Fantastiska saker...
händer de människor som njuter av livet.
Jag träffade på en gammal väninna som med avund i rösten tyckte att livet jag haft var då helt annorlunda än hennes, att jag varit med om fantastiska saker,medans hennes hade passerat i samma by, med samma folk hela livet. Men det var ju hennes val. Många skyller på ödet, det blev som det blev säger de med en suck.
Jag tror det är så att njuter man av livet och är nyfiken, ja då händer det roliga saker.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Sen kan det ju även vara så att vissa kanske trivs med att gå på samma ställe och träffa samma människor hela tiden, och slippa fara och flänga runt världen, och då är ju oxå det fantastiskt att få den möjligheten! 
Jo det tycker jag absolut, men då ska man inte klaga. Jag är så nöjd där jag bor nu och vill aldrig åka någonstans..det är svårt att få mej ens in till stan. Det kan hända mycket roliga saker där man bor också bara man är öppen för det.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Exakt! 
Ja jag tror att den som har ögon att se det stora i det lilla lever det mest spännande och njutbara livet av alla. 
men det viktigt att poängtera - precis som Cristine säger - vi väljer själva hur vi ska leva våra liv och då ska man inte klaga om det är tråkigt. Då ska man förändra det i stället.
och nej… det var ingen som sa att det är så lätt alla gånger!! 

Jag ser nog på detta dilemma precis på samma sätt som jag gör när det gäller "Det-är-inte-klokt"-tråden, dvs att alla har sitt fria val. Ödet skapar man själv.
Personligen behöver jag gott om fri yta, skogsmarker som sträcker sig över milsvidder, men jag gillar inte att resa och flytta mig långt bort där mina cirklar rubbas, mina rutiner störs och min hälsa blir lidande.