Ska du???
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Ska du titta på Eurovision-finalen ikväll?
Hur viktigt är det? Vinner Sverige eller hur kommer det att gå?

För en gångs skull skulle jag vilja men är bortbjuden….Så nej det blir inget tvtittande här.
Om vi vinner, känns som antingen kommer vi superbra eller super långt bak…
Men cool tycker jag att hon är! Så jag håller tummarna.
Ja vi skall se på Eurovisionfinalen i kväll.Tycker Malena är bra.Svårt att säga var hon placerar sig då jag inte hört de andra ländernas låtar.
" Var nära naturen - var när dig själv "
Jag vet inte hur jag kommer att göra. Det finns andra program som lockar också. Antagligen blir det som det brukar bli, jag tittar på slutet så jag får reda på vem som vinner.
Har ingen TV!
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Cristine är det inte dags snart?
Jag tippar Malena som bäst mellan 12:e och 16:e plats. Hon är bra men låten är hopplös :-/
Jag hejar på Norge - en härlig låt och en riktigt gullig gutt ;-)
..nää,jag missar nog..
men hur skulle sveriger kunna missa vinna,¿ minst tre av bidragen har ju svenska låtskrivare bakom sig.plus två av sångerskorna ..
..skabara :- )
penke
Jag tror att Norge vinner (faktiskt) och Malena nånstans bland de fem bästa.
Barnen vill se, så jag blir väl så illa tvungen, fast det är klart, det räcker med att jag finns i närheten, så jag måste inte titta på eländet hela tiden 

Jag tror att Malena blir tvåa och Norge trea. Vinner det gör Grekland.
#9 Nicke. Jag har nog inte hört Greklands bidrag (tror jag) trots att jag vistats där senaste veckan. Vad är det för slags låt?
Nja, jag är inte så säker på det. Greklands låt är mycket västinpirerad och numera är östeuropas deltagarandel minst lika stor om inte större än den västeuropeiska.
Det finns stora skillnader i musikkulturella avseenden blocken emellan och vi såg ju hur det gick förra året när den östeuropeiska kulturen körde över den västeuropeiska fullständigt.

Jag har hört den på radion och jag tyckte den var bra.
#5 har beställt en plattis till dottern men den har inte kommit än.
Cristine visst är det bra att ha barnen att skylla på? det tänkte jag senast när jag tog barnbarnet på Disenyfilm 
Men nu bärjar spektaklet och som vanligt sen östfolket kom med så är det jättesvårt att tippa vinnare…
…men jag håller fortfarande på Norge! 
Jag tittar.. Men jag tittar för att det är kul o se musiktävling, inte för att jag älskar den här sorts musik.. Islands bidrag är en fin ballad, vilken röst den tjejen har :-) Jag har ingen aning om vart Sverige kommer hamna, men hoppas klart på minst 10 bästa..
Jag tycker det är jättekul! Det är många bra låtar i år - utgången är svårtippad.
Malena gjorde bra ifrån sig, men jag är tveksam om Europa kommer att rösta på sverige. Hon är bättre än låten om man säger så… tycker jag.
Det räcker med datorn för mej Maggan!
okej Cristine if you say so!
Tur att tuben finns. Här har du kvällens ögon och örongodis! 
#15 Ja, Island är toppen!
Jag slipper titta, barnen tittar medan jag sitter här 
Jag tror att med tanke på det stora östeuropeiska deltagandet och att tävlingen går i Ryssland, kommer de nordiska bidragen att få det svårt, även om Malena genom sin profession är välkänd även i öst och säkert kan samla en del poäng genom det. jag tror att hon klarar topp 5, men inte att hon vinner.
Jag är rädd för att hon inte ens klarar topp 15 - men jag hoppas att jag har fel.
Nu när jag hört alla bidrag har jag en ny favorit.
Såååå vackert!
Varsågoda, Englands bidrag.
#18 Tack Maggan, han var bra på fiolen och dansarna gillade jag.
jag vill inte säga "vad var det jag sa" men jag gör det ändå 
Grattis Alexander från Norge, Norge, Norge!!!!!
jag skulle inte ha nåt emot att vara med på Karl Johann i morgon 
Rena skitlåten som vann! Kan inte höra något bra i den låten :-/
Jasså vann Norge, då har de mycket att fira idag.
Grattis till Maggan och Norge!!!
Island blev i alla fall tvåa!
Gratta inte mig - gratta sötnosen Alexander och Norrmännen 
#28 Ja men du satsade rätt och jag är inte ledsen jag heller jag älskar Norge!
Grattis Norge både till vinsten och för att ni får fira 17 maj.
ja men hur gick det för Sverige egentligen?
26 eller nåt… trist! så dålig var hon inte vår Malena… 
Man måste ju förstås gratulera Norge och sedan utbrista -tänk så fel man kan ha, men Sverige är väl helt lost i såna sammanhang nuförtiden. Tänk bara hur det gick förra året trots en hyfsad låt.
jag är inte heller förtjust i Norges låt, men jag kan förstå varför den gick hem hos såpass många av deltagarländerna. Den har lite av östinfluens i sig samtidigt som den är norsk och sedan hjälpte det väl till rätt mycket att killen är av vitrysk härstamning.
Grattis till Norge!
Jag tror mycket låg i fiolspelandet. Det var så mycket glädje i det för jag tyckte inte heller att själva sången var något vidare. Men den lite vilda stilen brukar gå hem som Russlana t.ex och rockarna från Finland. Jag tycker synd om Malena som kom 21.a men det var ingen låt för melodifestival fast den är så bra. Kanske Sverige ska köra med en snoa eller hambo nästa år.!