Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etiketthus-och-hem
Läst 426 ggr
Cristine
0

Morgonrutiner.

Har ni några?

Så fort jag sätter mej i sängen slås datorn igång, medans så får mina katter gå ut och jag tar fram mat åt dem och kokar kaffe.jag bäddar och plockar ihop i köket om där finns något, sedan sätter jag mig vid datorn med min mugg och kanske en smörgås. Vid 8 tiden tvättar jag och klär på mej.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Mavios
0

Bara morgonrutin på vardagarna - maken väcker mig och berättar att mitt örtte är klart runt 05,45. Då sätter vi oss (han med sitt mrogonkaffe) och läser de olika delarna i tidningen och småpratar lite innan han går till jobbet. Morgonpussen i dörren är en viktig ingrediens också. Glad efter det kan det se lite olika ut. Barn och hund i olika ordning, frukost när jag känner för det och sedan kanske sängen bäddas (fast inte alltid).

Ett vänligt leende kan betyda så mycket för den som själv inte orkar prestera något.

[GunillaF]
0

Jag har morgonrutiner som inte får rubbas mycket för då kommer jag för sent till jobbet. På helgerna är rutinerna lite mer "rörliga" men jag går ganska snabbt ut med hunden så hon får göra sina behov.

zabelle
0

Morgnar är inte kul! Alltid bråttom… sover hellre 2 minuter längre. Har någon flyttat en pryl så blir det kris. 

Dusch, försök att måla "pigga ögon" (behöver snart förstoringsglas för att hitta dem) utfodra djuren och mig själv, långrunda med vovven. Dax att rusa… 3 par bedjande ögon som ger en dåligt samvete för att man ska lämna dem ensamma en stund. Dessa ögon förföljer mig ut till bilen, där jag kan se alla 3 djuren trängas i balkongfönstret, lika bedjande alla 3.

Väl på jobbet så är det äntligen dax för dagens första kopp kaffe!

Zabelle   

Mammi
0

Vaknar och gosar med Bella en stund, kliver sen upp och fixar till mig såpass att jag vågar sticka näsan utanför dörren och gå ut på morgonrastningen med bajjanödig vovve.

Sen in och på med perkulatorn, brer en macka wasa fiber plus, eller ett flatbröd med ost och häller upp fil med K-special och sätter mig sen ner och njuter av min frukost. Naturligtvis är datorn på g och väntar på att tas ibruk!Skrattande

chik
0

Jag är medvislös på morgonen.Toa sen kanar jag ner till köket trycker på kaffebryggan som jag laddade på kvälen,sitter o såver med händerna i huvudet.Kaffe färdigt en kopp.Nu börjar jag vakna till medecin mer kaffe..O det skall vara tyst.Därför så har jag alltid gått upp väldigt tidigt innan barna har vaknat.För min dag blir förstörd om jag inte får ha det lugt o tyst på morgonen.Har vi nattgäster så vet dom att dom skall ha munen stägd..

Lena.P är jag i verkliga livet.

aggeelin
0

Här är en till som är medvetslös på morgonen och därefter ser ut som ett monster, jag blir rädd för mig själv på morgonen… Rutiner är viktiga för att komma till jobbet i tid…

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

[MargaretaA]
0

Ja jag har det bra eftersom gubben tar ut vovvarna på morgonkissen innan han åker till jobbet.

jag kliver upp ur sängen, startar datorn och TVn i förbifarten på väg till köket. Fixar kaffe och tar en kopp samtidigt som jag läser in mig lite här på LK. Sen tar jag en macka till påtåren framför nyheterna på TVn - man måste ju veta vad som händer i världen också. Flört

Helgerna kan se lite annorlunda ut - då är jag inte lika mycket vid datorn. Då blir det långfrukost framför godmorgonTVn med gubben.

Hoppfull
0

Här är det äta först av allt som gäller… jag har ju lite för lågt blodsocker så äter jag inte direkt jag släpat mig ur sängen som bara fortsätter jag att sova. Men så fort jag ätit något piggnar jag till en aning, så frukost till mig och dottern är först. Sen sätter jag mig här vid datorn och efter en stund gör jag kaffe. I vanliga fall tar jag en promenad om jag orkar men nu under sommaren blir det liksom inte av.

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Soffe
0

Nä.. Jag har inga fasta rutiner på morgonen.. Jag gör som jag känner för :-)

AnnL
0

Här är det att ligga och dra sig en stund o mysa lite med hunden och katten o ibland med sambon innan det stigs upp. Sen eftersom jag är rökare är ju tyvärr det första jag gör att ta ett bloss. Efter det är det en dusch sen kaffe o promenad med vovven. Skrattande

Jag är sjukpensionär och har oftast inga tider att passa på morgonen därför behöver jag sällan stressa med någonting.Glad

Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

[Pirkkolino]
0

Jag har inga fasta rutiner varken morgon eller kväll. Jag har bara en..måste..sak. Ögondroppar. Utan de blir inte kaffe eller öppen dator. Sedan när jag ser först kaffebryggaren…allting går jättebra …Glad

penke
0

flexibla rutiner behöver jag vardagsmornar,

första klockan ringer 11 över sju,då går jag upp för att stänga av reserven,ut i köken,ägg i kastrull på plattan,rigga kaffebryggaren,när de är igång sätter jag mig på .."tronen",påklädning,..medans kaffe o ägg värms,gör jag en macka,tar fram bricka o mugg o kopp,delar en kiwi/skalar en kementin(vintern) algpillren står brevid saltet,en yoggi ställs fram på brickan,lagom till lokalanyheterna på tv´n sätter jag mig ned,

nu på sommaren tar jag gärna ut brickan till veranden,nu har jag oxå gärna en skål jordgubbar/mjölk

Om jag har någon/t som lockar på nätet,starrtar jag datorn innan tandborstningen,för en snabbkoll,sedan iväg,tar med tidningen till FM-fikan

på helger är allting en kvart senare………….. :- ) (not)

penke

Branneli
0

Morgoooon….Förvånad……gäsp…oftast ledig på fm….. Vaknar…..upp ur sängen …en trappa ner…"kissodrillo"….tandborstning ….stavgångs-kläder på…..mot köket…vatten & morron-piller…..skor på…ut på en promenad med mina stavar !! (+ Nautilus vissa dagar)

Sen vid hemkomst är det dusch & frukost, ca tio-tiden. Jag börjar oftast arbeta vid lunch eller kvällen.

Passar mej & mitt liv