Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettdagens-hälsning
Läst 493 ggr
Cristine
0

God morgon13 maj

Igår fick vi gå igenom lite av varje här i ´Tynderö, strålande solsken ,hård blåst, spöregn, hagel och till sist sol igen. Nu är solen upe och jag hoppas att den så får förbli. Gunilla när tänker du komma hem någon gång! Vi saknar dej! Nu får det vara bra med semester!

Ha en härlig dag!

spring.jpg spring image by amanduhh1692

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

chik
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God Morgon!!

Ja vädret har sin egen väg.Det är väl det som kallas vår?

Ja Crisine. Man märker när det är ett får som fattas..Hoppas nu att Gunilla är utvilad o inte kommer hem trött..

I går så klippte jag gräset o i dag skall jag ge mig på kantgräset. Trädgårds arbete är inte min grej. När man ligger där o ränsar så får man ju ont överallt o det kryper små äkliga djur på en.Sen när man skall upp så tar det ju sin tid o få upp kroppen, så som den skall vara..-Förstår inte vad som är ro givande med Trädgårdskötsel" För mig är det rena tortyren..

Lena.P är jag i verkliga livet.

[Spanaren]
0

Vilken ljuvlig bild av Prästkragar!

Sen så anar jag skogens doft och vattendragets porlande ljud och hundarnas (chik har 2 st hundar) livsglädje med att få springa fritt i naturen.

I går kom ett paket till mig med lite solsken och grönska, plus en bok och några läsvärda tidningar. Solskenet var en Gullviva och grönskan var en Blåsippa.

Denna vän som jag har är bara så underbar och hon skämmer bort mig med sådant som verkligen berör min själ.

Känner mig verkligen lyckligt lottad/ kram Spanaren

Ps Tänk vad vi har mycket av njuta av om vi verkligen tänker efter!

[MargaretaA]
0

God morgon!

Här skiner solen men det blåser tråkigt.

Cristine - Det är det som förr kallades apilväder tror jag - fast det verkar kunna komma när som helst nuförtiden…

Chik jag håller med dig - det där der med trädgårdsarbete är överskattat. Jag är nöjd om jag bara har lite sommarblommor i en kruka på uteplatsen.

Ha en bra dag alla!

solblomman47
0

God morgon på er alla!

Här är det strålande sol idag. Jag hade också konstigt väder igår sol regn hagel osv.

Tack för healingen Cristine har sovit bra hela natten inga mardrömmar. Är fortfarande stel och ont men det går åt rätt håll.

Chik jag har sovit mycket denna vecka inte gjort nått vilat hjärnan så nu går det lättare att läsa igen det känns inte bakovänt längre.Jag har helt enkelt kännt efter vad kroppen behöver.

Men jag känner att det är inte glada Kerstin längre vet inte vad som sker inom mig.Eftersom det hänt så mycket under detta år så var det här droppen som fick allt att rinna över.Men jag fick prata av mig lite i går med en som är en bra lyssnare=) så nu känns det bättre idag.

Igår prövade jag på att köra bil en kort sväng bara ner till min son,besvärligt när nacken är så stel.Det får väl vänta med att bli stadskörning tills nacken blir röligare=)

Idag ska jag bara ta det lungt skiter i alla måsten.Det får vara som det är fast det är gnäll från han jag bor med.

Ha en bra dag alla det ska jag ha med så gott det går.

Kramar/kerstin Flört

Mammi
0

Gomorron kära vänner!Glad

Vilka härliga bilder Cris och Chik! Jag längtar tills sommaren är här på riktigt!

Spanaren, va underbart med att få ett paket fyllt med så mycket glädje och kärlek! Håller med om att det finns såååå mycket att glädjas över här i livet även om vi glömmer bort det då och då när vi kanske är lite låga eller så…( se där! Nu blev det ett rim av det hela oxå! Flört )

Solis min vän, fy så jobbigt du verkar ha det just nu med värk, ledsamhet och allt. Men du ska se att snart så vänder det och du mår bättre igen! Tänker på dej!

Ha nu en fin och rogivande dag alla och kram på er! / MammiKyss

chik
0

God Morgon Spanaren, Maggan solblomman o Mammi. Tack…

Hörde precis på nyheterna nu, att sjukvårdsupplysningen i Stockholms län.Där får sjuksjöterskerna en bonus per samtal om dom klarar samtalet o jurnalskrivningen på 3minuter..På 1,000kr.

Mitt tänkande "Vad är vi på väg""

Cristine
0

Ja då får de som ringer upp höra: Faaaan lägg i gasen, jag måste  hinna med en till.

Mammi
0

Skrattande Ja så kan det nog bli! Eller det är väl så redan om jag tänker efter…!Skrikandes

chik
0

kan någon förklara på ett lätt sätt? Hur jag får in mina smailis utan att få med reklamen??  

Mammi
0

Jag kan inte alls få med några smilisar alls längre, snyft! Bara de som finns här inne kan jag klistra in men inga andra. Har ingen aning om varför…

[MargaretaA]
0

chik det är bara att klicka på dem så det blir markerade och sedan deleta. Testa på ditt senaste inlägg - du har ju en timme på dig att göra ändringar. Flört

Cristine
0

Man går in på hantera inlägg=redigera, klicka på gubbarna i nederkanten och klipp ut. Spara och thats it.

Peka på Chiks gubbe Mammi.

Mammi
0

Nämen! Nu helt plötsligt gick det bra!! Jippiy!! Tack Cris!Kyss Nu ska jag ut med min löptik!

Ha de gott! Kram: Mammi

chik
0

Oj.vad många konstiga namn på en sådan lätt sak.-Om man kan.

Men jag ser att det har varit en liten hjälpare framme.

