Misstag.
När man gör misstag och kan erkänna det då är man mänsklig.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
….och vuxen.

De me!
Det är av misstagen vi lär oss…
Zabelle
Hmmm, för att inte snubbla två gånger i samma tröskel
Eller så är man smart…
Man gör inte samma mistag två gånger.."Jo jag..
Lena.P är jag i verkliga livet.

Mmm så länge vi lär oss av våra misstag får man se dem som något positivt - utan dem kunde vi nog inte mogna och bli vuxna.
Samma misstag har jag aldrig gjort någonsin… Ja förutom..

"There is nothing more despicable than respect based on fear."
Att erkänna sina misstag är att våga avslöja att man är mänsklig.
Jag vet inte hur det är med er andra - men av dem jag har/haft omkring är det ytterst få som klarar av att erkänna misstag. jag har hemskt svårt att förstå varför? vem tror dem att de lurar?
De enda misstag jag ångrar var de jag aldrig gjorde!
Zabelle
En del misstag har jag gjort om ett par gånger….men förhoppningsvis sitter "läropengarna" nu!

Jag är snabb på att erkänna, det är inget problem, jag har nog snarare dragits med det motsatta… att jag tagit på mig misstag som faktiskt inte var mina misstag men min låga självkänsla gjorde att jag ändå tog på mig skulden. Så jag kämpar nog snarare med det motsatta.
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

#9 Som Gunilla har jag gjort om en del misstag och "betalat" för det men vadå,,det är mänskligt och man kan inte gå och gräma sig, bara att gå vidare några erfarenheter rikare.

#10 Känner igen det där… En del av min uppfostran tror jag… Man är en skit om man inte står för sina misstag. Sånna som bara skyller ifrån sig är lågt stående varelser…

#12 Ja, plus att jag nog hade fått med mig i modersmjölken att jag var problem så det mesta var mitt fel även om det inte alls var det…

#13 Hu! 

#14 Hehehe, ja det kan man minsann få bära på en stund innan man klarar att slänga bort det 

Mmm… förstår det…
Misstag är så himla lätt att göra… en del klarar att berätta om sina på ett underhållande sätt…
Hade en fd kollega som berättade om när hon skulle koka kaffe i en allmän lokal, hon förstod sig inte riktigt på kaffeappraten och kände och tryckte på den och tryckte lite till… sen började kaffet komma… sexton kannor kaffe blir mycket att torka upp… och stressande när folk är på väg att komma. Det flöt kaffe överallt - den historien fick jag höra många gånger - men lika roligt varje gång. En del händelser är inte roliga när de händer men kan upplevas gång på gång och - då är de roliga 
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

#17 Ha, ha… Synd att detta inte finns fångat på film… 
Har blivit uppfostrad med att man får göra misstag, och att erkänna det, och att inte göra om samma misstag två gånger.
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
& har självinsikt 
Amor Vincit Omnia
#18 ja det skulle filmats… eller något av hennes andra misstag… som sagt, hon är en god berättare 
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Att gjort ett misstag, är ju att våga !!