter det sorgligt att du och din man bor i olika länder… men om det nu är så ni vill ha det så… om det verkligen är så ni vill ha det så - så är det väl.. okej antar jag …(?)
Dottern behövde komma hit till Sverige för att få bra skolgång och vård för sin autism..det är bättre här..och förut reste vi emellan men jag har blivit lat och han lite äldre
Vi kanske ska träffas i Köpenhamn nu i sommar. Då gör vi halva resan var.
Okej du är en god mor Cristine - det förklarar det mesta…
jag hoppas att ni träffas i Köpenhamn och att det blir lyckat. Det förtjänar du 
Tack Maggan