Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 278 ggr
Cristine
0

Förståelse.

Summan av våra insikter utgörs av det vi har lärt oss och det vi har glömt.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

chik
0

jaaa så kan man nog säga…

Lena.P är jag i verkliga livet.

[GunillaF]
0

Kan ligga mycket i det!Flört

[MargaretaA]
0

Ja fast jag tror att vi även har lärt oss av det vi har glömt - eller tror att vi har glömt - egentligen glömmer vi nog aldrig nånting - det ligger bara som nerpackat i kartonger på vinden. Flört

chik
0

Maggan!!!Har du två huvun?

[MargaretaA]
0

hehe

nej chik - men våra hjärnor har ju precis som datorn flera olika minnen. Både kortidsminne och långtidsminne för att nämna några.

Det finns historier om exempelvis piloter som överlevt allvarliga incidenter i luften därför att de på en sekund kunde plocks fram det de en gång hade lärt sig under utbildningen - som de trodde att de hade glömt! allt vi har lärt oss finns kvar i våra hjärnor, men vi är inte alltid medvetna om det.

Hoppfull
0

Ja jag håller med Maggan, allt finns ju i hjärnan, det försvinner ju inte även om vi inte har det tillgängligt hela tiden.

Min f.d. svägerska var i Frankrike med sin dåvarande man och de käkade på restaurang. Trots att de frågat innan visade sig maten innehålla nötter och han fick ett akut allergianfall och höll på att kvävas på fläcken. Plötsligt kunde svägerskan tala flytande franska (hon hade pluggat franska) och använde ord hon inte hade en aning om att hon kunde för att förklara för ambulanskillarna hur allvarligt det var. Så hjärnan har en fantastisk kapacitet som vi inte utnyttjar så där himla väl alltid Glad

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

chik
0

japp!!Jag håller med Maggan.Kunde bara inte låta bli.O lägga en liten komentar.

Vi har ju från alla våra liv i vårt lilla chips. Är det själen..Datan har mycket att lära av våra små skallar.

Maria
0

Fast här är det mest datahaveri måste jag sägaTungan ute

Nätverket kollapsar med jämna mellanrum…

/Maria