Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettdagens-hälsning
Läst 546 ggr
Cristine
0

God morgon 4 Juni

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Passar på att skriva morgonhälsningen nu för jag har inte lagat mat åt dottern så jag måste göra det tidigt på morgonen. Det verkar bli en regnig dag, men man kan aldrig lita på vad de säger, det skulle regna både igår och idag men det har jag inte sett något av!

Ha en härlig dag!

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

zabelle
0

Godmorgon!

Nä… man kan inte lita på väderprognosen. Obestämd Imorse hörde jag på radion att det skulle vara uppehåll i skåne hela dagen. Just då regnade som om himlen öppnat sig. Det regnar fortfarande så det blev en "blöt" morgonpromenad.

Veckans sista arbetsdag för mig, sen är det långhelg!!

Ha en härlig dag allihop!  Skrattande

Zabelle   

Ljuset
0

Godmorgon! Vaknade till att det regnade. Somnade vid kl. 00.30 och upp kl. 6.30 känner mig lite slumrig ännu. Så vackert månen lyste på himlen igår. Kanske därför min korta sovstund. Idag kommer jag att tvätta, gå ut på stan och göra lite ärenden, läsa lite och sedan iväg till arbetet.

Önskar er alla en trevlig och härlig dag.

Kram

[MargaretaA]
0

God Morgon!

Mulet och regn i faggorna. Här blir det också långhelg eftersom gubben numera välsignats med fyradagarsvecka. Det blir åter en resa till torpet för att fortsätta med jobbet där.

ha en bra dag alla Glad

[Spanaren]
0

God morgon!

Sol och blåst här idag/kram Spanaren

Mammi
0

Godmorning friends! Kyss

Tittar in som hastigast innan jag beger mig till farbror doktorn. Får se nu om han förlänger min 25 % sjukskrivning eller inte,suck!

Ha en bra dag och på återseende!

Kram: Mammi

[GunillaF]
0

God morgon!

Regn, blåst och kallt. Det som börjat växa i trädgården stannar upp ett tag när det blir så här. Synd.

Ha en bra Torsdag allesammans!Skrattande

[peter54]
0

God morgon. Jag har precis skickat iväg ungarna med skolbussen. Här blåser det snålt och regnar idag, ruggigt kallt också, huh.

Cristine
0

Likadant här, regn och blåst. Tur man inte behöver gå ut.

zabelle
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Blöt efter regnet, men lika glad för det! Skrattande

Zabelle   

solblomman47
0

God morgon alla!

Idag regnar och blåser det runt 8 grader.

Härligt för då försvinner pollen i luften för denna dag och det blir lättare att andas.

Önskar eer en härlig dag. Flört

chik
0

God Morgon!!

Ser att det är nya vänner här.-Önskar er välkommna.

Jag har då tur, för här i N.Halland har vi sol o lite blåst, o är man i solen så kan man gå i schorts?

Det blir inte att man är här inne så mycket nu.Har tik som löper o jag har åkt ner i ragskalan så jag kan inte gå med dom samtidigt.Djur märker när man är dålig o dåtar dom över derekt…(mina ialla fall) Så det blir ju att löpa dubbelt.Sen har jag ju min trädgård.Huva….

När jag har kommit till slutet så är det ju bara att börja om..

nä Asfalt!!

Mammi!!hoppas att du har en bra läkare….man måste läkasig i sin egen takt…

Lena.P är jag i verkliga livet.

bettin65
0

Godmorgon Alla vänner

I dag kommer jag att änra mitt Användar Namn Här på i fokus Det kommer att Bli Olea Det latinska namnet på Oliv träd kommer att ha kvar min Blogg å så men kände att Bettin 65 kanske var vad jag ville heta härinne i forsättningen var nog en panik sak som bara dök upp i huvudet när jag skulle bli medlem här ……….

Så när ni ser Namnet Olea är det inte en ny Vän utan den gamle Bettin65

Hoppas att alla får en fin å underbar dag

[Spanaren]
0

#9 Vilken nybadad myspys du verkar ha Skrattande /kram Spanaren

zabelle
0

#13 Tack! Skrattande

Han är lika glad om det regnar eller ej. En riktig energikick i tillvaron!

Zabelle   

chik
0

beetina.Vad bra att du sa till.Fint namn.Men mig får du nog säga till många gånge..OLEA!

Lena.P är jag i verkliga livet.

bettin65
0

Får väl påminna tills ni kommer ihåg det då hi hi …………

Har inte Bytt än Väntar på svar från support om man ska Avsluta detta konto å börja ett nytt ……

Dom har tagit en sovmorgon där tror jag………

Cristine
0

Ok Olea, det passar bra eftersom du är intresserad av örter och liknande.

Hoppfull
0

God Förmiddag på er!

Här är det kallt som sjutton idag! Har varit ute och gått men det kände mer som en septemberdag än som en junidag. Kall, klar luft, som höst!

Men så har de sista somrarna varit här så det kanske är så det ska vara nu. Vi har inte haft varma sommarkvällar och kunnat sitta ute på flera år nu. Förr kunde man sitta ute hela natten utan problem, men nu är det superkallt redan vid nio-tiden på kvällen. Synd.

Idag blir det lugnt här, för i morgon är mannen ledig, tack vare nationaldagen, så vi ska åka till Öland och kolla på en husbil. Är den fin blir det affär Skrattande

Sen väntar en mycket intensiv helg som avslutas med sonens student på måndag.

