Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettbok-och-lästips
Läst 1034 ggr
[GunillaF]
0

Ljusfolket

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

I förra veckan fick jag hem en ny bok från bokklubben jag är med i.

Kunde som vanligt inte låta den ligga många minuter förrän jag helt enkelt var tvunget att börja läsa.

Boken heter "Ljusfolket" och är skriven av Benny Rosenqvist.

Han skriver att det är en oumbärlig handbok till livet efter detta.

Han tar oss med på en resa till andra sidan.

Han skriver att många människor låter rädslor styra sina liv. Vi är så rädda för att inte hitta kärlek, för att inte få rätt  jobb, för att dö osv. Många är så rädda för att dö att de inte lever livet fullt ut. Han vill med den här boken visa att det inte tar slut när vi dör utan det fortsätter på andra sidan. Våra själar lever vidare, på en annan frekvens bara. Och där befinner vi oss tills det är dax för ytterligare ett jordeliv och möjlighet att skaffa oss ännu mera erfarenheter.

Det är en mycket lättläst och intressant bok som jag varmt vill rekomendera!

chik
0

Tack Gunilla. Det är alltid intresant med andras åsikter om ett liv efter detta.

Men Ärdet någon som verkligen vet hur det kommer att bil?

Lena.P är jag i verkliga livet.

[GunillaF]
0

#1 Neej, egentligen inte. Vi kan bara läsa och lyssna till vad andra berättar.

Vi som har kontakt med andrvärlden kan ju kanske lättare förstå att det inte tar slut när vi dör. Hur skulle de annars kunna förmedla sig till oss och berätta olika saker om sig själva där de är nu och om sina anhöriga som är kvar här på jorden och som vi inte alls känner eller vet något om!?!

[Spanaren]
0

Tack för tipset och jag har läst Bennys första bok och den var också väldigt tänkvärd/ kram Spanaren

[GunillaF]
0

#3 Det här är tydligen hans tredje bok. Jag ska försöka få tag i de två första och läsa dem också.

[Spanaren]
0

Tack för den upplysningen Gunilla/ kram Spanaren

Free-spirit-minded
0

#1 Om ingen kan bevisa att det är så är det ända skönt att tro att man har ett liv efter detta.Skrattande

[GunillaF]
0

#6 Det har du rätt i!

chik
0

Klart att det fins ett liv efter detta.

Kan man ju läsa av dom som har gjort hypnos. Men livet mella våra olika jordeliv har vi bara teorier.

Lena.P är jag i verkliga livet.

penke
0

Intressant..du menar att den handkar mer om framtiden..och efter det :- )

jag har hört honom prata om sina tidigare böcker,de ..verkade fastna i hans speciella barndom..  :- / (inte läst)

den här verkar mer upplyftande,han kommer.. "hitåt" senare iår,får passa på att köpa en bok av honom  då *ler*

penke

penke
0

#1 chik (å nå´n till) :- )

kan bara säga,jag minns ju inte själv hur det var..o kommer att bli,däremot vet jag att döden inte är slutet,med de erfarenheter jag har.

det är väl MagganA som har en så härlig *underskrift* *ler*

"larven tror puppan är världens ände…(läs resten själva) " :- )

penke