Vad händer?
Läste om brodern som dödade sin syster vid delning av arv. Han tyckte hon roffat åt sig för mycket. Det är inte första gången jag läser om syskon som vid ett arv blir som förbytta och blivit ovänner för livet..för materiella ting. Det bästa man kan göra som förälder är att göra klart för barnen i förväg hur det kommer att bli och även skriva ett testamente i god tid.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Ja det är ju sorgligt att pengar kan ha sådant inflytande på människor så att det går före allt annat.
Han måste ju ha varit psykopat
Tyvärr, även om föräldrarna skrivit testamenten och allt som är 100% juridiskt rätt så kan det bli bråk.
Jag blev stämd av min syster. Det tog ett par år med advokater och sittning i tingsrätten. Men fick / hade rätt. Det var jobbigt.
Det var tråkigt Mammzing, det måste kännts fruktansvärt att bli stämd av sin egen syster och bli ovänner för resten av livet.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Ja det är tragiskt tycker jag! Ser detta om och om igen, inte minst i mina svärföräldrars familj.. Jag är dock själv orolig då jag, mina föräldrar och mina systrar äger en fjärdedel var av gården mina föräldrar bor på. Det kommer inte att bli lätt när de inte finns längre med min psykopatiska syster som SKA bestämma och dessutom är gift med en förmögen man!
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
ja jag tänker se till att det inte finns något kvar för mina ungar att slåss om - vi säljer huset och lever loppan för pengarna medan vi är friska nog för att orka 
hon kan i juridisk mening bara bestämma över sin del av gården. När föräldrarna går bort delar ni på deras bit. Egentligen är det inte svårt. Svårt blir det nog först när det ska delas på lösöre.

Jo, men vi har inte delar utan äger allt tillsammans… så själva gården ska ju i så fall delas med… visserligen gäller de 25% men hon kan bråka till förbannelse över absolut ingenting om hon har lust.
# 6 Trodde nästan att det var en omöjlighet att det fanns fler systrar som var som min!
Du tycks också ha fått en!

#7 Hahaha, ja där ser man! Har du kontakt med din då?
ja det är klart om ni ska ha gården kvar och inte sälja då är det nog bäddat för mardröm 

Ja jag vill inte sälja… det är ju i Lappland med jakt och fiskerätt och så skog. Och mina rötter… men men, den dagen den sorgen
det löser sig!
Jag är mitt i mardrömmen, men jag har sagt stopp och vill inte bråka. Nu har jag erbjudit mitt syskon att lösa ut mig med våra mått mätt liten summa. Allt för att det inte ska bli mer bråk. Nappar inte vederbörande blir det tvångsskifte. Då är det en skiftesman som bestämmer vem som ska ha vad och vad som ska göras.
Jag har blivit beskylld för att ha stulit och jag har blivit hotad. Det är hämst vad människor kan göra när det gäller pengar eller värdefulla saker. Då blir det som min mamma sa då hon levde "Mer vill ha mer och f.. vill ha fler".

Men fy så trist! Jag är egentligen mer orolig för att jhon vill fortsätta äga men renovera och restaurera för pengar som inte vi har… så gör hon ändå och så blir vi likosm skyldiga henne… direkt eller indirekt. Den typen av människor vill man inte ha vare sig reella skulder eller tacksamhetsskulder till!
Hoppas att det löser sig för er!
# 8 Vi bröt kontakten min syster och jag när mamma dog 1993. Pappa ville bo kvar hemma i sitt hus. Min syster ville sälja och få loss pengar. Men pappa ärvde ju mamma och satt kvar i orubbat bo. Det gillade inte syrran så hon bröt med både mej och pappa. Den hjälpen han behövde fick jag bistå med som bodde närmast. Och varför inte? Pappa hade ju tagit hand om mej när jag växte upp. Självklart att man hjälper tillbaka. Men det tyckte inte syrran. Pappa fick leva pigg och kry till 1999. Sen brakade helvetet löst!
#12 Min förhoppning är att när allt är ur världen med huset och grejorna i det, så ska vi kunna ha med varandra att göra igen. I och med att jag satte stopp innan det blev fullskaligt krig.
Problemet är att jag har blivit en stark kvinna sedan jag och mitt syskon talade med varandra sist. Starka kvinnor kan vara farliga, för vissa.

#13 Hur fungerar det nu då? Har ni kontakt, kan ni prata? Vi du bo i huset eller hur vill du göra?
Jag pratar inte med min syster, vi skriver brev för att hon vill ha kontakt (läs: vill få dominera mig igen) men jag har sagt att i så fall får det vara brev… så hon är ganska sur även om hon försöker dölja det genom att istället skuldbelägga mig sida upp och sida ner i breven!
#14 Ja, starka kvinnor ställer till det när man har den typen av dominanta relationer. Jag är omgiven av dem så jag antar att det är meningen att jag ska lära mig att hantera sådant.
Tråkigt är det i alla fall att ens egna systrar inte kan se förbi sig själva utan är förblindade av att få sin vilja igenom.
#15 För mig uppstod problemet när jag blev stark. Allt flöt på bra tills jag började att säga från, ha egna åsikter och krav. Så länga jag bara hängde med så var allt bra.
Jag kan inte förstå att du antar att om man är en stark kvinna så är hon dominant. Som jag ser det behöver man inte vara dominant för att man är stark. Du kan vara svag men ändå dominant.

#16 Det var samma sak för mig.. problemen uppstod när jag inte ville vara med längre…
Förstår inte riktigt vad du menar med sista stycket? Jag menar att jag var svag och då dominerade hon… så länge jag var svag var det ju lätt. Hon är lika dominant men kan inte dominera längre då jag är stark idag.
#17 Det kan hända att min hjärna kopplade lite fel. Vi är i liknade situation. Det är bra att du är stark nu så hon inte kan dominera dig.
# 15 Min syster och jag har ingen kontakt idag. Huset som pappa hade såldes så småningom. Jag ärvde lantbruket med tillhörande bostad så jag hade redan ett hem. Det tog jag över redan 1980. Det var mycket det bråket gällde, gården. Att jag fått den gratis. Betalar fortfarande av på lån som jag tog då. Kommer aldrig att bli skuldfri.
Men till mina föräldrar har jag ingen skuld, tog hand om dom på bästa sätt och vi hade jätteskoj tillsammans så länge dom levde.

#18 Hehehe, eller så skrev jag luddigt… oavsett vilket tror jag vi menade samma sak. Bara att kämpa på med att stå upp för sig själv! Visserligen vet jag att min syster aldrig kommer att acceptera det men det blir ju hennes problem eftersom jag aldrig någonsin kommer att gå tillbaka till den gamla relationen (vilket hon uttalat försökt kräva!!).