Språkförbistring
I kväll kom gubben till torpet efter en längre resa med tunnelbana, roslagsbana och buss.
han berättade att han sett en massa reklamaffischer som talade om att "Det Okända" skulle skulle dyka upp på ön lördag.
Jag blev givetvis mycket exalterad och såg i andanom en massa medium "kända från TV" som skulle dyka upp och kanske hålla storseans i en lokal nära mig.
- Det finns en affisch på buskuren sa han - gå och titta.
Glad i hågen knatade jag i väg till busskuren på andra sidan gatan för att kolla in det sensationella budskapet.
Döm om min besvikelse när det stod att läsa att bandet De Ökända ska spela på det lokala haket på lördag. Tänk vad en liten bokstav kan göra skillnad 
jag tycker han borde lära sig läsa svenska nångång….
Tänk så viktiga de är de där prickarna… och vilken besvikelse för dig 
Ibland blir det språkförbistring här hemma… sambon är dålig på att lyssna, han kan t om svara utan att veta vad han svarar på och det kan bli tokigt…
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
#1 Har du också en sån karl hemma *s*
jag har gett upp nu men förr blev jag så arg för att han aldrig lyssnade och det blev en massa missförstånd men nu bryr jag mig inte=)
*Haaaaaaaaahahahahahaha* den var bra, jag kan se din min framför mig. Blev det nåt kvar av gubben?
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
#2 jo nog har jag det… men det är svårt att inte bry mig ibland när det blir missförstånd. t ex jag köper sån korv han svarade att han ville ha (jag kanske inte tycker om den) och sen ville han inte ha, han lyssnade inte. Det finns fler exempel - tokigt blir det - jaassåå skulle vi åka till Bodil idag, jag trodde det var nästa vecka osv - det blir lite tokigt ibl
Jag glömmer att trippelkolla
Jodå - he´s alive and kicki´n. Ursäkten är givetvis att han inte är svensk. men i rättvisans namn blev han lika besviken själv - han hade sett fram emot en afton med Terry Evans 
Vår granne - han är från Portugal - berättade att de skulle göra en kulp på sin tomt. Hans fru var snabb att säga att det var en kulle de skulle göra (en jordhög) barnen ska åka kana på den, tror jag. Det måste vara svårt med språket när så många ord liknar varandra och det kan bli så fel…
Hahaha….men du fick en liten prommenad i allafall… ;-)
Maggan!!Du fick dig en fin promenad.O Gubben ville ju bara vara behjälplig…
Lena.P är jag i verkliga livet.
haha ja men inte särskilt långt. Busskuren är precis utanför tomtgränsen 
#9 Det är lagom en Torsdagskväll! ;-)
Ja hade det varit en vääääldigt lång promenad till busskuren hade han kanske fått sova på soffan i natt 

, så där kan det ju bli när man löser korsord ibland. Man läser fel och sitter sen och funderar över vad de menar med det…….
Här hemma är det nog mer jag än gubben som inte lyssnar. Jag har en förmåga att kunna stänga av öronen.
Att kunna blunda med öronen är en avundsvärd förmåga…
En kul grej är om man läser följande ord i snabb följd:
* Potatismos
* Rotmos
* Plåttermos
Vad tror ni jag läste när jag var liten av detta ord. 
Insjöekor.