Godmorgon 23 juni.
God morgon på er alla!
Idag har jag varit uppe med tuppen utvilad eftersom jag har haft en hostfri natt.
Det är ungefär 14 grader så dagen blir varm det är halvmulet men klar himel ut mot havet och solen försöker komma igenom så vi får hoppas på sol.
Önskar er en bra tisdag.
Kram Solis.
Morsning alla!
Har du varit sjuk Solis? Bra i så fall att hostan har gett mig sig 
/kram Spanaren
Ja, jag får väl säga detsamma, goodmorning computer friends!
Hoppas på ännu en härligt solig dag. Har drömt något trevligt, tror jag…
Ha det gott!
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
God morgon..så härligt att vakna utsövd och se så många glada vänner på gång. Jag mår mycket bättre tack och lov, det har varit några dagar som tagit musten ur mej. Jag kan inte fatta att jag får sova så länge, det är jag inte van vid.
Ha en bra dag!
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Jag glömde säga att din bild är så vacker Zabelle!
Gomorron kära vänner i etern!
Skrev nyss ett långt inlägg och när jag skickade iväg det hade jag helt plötsligt inget internet längre och allt försvann i det blå! Så här gör jag ännu ett desperat försök till kontakt med omvärlden!
Här går livet sin gilla gång med allt som har med en flytt att göra och dagarna bara rusar iväg. Jag känner mig trött och sliten och det värker i rygg och axlar, men är ändå vid gott mod. Bella är den som sover bäst av oss två och jag hör henne ligga och snarka och må så gott där nere i sin bädd på golvet!
Hon kissar och bajjar som hon ska , så det har löst sig på den fronten nu,som tur är. Det som är lite jobbigt är ju det här med att hon vill skälla när hon hör nåt hon inte känner igen, med tanke på att vi bor i lght vill man ju inte bli ett problem för sina grannar, men det löser sig kanske det med så småningom.
Det vi måste göra nu är att leta rätt på en annan väg som vi kan göra morgonrastningen på efterssom denna här utanför är så trafikerad.
Det är nog många bekanta som höjer på sina ögonbryn nu när dom ser oss komma gåendes här utanför, och det vinkas och tutas i bilar som åker förbi. Nu när vi var ute stannade en gammal bekant som jag inte pratat med på länge, på sin väg till jobbet, och då blev det att dra i korthet vad som hänt. Känns lite jobbigt/konstigt att stå där i arla morgontimma och dra sånt till nån man inte träffat på länge. Inte för att jag inte vill prata med mina bekanta men så där på morgonen, med nån man inte har träffat på år och dar blir bara för mycket känner jag. Nä, vi får söka oss en lugnare väg att gå på, helt klart.
Nu ska vi bege oss till torpet och umgås med kattgumman min. Känner mig som värsta svikaren som flyttat iväg från henne sådär, men vet ju att hon har det bra där hon är och att hon får mat mm
Vi är så nära varandra och hon älskar verkligen sin matte så hon undrar nog vad som hänt, lillgumman min…
Som tur är kommer min fd hem nästa vecka och det känns skönt för då blir hon mindre ensam där i allafall.
Förra ggr jag och Bella åkte iväg till torpet packade jag ner en massa grejer som skulle med och ställde utanför bilen medan jag gick och slängde lite sopor, satte Bella i bilen mm. När vi då sen kom fram till torpet blev det bara att vända om på stört efterssom jag hade lämnat grejorna kvar på parkeringen utanför lght! Suck! Det är mycke nu, vojne, vojne….
Ha en bra dag och kram på er alla!
Mammi
Så skönt att det går bra med Bella, hon verkar trivas. Inte behöver du väl berätta för din bekanta,säg bara att du berättar en annan dag tycker jag. Förstår att du har mycket att tänka på och greja med men du landar nog snart.
God morgon!
Strålande sol i dag också här. I dag måste jag i väg och köpa nya däck till bilen. Fy vad trist, jag kan komma på ungefär 1000 grejer som jag hellre lägger pengarna på - men måste man så måste man 
Det var en mycker vacker bild Zabell - den skulle platsa i månadens bildtävling 
ha en bra dag alla - på återhörande senare 

