Kristaller
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Menas det att det skulle sväva runt så vackra stenar i rymden?
Snälla Cristine kan du inte skriva? Det är för avanserad Engelska för mig…
Lena.P är jag i verkliga livet.

#1 Vill du ha en översättning? 
"There is nothing more despicable than respect based on fear."
everkaw.ja tack..Engelska är inte mitt ämne..o detta är ju överkurs.
Lena.P är jag i verkliga livet.

Här är översättningen…
Kristallformation
Den här konstnärens koncept illustrerar hur silikata kristaller, så som de som funnits i kometer, kan skapats via ett utbrott från en växande stjärna. Bilden visar en ung solliknande stjärna som kretsar kring sin planetformande skiva av gas och damm. Silikatet som formar det mesta av dammet ska ha börjat så som ickekristalliserade formlösa particklar.
Som strömmar från en materisk spiral från skivan, upp till stjärnan, ökar dess massa och strålglans och hettas upp dramatiskt. Reslutatet av utbrottet gör att temperaturen ökar i stjärnans omgivande skiva.
När skivan hettas upp på grund av stjärnans utbrott börjar de formlösa partiklarna från silikatet att smälta. När de senare kyls ner transformeras de till mineraler, en sorts silikat kristall ofta funnen i kometer i solsystemet.
I April 2008 upptäckte NASAs Spitzer Space teleskop bevis för att denna process äger rum på skivan av en ung solliknande stjärna som heter EX lupi.
Tack för översättningen evrekaw, intressant läsning!
" Var nära naturen - var när dig själv "

#5 Så lite så. Och lite slarvigt men… 
Tack evrekaw, jag var inte hemma och tur var väl det. Är inte så bra på att översätta från engelska.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Åh… Tack!
Det var så lite så… Det gjorde jag i ett nafs… Engelska är mitt levebröd… Det är bara att hojta till om det behövs fler gånger…
#9 Vad trevligt, många gånger går man miste om spännande artiklar för att det står på engelska ( typ lite svårare ) och man vill ju så gärna läsa ibland.Tyvärr är det ju så att alla inte är lika duktiga på engelska.
Lyllo dig som behärskar språket så bra. 
" Var nära naturen - var när dig själv "