Intelligent tjej!
"Jag gillar de flesta platser jag varit på, men jag har aldrig riktigt velat åka till Japan, helt enkelt för att jag inte tycker om att äta fisk, och jag vet att det är väldigt populärt där i Afrika."
Källa: Britney Spears
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Mycket smart, men jag tror nog Jessica Simpson kan slå henne med sådana uttalanden. Hon och hennes fd man hade ju en reality serie på Mtv får några år sedan och wow vilka kommentarer som kom.
Amor Vincit Omnia
Ju mer jag läser desto mer undrar jag vad de gör i skolorna
Man fick nog leta ganska mycket för att hitta en svenska som släpper sådana grodor ur sin mun

Jag tror att du är något viktigt på spåren där Cristine, det verkar som utbildningsnivån generellt är väldigt låg i USA, alltså när man snackar om motsvarigheten till grundskola i Sverige.
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
Det måste vara så Hoppfull, det är något jag tänkt mycket på efter att jag sett en intervju de sände från en gata i New York. De kunde inte svara på frågor som en 8 åring kan svara på här. De skulle aldrig kunna köra ett program som Vi i femman t.ex. Inte underligt att så många utlänningar gör lyckan där.
#3 Jag har samma uppfattning och jag tror att det gäller även utbildningarna som är högre också.
Var det månntro samma program som visade att jättemånga inte ens peka ut sitt eget land på en världskarta…
Det var ett annat program Maggan men det säger ju allt om amerikansk skolgång.

Ja mina söner har kollat på de där programmen och förfasar sig över skolnivån. Deras utbildningar sägs (obs jag vet inte) hålla betydligt lägre nivå fram till univeristeten, där håller de en bra nivå och ligger till och emd långt fram inom många områden. Men deras collage motsvarar ju av någon underlig anledning vår högskola och dne utbildningen kan närmast jämföras med första året på gymnasiet härhemma. Detta utifrån min svägerska som läst på collage och tagit sådan examen i San Diego (kan alltså vara annorlunda på andra ställen). Hon läste ämnen som var helt irrelevanta för utbildningen och inga fördjupningar motsvarande våra.
I USA är spannet mellan dåligt och bra så otroligt mycket större än här när det gäller nästan allting.
Jag tror exempelvis inte att det är många vuxna man möter på gatan i Sverige som inte vet vem vår statsminister är eller att vi har ett kungahus, men i USA kan man utan problem hitta folk som inte vet vad deras president heter.
Deras skolundervisning om övriga världen är helt annorlunda än vår och inte många medelamerikaner vet var Sverige ligger. Oftast tror de att jag bor i Schweiz och att huvudstaden heter Oslo.
Ingen visste något om Sverige när de frågade var jag kom ifrån, många visste inte ens att det fanns ett land som hette så. Men lappland visste de så till slut sade jag varje gång de frågade att jag var därifrån.Då undrade de om jag inte frös när jag var tvungen att bo i Iglo och om jag inte var rädd för att gå ut för isbjörnarna.
Sedan trodde de att det var natt jämt så att vi sprang omkring med fotogenlampor.
Nåja i ärlighetens namn så är Sverige faktiskt bara ett lilleputtland i ett hörn av Norra Europa. Vad vet våra svenska barn (eller vi själva) om små lilleputt-länder i i olika avlägsna hörn av världen? Inte så mycket heller kanske 
Det är långt ifrån alla i Sverige som kan räkna upp och placera USAs alla stater och än färre som klarar av att matcha ihop rätt stat med rätt huvudstad. Många i USA ser Europa på ungefär samma sätt som vi ser USA, ett stooort land med många stater som är omöjliga att komma ihåg särskilt mycket om.
Ett vänligt leende kan betyda så mycket för den som själv inte orkar prestera något.
#11 Oerhört mycket mer än genomsnittamerikanen, garanterat. Där är det det egna landet som gäller i alla lägen, allt utanför är ointressant.
#12 Nej men vi kan ganska många och jag tror inte att en amerikan kan ett enda av sveriges landskap, om de nu ens vet att Sverige finns. Volvo och ABBA har i och för sig satt Sverige på den internationella kartan, men där slutar kunskapen.
Jag har en bekant som flyttade till USA för fyra år sedan med barn i småskoleålder och hon har berättat att det är oerhört stor skillnad på både undervisningen och på skolsystemet i sin helhet.

Nej att man inte känner till Sverige särskilt väl är väl inte så konstigt men att många inte kan alla stater och deras städer ser jag som positivt eftersom USA endast är ett land bland alla andra länder… jag tänker då inte kunna mer om det landet i onödan än jag behöver. Jag skäms betydligt mer över att inte kunna andra huvudstäder än att jag inte bryr mig om staterna i USA.