God förmiddag!
Det är halvklart och 17 grader. Jag börjar att funder på om det är någon som satt en värmekälla i närheten av termometern, för graderna stiger snabbt. Det är härligt efter kylan som varit.
Ha en varm och skön dag!
Så fint med stubben Chik

#10 Jag har också en stubbe kvar på tomten som jag har blommor på! Det är så vackert.
Hela denna förmiddag har jag varit ute… Gått en lång strandpromenad med hunden, ca en timme - så nu sover vovven som klubbad…
Mammi, vad glad jag blir att det börjat fungera så mycket bättre med Bella. Du ska se att hon vänjer sig men att det går folk i trapphuset utan att måsta skälla…
Om du har någon som vill hjälpa dig kan ni träna på det där med skällandet… Be en vän att gå in och ut, förbi eran dörr när du är kvar där inne så att du kan rya på skarpen när hon skäller och ge beröm/godis när hon inte gör det…
"There is nothing more despicable than respect based on fear."
Det har varit tvära kast mellan trådarna idag och det döljer sig många tragiska människoöden bakom flera av "avatarerna". Men så mycket värme och omtänksamhet ni alla bjuder på härinne.
Kram på er!
Zabelle
#14 Du me´ Zabelle, bjuder på ditt hjärta!
Hej igen! Nu har vi 27 grader fast inte solen kommit på balkongen ännu.
Så i kväll lär det bli hett i allrum o sovrum eftersom jag inte har persienner det är inget roligt med nerdragna rullgardiner.
Min vänninna från stan har precis farit hem vi har haft en härlig fnitter o pratstund ute på balkongen med kaffe jordgubbar o glass. Var för varmt att sitta på baksidan.
Har plockat bort en del kläder som blivit för liten det finns en del plagg som jag inte använt min vännina kunde ha tre jumprar som hon fick ta hon envisades med att jag skulle få betalt (jag fick 300 av henne).Tackade o tog emot i alla fall men hon hade kunnat fått dem tycker jag( har svårt att ta betalt av dem jag känner).
Nu ska jag ut o fylla på mera jord och vattna mina blommor för de är torra igen. Får nog byta ut några blommor som blåst sönder.
Sedan ska jag ha en lugn och skön kväll det känns så för tillfället.

#7 Tycker mig ha varit med om liknande vid min flytt från barnens pappa för många år sen, det blir jobbigt att förklara till slut - fast jag förklarde för många så var det inte alla gånger och till alla jag hade lust med det.
#18 Åhh så vacker… jag har också satt liljor men inte den sorten. mÅste ut och se om de har ngon knopp…
Jag har en katt som hjälper mig här så det är lite svårt att se om det blir rättstavat det jag skriver. Jag skriver ganska fort oh ganska fel…

Jag har satt kungsliljor… Skäms att erkänna… Men jag har glömt vilken färg de ska bli… Det får bli en överaskning…
"There is nothing more despicable than respect based on fear."
#18 Peter vilken vacker lilja o en jätte härlig färg.
Jag har nu planterat en kruka till med blommor även hängt upp en blommande ampelväxt under balkongen och i morgon ska jag köpa flera stora krukor som jag ska plantera i hoppas gubben inte blir sur när han måste flytta dem när han ska klippa gräset.
Jag ska sätta dem mot grannens som vi delar trapp med eftersom deras ungar använder trappen och sedan springer igenom vår häck fast vi satt igen hålet ut mot lekparken.Det är besvärligare att springa in på deras gård och sen ut.
Jag känner vad roligt det är att ha en massa blommor att syssla med. Hoppas bara att nån är hemma och vill vattna dem om vi åker bort några veckor i sommar.
#22 Nu blev jag lite nostalgisk dessa minns jag att vi hade i sommarstugan när jag var liten.Kommer även igåg en del andra blommor också.
Solen skiner och i kväll är det fotbollsmatch mellan Sverige och Serbien här i Malmö. Hoppas det blir fotbollsfest och inte kravaller!!