Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etiketthus-och-hem
Läst 839 ggr
Cristine
0

Inredning.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag älskar inredning. När jag låg på sjukhuset i Granada ett år så läste jag en kurs till inredningsarkitekt bara för jag tyckte det var roligt. då var det ganska strikta normer om hur det skulle möbleras. Nu blandar man vilt antika möbler med moderna och dessa normer har suddats ut,det är roligare nu.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

signemo
0

Visst är det kul med inredning. Men nån fallenhet för det har jag inte själv. Men andra är så duktiga.

Du kanske skulle ta upp lite  kunskap genom att rita om mitt kök Flört. Hoppas du tar det som ett skämt och inte tar illa upp.

Vi skall göra om köket snart  (hade jag tänkt Flört).

Vill ändra men ver inte hur.

Var rädda om varandra

Cristine
0

Du vet jag är ju förespråkare för lådor och inte väggfasta skåp, hellre då ett fristående skåp med glas dörrar t.ex. Nu vet ju int jag hur ditt kök ser ut.

Free-spirit-minded
0

Jag älskar att ändra och inreda. Bor i ett gammalt hus och har ändrat på det mesta. De som är kul är ju att man kan anpassa efter sig själv och man sätter sin personliga prägel på det. Vi gjorde om vårt kök och det jag hade svårast för var att hitta rätt kakel.

Cristine
0

Ja jag tycker köket ska vara precis som ditt käraste plagg.Det anpassas efter dej, storleken är lagom,färgen är i din smak och du trivs i det.

Free-spirit-minded
0

Compact living är det häftigaste som finns när människor bor på liten yta och får ihop det super praktiskt med roliga idéer.

penke
0

att Inreda är kul

jag ser ibland på alla dessa program på tv,de kan ge inspiration  men jag skulle aldrig släppa in dem i mitt hem,indredning o möblemang är ju så personligt,det ska ju spegla mig/de som bor där,det är ju de som ska trivas,inte ha det för att andra ska bli impade

i ett monokromt/strikt enhetligt hem skulle inte jag passa in.. :- )

ett hem är ju något ..dynamiskt,organiskt föränderligt,det byggs ju av fådda,hittade,skaffade,ärvda,gedda,IKEA,auktioner,snickrade o uppfunna möbler o "det" 

Ibland ..*måste* jag bara möblera om,hitta något från vinden eller..?,bara så jag inte fastna (bokstavligen) i gamla stigar genom rummen,riskerar man att snubbla på en soffa som inte stod där förr/nyss,håller man ögonen öppna :- ) 

penke

Cristine
0

När jag hade stora huset ommöblerade jag så ofta att alla som kom  på visit gick först en husrunda(vad har du hittat på nu då)för att se vad som hade hänt sedan sist. De tyckte det var spännande.

[GunillaF]
0

Jag gick en inredningskurs i slutet av 70-talet när jag och exet precis byggt vårt hus. Jag tycker det är himla kul att få inreda men det behövs pengar, pengar, pengar. Jag vill helst göra allt på en gång och då ska man ut med så mycket på en gång så då blir det liksom inte riktigt av…. Joodå..det blir av, men mer pö om pö och då känns det inte lika roligt för vissa delar hinner bli gamla innan det är klart.

[MargaretaA]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja jag är ju helsåld på sekelskifte. Det förra alltså. Jag bor i ett hus från 1885 och vi har haft turen att tidigare ägare inte förstört det alltför mycket.

under linoleumgolven låg originalgolven med fina träplankor. Under takpappen och skivor av skumt material hittade vi pärlspontpanel. De tokstollarna som ägnat sig åt "mordernisering" hade till och med spikat fula skivor på spegeldörrarna för att de skulle bli släta! Skrikandes

För våran del så blev det mest att ta bort det andra hade satt dit - men vi var glada att det gamla fanns kvar under och bakom "skräpet".

Så här blev köket på övervåningen. Ja det är IKEA, men jag är helnöjd. Flört

Ursäkta röran men det var efter julmiddan 2004 Skäms

Cristine
0

Så fint Maggan. Precis så hade de gjort med mitt förra hus, så jag fick också ta fram speglarna på dörrarna och lite annat.