Ha en bra dag allihop och lycka till hos läkaren Mammi!

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

bettin65
0

Det var min Tanke också vill ha ett namn som speglar mig å inte något annant ………..

och  som jag kan använda på alla internett sidor som användrar namn om man inte vill Avslöja sitt eget ………

[MargaretaA]
0

hoppas det går bra med namnbytet bettin/Olea Glad

Här är vädret lika höstigt som hos de flesta. Regn blåst och inte mer än 14 grader i stugan. Tänk att man ska behöva elda för att få värme den 4 juni ?! Förvånad

Cristine
0

Välkommen hit Ljuset!Glad

[MargaretaA]
0

Oj jag missade at vi hade ett nytt namn i tråden. Välkommen hit,  till Ljuset och alla andra nya också Glad

[GunillaF]
0

Välkommen alla nya!Skrattande

aggeelin
0

Godeftermiddag. Jag är just på väg för att köpa en  liten smörgåstårta. Jag får besök av en kusin och hans mamma, en moster som betyder mycket för mig. Ska bli roligt. Hoppas sen på att hinna ut på en "dans"träning - body jam - och sen en runda på stan, det är marknadsafton idag Skrattande men regn Rynkar på näsan

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Cristine
0

Så tråkigt att det regnar  just när det är marknad.

[MargaretaA]
0

Ja det är jättetråkigt! Det brukar vara årets festdag när man träffar en massa folk som man aldrig träffar annars. Gamla klasskompisar och sånt. Många stannar nog hellre hemma. Sedan är det trist för arrangörerna som har jobbat med det i flera månader innan.

evrekaw
0

God eftermiddag.

Har suttit och vaktat prövningar hela dagen… Så trist… Sedan ska man rätta allt också…

Känner mig helt blåst, och i någon sorts Ior mood nu…

"There is nothing more despicable than respect based on fear."

AnnL
0

God kväll får jag väl snart säga. Här har det varit soligt men blåsigt och bara ca 13° hela dagen.

Har varit och klippt gräsmattan till en väninna som är sjuk. Sen har jag solat lite. Vi har en krikonberså där det är väldigt läigt när det är så blåsigt. Nu ska jag ut i skogen med vovven och slåss med fästingarna. Ha en fortsatt god kväll alla och njut av varje andetag. Cool

Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

Mammi
0

Kommer just nu tillbaka från djursjukhuset med Bella. När jag va till dr idag var sonen hundvakt och höll då på att kasta pinnar till henne, som man absolut inte ska göra, och vips så skrek hon till och kröp i hop och verkade ha jätteont!

Sonen blev jätterädd och trodde hon höll på att dö och ringde mig på mobilen. Som tur var satt jag i bilen då på väg hem så inom en kvart var jag hemma.

Möttes av en trött hund med seckel hängandes från mungipan. Hon ville varken äta eller dricka utan verkade ha jätteont. Kollade i munnen men kunde inte hitta nåt sår el dyl, och inte skrek hon när jag höll på att kolla henne heller.

Jag ringde vet och sa som det var och dom ville vi skulle komma in direkt så det gjorde vi. Väl där så hittar inte dom nåt heller men gav henne smärtstillande och kontrastvätska ifall att hon skulle bli tvungen att komma in på röntgen senare.

Vi fick åka hem och avvakta över natten men är det på samma vis i morgon ska vi in igen och röntga och se om det har fastnat nåt i magsäcken på henne.

Lillgumman min! Hon ligger bara här nu och ser helt deprimerad ut med secklet hängandes från munnen….Nåt fel är det men vad??!

Kan hon ha blivit biten av en orm, geting eller nåt samtidigt? Men då skulle hon vara svullen sa vet. och det är hon inte. Jag tror att hon har svalt en bit från grenen som gör ont i magen på henne…

Får hoppas det blir bättre under natten.

För min egen del gick det bra hos dr idag och han tyckte  att jag skulle vara fortsatt sjukskriven på 25% nu efterssom läget är detsamma sen sist och ännu värre egentligen pga separationen som tär på krafterna. Så nu får vi se vad FK tycker om det,hm…Risken är ju överhängande att dom inte godkänner det efterssom jag blivit varslad om detta, men det får jag ta då i så fall.

Nä, nu ska jag gå ut i köket och leta mig nåt ätbart och ta hand om min lilla gumma som ligger här på golvet och ser allmänt sjuk ut.Gråter

evrekaw
0

#29 Fy vad läskigt med stackars Bella! Hoppas det inte är något allvarligt…

Hoppas FK kan vara vettiga för en gångs skull… De är ju det emellanåt ändå…

Kram

"There is nothing more despicable than respect based on fear."

Hoppfull
0

#29 usch vad jobbigt! Hoppas att det gått över tills i morgon! Åsså håller vi tummen för FK med!

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

signemo
0

Hej på Er.

Har nyss kommit hem från jobbet. Nu både regnar det och solen skiner. Igentligen rätt mysigt. Hoppas alla här mår lite bättre nu framåt kvällen. Känns som man har en liten förkylning på gång i halsen. men det vill jag inte ha så det är bäst att förtränga.

Önskar er en skön kväll

Var rädda om varandra

Soffe
0

Åh stackars Bella! Tröstkramar till er båda! Håller oxå tummar för FK!