TUSEN TACK…

Mammi!!vad du är duktig! Då!

SleepingFox
0

Morrn.

Just nu är här sol och jag är trött… *gäsp* Trots tvångsnattning av mig själv igår så tog det sin lilla tid innan jag somnade och sen väckte klockan mig… Nåja, förhoppningsvis innebär det bara att jag kommer vara trött ikväll istället.

Idag kan jag se fram mot att en kompis som jag inte sett på tid och evighet kommer hit upp. Det skall bli SKOJ! Och sen är det jobb ikväll i vanlig ordning.

Farwuq
0

God förmiddag!

Glad

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

bettin65
0

godförmiddag

i dag ska jag åka till Blekinge har inte varit där tidigare dags att titta på lite fotboll med sonen och andra vänner

ha en fin dag & må gott

chik
0

Bettin!! ha det nu så bra.På din tur.

Fareuq..Det var länge sedan ni gjorde oss den äran.Välkommen…En liten kompis!

bettin65
0

Tack chik har några timmar kvar innan jag måste sticka i väg ska försöka att få i mig lite mat etc…….

signemo
0

Hej på er. Är hemma en stund mitt på dan. Skall iväg och jobba sen igen.  Solen skiner vackert men det ser ut att kunna komma några droppar. Har varit i tuff vecka med mycket jobb och annat praktiskt så jag har inte skrivet så ofta här, Antingen har jag varit jättetrött eller pigg. Det är inte utan att jag längtar till semestern.

Blir sur på mig själv. Vill ta ordentligt tag i att meditera, men jag behöver nog en spark i baken. Skjuter oftast fram det för att jag skall göra annat. .

Ha en riktigt fin och bra dag allesamman

Var rädda om varandra

chik
0

Signemo Hej!!

jag har undrat var du har varit..Ta det lugt…

Meditera kan la du göra när du går o lägger dig..Man somnar ju ändå. Bara en tanke. Lena

evrekaw
0

Hej alla!

Tittar in en snabbis på lunchrasten… Jäktigt värre idag. Mycket spring hos rektorn med mina busar… Men de är underbara i alla fall…

Sedan ska jag rätta några berg till och därefter åka och storhandla. Brukar göra det en gång i veckan…

"There is nothing more despicable than respect based on fear."

signemo
0

Haha chik, det har du rätt i . när jag har försökt meditera somnar jag oftast så gott.

Var rädda om varandra

evrekaw
0

Om man bara somnar under meditation så väljer man en sittande sådan - eller att ligga på hårdare underlag än sängen… Flört

Cristine
0

Jag tror nog jag får stå för det hjälper inte att jag sitter heller.

evrekaw
0

Oj oj om man ändå var såååå bra på att slappna av ändå…

chik
0

ja här är en till som somnar. O för mig så är Meditation -avslapning.

Om man inte är på en ledd meditation där man skall försöka nå sitt inre..Men jag somnar då med..Gick på sådan Meditation 1 gång i vek, Men det slutade alltid med att dom fick väcka mig. Ja sån är jag.

Signemo Vi har meditation här i bland..

evrekaw
0

#27 Spikmatta - köp en spikmatta!!! Då somnar man inte - men slappnar av dubbelt upp…Flört

signemo
0

HAr ni chik. Får man vara med om man kan?.. JAg behöver nog nån som håller pli på mig.

Var rädda om varandra

Cristine
0

# 1 Vi får hoppas på det bästa Chik

#2  Spanaren, att beröva livet vänskapen är som att beröva

jorden solen.  Cicero.

#3 Ja du Maggan,jäkla April-maj väder får jag säga, av med jackan , på med jackan..så hela tiden och inte kunde jag gå ifrån elden, så när det haglade fick jag dra jackan över huvudet. Inte underligt att jag är förkyld idag!

#4 Härligt att du fick sova hela natten Kerstin, jag är glad jag kunde hjälpa till.

#5 Jag älskar sommarbilder, de fyller mej med lycka.

solblomman47
0

God kväll!

Jag hoppas att ni har haft en bra dag.

Själv har jag haft stora sonen här idag eftersom han är hemma för att han opererat handen.Sedan sov jag middag för att orka vara hos mitt två åriga barnbarn en stund i  kväll för pappa och dotter skulle på skolan för att hälsa på eftersom mitt barnbarn ska börja på sexårs till hösten,hennes mamma är på jobb i Luleå denna vecka.

Jag ser att vissa brukar somna när de mediterar, det gör jag med både om jag ligger eller sitter jag somnar tom på min spikmatta.Så nu är det ett tag sen jag mediterade.

Jag har en cd skiva som jag lyssnar på när jag ska sova med havsvågor, jag brukar flyta med och vips så sover jag,billigt o bra sömnmedel utan biverkningar. 

Nu ska jag krypa ner i säng för jag har gjort lite för mycket idag så nu har jag ont i huvudet också.

Sov gott alla! Flört

[peter54]
0

Jag har haft rätt mycket för mig och inte hunnit komma in här. Jobbade som ett skållat troll igår kväll ända till kl 01 för att hinna få iväg allt redigerat material till sättaren eftersom tidningen jag jobbar med skulle till tryck idag.

Min fru är utomlands på konvent och det blir rätt mycket att styra med när det gäller barnen då, trots att jag har en del hjälp från svärföräldrarna.

Tittar in en snabbis nu innan godnatt, men det ser inte ut att vara någon fart här idag (eller igår för den delen). Alla är väl ute och njuter av våren Glad

signemo
0

Tänker snart koja. ÖNskar en en skön natts sömn

Var rädda om varandra

Cristine
0

Sov gott Signemo!

SleepingFox
0

Nej, nu säger jag också natti. Sov gott alla.

Cristine
0

Sov gott alla ni!