Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettresor-och-kulturer
Läst 548 ggr
[GunillaF]
0

Valborgsmässoafton

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hur firar ni Valborgsmässoafton?

Majbrasa, smällare, raketer, korvgrillning?

Firar ni över huvudtaget?

[GunillaF]
0

Jag ska fira valborg med några släktingar. Majbrasa och korvgrillning. Det är kul.

Cristine
0

Näää,jag har varit till en majbrasa en enda gång, och jag gick efter 15 min. Jag har ingen lust att stå ute och frysa och ser ingen tjusning i att stå och titta på en brasa, särkilt som jag har tänt 5 egna denna vecka. Jag håller mej inne och äter något gott i stället.

Jag gissar på att barnen kommer

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[KinaSylejmani]
0

Jag firar inte Valborgsmässoafton på något speciellt sätt. För mig är det nästan som vilken dag som helst.

[GunillaF]
0

#2 Mysigt det med!Glad

penke
0

allas våran äsklade knugs fölsedag!

det måste vi ju fira…har hört ,att en del tar det som Gudsbevis,att det oftast snögloppar o är råkallt den dagen,

men,en termos med varm glögg vid elden med sång gör hyllandet uthärdligt,jag var för långsam(?) med ett OSA för att riktigt veta iår :- /

penke

[GunillaF]
0

Mmmm… glögg är gott!

LenaR
0

Ska hålla prova-på-drejning i min verkstad under kvällen. Sen - vet jag inte!

En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

evrekaw
0

För några år sedan samlade vi alltid allt ris och sånt efter vårstädningen av tomterna. Sedan kom det någora nya regler som innebar att vi inte längre fick ha en ´majbrasa på det platsen. Någon annan alternativ plats finns inte. Då återstår bara den i centrum å där är det så mycket fylla… så jag avstår nog… Men lite extra god man får det bli… Inviga utegrillen kanskeFlört

"There is nothing more despicable than respect based on fear."

Farwuq
0

Nä jag firar inte. Men vi hade majbrasa - hemma där jag växte upp - förr på 60-talet och så.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Mammzing
0

Jobbar!

[MargaretaA]
0

vi firar inte heller, men vi brukar passa på att elda brännbart skräp och så blir det grillning.

Men allt beror givetvis på vädret - är det för kallt stannar jag inomhus.

SleepingFox
0

Förutom att jag lovat vara "taxi" till ett gäng som skall ut och slå runt tänker jag nog bara sitta hemma i soffan i lugn och ro och njuta av min tillvaro. Glad

Anders 50
0

Vi firar inte heller, och några brasor blir det nog inte häromkring nu när brandrisken är så hög.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Hoppfull
0

Vi har fest Skrattande i år är vi bortbjudna och ska grilla kött och dricka vin och sjunga och ha superkul! Det är eldningsförbud här så det blir inga brasor i hela kommunen men vi får sjunga och elda själva istället!

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

chik
0

Vi har inte eldningsförbud men byalaget ställer in. Men grilning blir det. O som i går kväl var der ju så varmt…Sen 1/5 skall jag gå runt på gräsmattan o protestera demostrera mot.-Ja det fins så mycket o gnälla över.

Lena.R. Lycka till med din Derjning.

Lena.P är jag i verkliga livet.

Mammi
0

Jag hänger på med på gräsmattedemonstrationen Chik! Cool

På mitt plakat ska stå: " Jammi Jammi-mer godis till Mammi! " Skrattande

[GunillaF]
0

Chik o Mammi! Protestera på ni! Skrattande

Hoppfull
0

#16 Hahahaha, det var en bra protest tycker jag Skrattande

Själv skulle jag nog skriva sluta spara på barna!!

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.