Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etiketthus-och-hem
Läst 498 ggr
Cristine
0

Mycket främmande.

Dottern är överlycklig för att vi får främmande varje dag.

Ibland hinner bara gästerna gå så kommer det nya!

Förut bodde vi i ett väldigt bergigt landskap 3 mil från Timrå, och alla tyckte att vi bodde i jottaheita(alltså långt ute i skogen) och kom då sällan. Nu bor vi efter kusten 3 mil från Timrå och alla tycker att vi bor så lägligt(vi bor omringad av skog och har ungefär lika många grannar) så här blev det fart. Det är klart att några har stugor här ute men i alla fall blir jag lite förvånad.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[GunillaF]
0

Se det som så - du är populär! Skrattande

Tänk vad många det finns som sitter ensam och skulle inget hellre än att få lite besök då och då!

Cristine
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Njää det tror jag väl inte..men det är ju en fin utflykt.

Men det är det upp till Ljustorp också tycker jag..men folk har liksom svårare att ta sig dit.

evrekaw
0

Jag tycker att lagom är bäst… Folk hela tiden gör mig aldeles matt… Är en social eremit.. Behöver båda delarna för att må bra och fungera…

Dessutom var många enorma energitjuvar… De jag har kvar vet att vara lagom, de "äter" inte upp mig…Flört

"There is nothing more despicable than respect based on fear."

Hoppfull
0

Jag skulle heller aldrig orka ha så mycket gäster… men det är antagligen delvis på grund av samma skäl som det du skriver evrekaw.

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Playja
0

Jag tycker oxå "lagom" är bäst! Glad

Det jag kan bli lite småirriterad över när man bor så här på landet är att ingen ringer innan dom kommer på besök. (oftast.. 99% av gångerna).  Här kan vara som hos dig Cristine.. det dyker upp folk som "ogräs".  (<---håller på att rensa sånt) *sagt med skämtsam ironi*

evrekaw
0

#5 Nja… Varför inte… Visst är energitjuvar en sorts ogräs man inte vill ha i sin rabatt…ObestämdOskyldig

Cristine
0

Det är ju lättast när släkten kommer på besök. Man får väl hoppas på lite mera värme så man kan göra samma själv..åka omkring till allaSkrattande Fast egentligen är jag inte sådan, jag föredrar nog att göra en utflyckt i naturen.

Innan jag kom hem till SDverige så drack jag väldigt sällan kaffe. Kanske en espresso efter maten på restaurangen med avec.

Nu tycker jag att det har blivit litervis eftersom ja nu också dricker mellan besöken.

evrekaw
0

#7 Här är släkten värst… Föredrar de som inte hör till släkten. De som ser mig för vad jag är idag. Inte genom gårdagens glasögon.

Minns när jag jobbade i hemtjänsten.. Alla ville bjuda på kaffe, man fick magsyra så det räckte vill jag lova. Till sist kom jag på att det inte var kaffet i sig det handlade om…

Det var en stund att sitta och prata… Så jag började tacka nej till kaffe men sa att, vi kan väl prata en stund i alla fall! Tänk vad många blev glada! Skrattande

chik
0

ja Främmat är trevlig men i bland så kan det bli lite för mycket.

Jag har också haft det så nu några daga. När en går så kommer det nytt..Med på följd att jag svarar inte i telefon mobben vet jag inte vad den är…Så då blir det bara dom oanmälda.Men det är trevligt..Men jobbigt.

Förra sommaren så bodde det folk hela tiden.O nu har jag sagt att jag vill inte ha någon som såver över. För jag känner att jag måste få vara själv.

Släkt har jag inte. dom är döa.Bara mina barn o barnban o dom räknas inte.

Lena.P är jag i verkliga livet.

Mammi
0

Jag är nog som dej evrekaw, en social eremit, och jag har ett väldigt stort behov av att få vara för mig själv, även om jag älskar att umgås med folk oxå! 

Efterssom jag har en sån stress och oro liggandes latent inom mig och som inte behöver mycket för att bubbla ut, behöver jag veta vad som ska hända omkring mig för att må bra, och därför gillar jag varken oanmälda besök eller överraskningar.

Ja, så tråkig är jag…Foten i munnen

[GunillaF]
0

Jag tycker det är jättekul att ha folk som kommer och hälsar på. Både föranmälda och oanmälda. Fördelen med oanmälda är att de inte kan ha några förväntningar vare sig på nåt att stoppa i sig eller att det är nystädat.

evrekaw
0

#10 känner igen mig i det där om att måsta vara "mentalt förberedd"

De får gärna hälsa på - men jag vill veta när iförväg och jag vill ha möjligheten att bestämma en annan dag om jag känner att det blir för mycket just då de tänkte komma…

Mammi
0

#12 Precis så känner jag med.

evrekaw
0

Fin blid föresten Mammi… Är det du för en massa år sedan eller? Jag skulle inte våga ta en sådan blid på mig… En väteblonderad drygt tio kilo magrare jag… Hu!!!

Mammi
0

Haha! Det är samma bild som jag la in i bröllopstråden där jag är brudnäbb 3-4  år gammal! Skrattande

evrekaw
0

#15 Disney måste ha haft dina ögon som förebild när han tecknade Bambi och Lady i Lady och Lufsen…Flört

Mammi
0

Men gullgumma där! Kyss

evrekaw
0

#17 Jamen du har vackra ögon!!!  Det är inte bara jag som är rar…Flört

Mammi
0

Tack raring! Kyss