Händernas betydelse.
Jag har läst att bortsett från ansiktet, är handen den mest individuella och personliga delen av kroppen. Inte bara fingeravtrycken utan också storlek och form. Särskilt handens gester är extremt specifika för varje individ. Den tyske filosofen Kant har sagt att "handen är en förlängning av hjärnan" Händerna är en viktig del i människans sociala kontakter och dessutom ett uttrycksmedel i kommunikationer.
Vad har ni för uppfattning om händer?
Jag håller med i det du säger i #0.
Händer är jättevikitiga! Både hur de ser ut och hur man använder dem. Jag tror också att man kan se en människas personlighet i dennes händer.
Får jag gissa att du Gunilla inte har små eleganta kvinnohänder, utan mera åt det kraftiga greppets håll? 
förmodligen inte långa naglar med nagelack och bjäfs…

Kul tanke! Jag har alltid studerat människors händer, de visar så mycket av personen tycker jag.
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
#2 Alldeles riktigt. Om jag lyckats spara ut naglarna nån gång så bryts de fort av när jag snickrar, gräver i jorden, syr och andra arbeten. Det är lättare att göra olika saker när inte naglarna är i vägen.
Jag har för den skull inte jättekorta. Det ska kännas lite lagom om man vill "riva" någon lätt på ryggen i stundens hetta!
Intressant :-)
haha
ja det är klart att helt "vapenlös" ska man ju inte vara 

Hur tänker du då Soffe?
Det blev service unavailable när jag skulle ändra mitt inlägg då jag missförstod först.. Så jag tänker inte på det alls nu :-)

Aha 
När jag tänker efter så hade jag smalare händer när jag dansade och eftråt och långa naglar var ett måste vilket betydde att jag fick sitta varja natt med naglarna i ljummen olja för de har alltid varit svaga.
Det är när jag flyttat ut på landet jag fått kraftigare händer och halvlånga naglar som jag egentligen inte bhöver då jag inte klöser någon på ryggen..möjligen mej själv när det kliar.He he .
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Jag har sett flera bilder på sådana konst-händer, helt fantastiskt att man kan måla det så bra :-)
#12 Jag har en hel drös med såna bilder men det går av nån anledning inte att lägga in dem!
Typiskt.. Känns igen, för jag har själv samma problem ibland..
fantastisk bild! Det ryktas om att problemet med att lägga in bilderna är en bugg som snart ska vara ordnad 
#15 Jag läste att problemet var åtgärdat.
Jag kan lägga in vissa bilder men inte andra!
kolla storleken och formatet på bilderna. Är de för stora går det inte och det ska väl helst vara JPEG-bilder
annars förstår jag inte varför det inte går…
Det första jag tittar på hos det motsatta könet är händer och ögon, vet inte varför. Har alltid tittar på händer…
Amor Vincit Omnia
Hej. Nu skall Ni få göra skäl för er tankeverksamhet och läsa av min hand. Jag har haft fullt sjåhå med att ta kort med mobiltelefonen med höger hand samtidigt som vänster skulle ligga still. Sen skulle jag sluta fnissa.
Tycker fingrarna ser ut som korvar på fotot. Men i verkligheten tycker jag allt att händerna både är små och smala. Men jag ser kanske dåligt.
Vad säjer denna vänsterhand om ägarinnan. mer än att hon är en medelålders kvinna i sina bästa år.
Handen lägger jag in för skojs skull. Dessutom syns det att jag umgåtts med en växt nu före. Lovar att gå och tvätta mig .
Men visst är det så att mycket kan skickligt sminkas yngre , men händer och hals säjer mycket om åldern och hur man haft det i livet.
Själv tolkar jag nog andras händer så utan att tänka på. Det mer dyker upp att hon/han har nog haft det si eller så i livet.
Var rädda om varandra
Handens betydelse när man tar någon i hand har till och med fått en egen doktorsavhandling. Jag tror att det var någon gång på 90-talet den kom till. Förhoppningsvis är den bortglömd, men jag minns den pga den var så himla udda.
Man kan klara sig utan händer men man måste vara mycket vig.
jag letar ju tillbax till den här tråden..så helt ointressanta är de väl inte :- )
händer sägs ju säga väldigt mycket om våra liv,hur vi levt,vad vi gör/gjort(med dem oxå),de går inte att ljuga med dem,varken vår ålder eller ..personlighet (?) (som FIalotta2 är inne på)
mina är grova,utan att vara dassalock,korviga utan att vara feta.., rynkiga,veckade o stumpiga,med många minnen… *ler*
det jag förut fick flest tankar var om hur uttrycksfulla de kan vara i kommunikation,jag själv har svårt att *prata* med händerna fulla,jag ställer gärna ifrån mig en kasse/sak om jag ska kunna vara ..nyanserad .
och om/när jag går handihand,vill jag helst ha högerhanden fri,det är min..*prathand* .även om jag oxå klara stereo (med både höger o vänster hand) *skratt*
penke