Tappar hår.
Kan någon tipsa mig om nått som är bra då man tappar hår. Börjar bli så tunn fram.
Detta började efter sedan jag opererade mig i Nov och blev mycket sjuk, efter dessa operationer och hade hög sänka och mådde väldigt dåligt. Och jag låg på lasarettet i dryga 5 v.
Skulle bli så tacksam och glad över tips, vad man kan göra för att slippa tappa så mycket hår. Om det finns nått man kan äta mer av eller vad man kan göra.
Tacksam för alla tips jag kan få.
/Britt-Marie
Jag har hört att jästtabletter ska vara bra. Tror att det finns på apoteket. De är bra för både hårtillväxt och för naglar.

Tack så mycket för ditt svar, jag skall snarast gå och höra om dessa tabletter går att köpa på apoteket.
hälsningar/Britt-Marie

Silicea ska också vara bra… Men fråga på apoteket - de ska kunna sånt där…
Minner mig också att det finns något som heter Regain som man kan smörja i hårbotten, svågern kör nåt sånt…
"There is nothing more despicable than respect based on fear."
Öljäst är bra för både djur och människor då det innehåller B-vitaminer. Sägs även hålla mygg borta när man äter dem.
I Hälsokosthandeln finns också en del preparat som befrämjar hårväxten. Minns inga namn numera. (Har arbetat i Hälsokostbutik för 100 år sedan)
/Maria
#3 Tack, det var namnet jag var ute efter…
/Maria
Ja men börjar man med regain måste man fortsätta och det blir väldigt dyrt i längden. Jag har också väldigt tunt hår men eftersom mitt hår och minanaglar var starkare när jag bodde i utlandet så tror jag också vitamin D är viktig. Den får man ju genom solen.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

I hälsokostaffärerna finns tabletter som heter Panto-3, har själv ett tunt mjukt "babyhår" och provade för nåt år sen och märkte faktiskt skillnad efter en par månader.
Dom är inte jättedyra heller och väl värda pengarna tycker jag.
Kram / Toyan
hej Britt-Mari.Välkommen till oss.
Ja du har ju fått bra svar.O som du säger så har du varit gätte sjuk o det påverkar.
Nu kommer pesimisten.Om man är över 30 så börjar ju håret o bli mindre o mindre.Nu mera har jag själv 2 små råttsvansar när jag var yngre hadde jag hästsvansar..man kanske förtränger sådana saker..huva..
Men jag kan medela att jag igengjäld har fått mustach..
Lena.P är jag i verkliga livet.

# 8
Jag måste skratta då jag läser ditt inlägg, blev glad av att läsa dina rader. Så vad gör det om man blivit lite tunnhårig *skrattar*
Aja, tillbaka till allvaret. Det är ju faktiskt inte kul när håret blir allt tunnare och tunnare, märker varje gång jag kammar att det blir fullt med hår i den. Även då jag tvättar så slingrar sig hår runt fingrarna ibland.
Men tack för alla tips. Jag halkade liksom in på ett bananskal hit. Jag trodde jag var inne och skrev under Hälsa, hahaha…Men det var trevlig att komma hit till denna sajten Livskvalitet. Jag känner mig glad just nu.
Men nu måste det bli sängen snart med. Har tänk gå till sängs länge nu, men än inte kommit dit.
Ha det gott alla!
#9 Va kul att bananskalet låg där! 
Det är så här att när man en gång hamnat här så vill man inte härifrån! Det är så trevliga medlemmar inne på LK! 
Jaa Britt-Marie du är så välkommen här! Du vet att när det händer något sådant är det av en orsak.

Tack för alla goa tips ni gett mig här. Jag känner mig så välkommen här. Och glad att hittat hit.
Önskar er alla en fin dag. Nu skall jag gå ut i solen en stund. EN sån här dag får man inte missa. Nu står termometern på 24 grader, i solen då förståss.
Ha det gott alla!
Kram/Britt-Marie
Presis Britt-Marie..Man måste passa på o njuta av solen när den väl är framme…
Lena.P är jag i verkliga livet.
En hårinpackning kanske inte är helt fel?!
Fick receptet av en före detta kollega för några år sedan och som jag tycker är bra.
De som provat den tycker den är bra.
Hårinpackning.
* 3 äggulor (ej vitan)
* 1 1/2 dl olivolja
* 2 msk citronsaft (som Du pressar själv från citronen)
Blanda ingredienserna.
Låt verka 1 timme (och gör var 14:e dag).
(Jag har lite kortare hår så jag brukar ta en aningen mindre olivolja men följer receptet i övrigt).
Det blir väldigt kladdigt så jag brukar lägga en handduk runt axlarna och ha papper i beredskap och så brukar jag vira alminiumfolie (plastfolie om jag har slut på aliminiumfolie) runt håret.
Jag har testat i både torrt och blött hår och tycker att det blir "bättre resultat" om man har blött håret före men det blir mindre kladdigt tycker jag om man tar det i torrt hår.
Sen är det bara att skölja ur och tvätta håret…!
Jag har också provat att ta lite mindre olivolja i ovanstående inpackning och hett dit en halv ("mjuk") avakado och det fungerar bra också.

#15 Tack, vad smart att göra en själv istället för att köpa dyra på affärerna
#16. Ja, hårinpackningar är dyra och man vet ju inte vilka "konstigheter" som finns i de hårinpackningarna.
Jag uttryckte mig kanske lite konstigt i inlägg 15. Hårinpackningen skall vara i håret 1 timme.
Den är jättebra Kina jag använder den själv
#18. Ja, jag är supernöjd med den hårinpackningen. Har använt den ett par år nu och skulle inte vilja byta ut den.
Eftersom vi är väldigt hormonstyrda vi kvinnor så har det också en bidragande faktor vid håravfall. Jag tappade hur mycket hår so helst efter min son var född. Det var inte roligt när man nästan började se in till skallen på vissa ställen. Vitaminer är aldrig fel men kontakta även läkarvården för att se så du inte har någon vitaminbrist. Vet att du har opererat dig också och det spelar in. Men man kan ju ändå kolla med vitaminerna och mineralerna med tester.
Bara en tanke…
Kram Erika
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Vitaminer som behövs till håret.
B-vitaminer, selén och kisel. Just kisel är mycket viktigt för att kroppen ska kunna bilda kitin som hår och naglar består av.

Tack till er alla som skrivit in här och gett goda råd och tips.
# 15 den inackningen måste jag bara prova. så det skall jag skriva upp, ditt resept på inpackning.
Ha det gott allaihop!
Britt-Marie
#23. Berätta gärna sen vad du tyckte om resultatet.

# 24 Det skall jag göra, berätta för er om hur inpakningen funkade på mig.
Har inte gjort den ännu dock, men det skall bli.

#25 Jag ska också testa den hemmagjorda inpackningen…