Göra om.
Många håller på att göra om sina gammla kök t.ex min broder och en kusin och gör som jag, de skippar skåp och har lådor i stället. Om man inte är lång till växten så är det jobbigt med skåpen. När man har något längst upp får man ropa på hjälp.När mamma blev änka fick hon vänta tills någon av oss kom dit, för hon såg dåligt på slutet och vågade sig inte upp på stegen. Det är en annan sak som jag skippat ,stegen.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
njaa,jag har till hälften skippat väggskåpen,dels för det ..fungerade bättre i mitt "nya" kök,dels för att jag tyckte det var bättre att ha allt tungt porslin i lådorna(iofs har jag bara några vardags-serviser i köket,resten,det till fest får plats i källaren tillsammans med alla fest-vinglas..)egentligen är det väl smartare att ha lätta kastruller i väggskåpen än tunga tallrikar,av fyr skåp är två med glasruta,där har jag lite "snygg"koppas o glas,+ några ..färgklickar .- )
mitt festporslin o glas är från ett smauläns´kt möbelvaruhus,jag har inte pet-räknat,men tror det bara behövs några fester för att det ska vara billigare än nya papp/plast fat/glas varje gång,å så mycket trevligare *ler* (fest-porslin o glas menar jag är sådanan man HAR fest med,att det är inte OM något går i kras,utan när… ) :- )
penke
Än så länge är jag såååå rask i benen att jag klättrar…i köket.
"Festporslinet" har jag i ett skåp ståendes vid matsalsbordet i gillestugan. (för när det är fest är det bäst att hålla sig på golvet)!
Jag har mitt festporslin i det kinesiska skåpet inne i rummet, så i lådorna i köket har jag vardagsporslinet. Ävan kastruller och sånt har jag i lådor och tycker det är väldigt praktiskt.
Ååå…vig och vital.. men,klättrar på väggarna :- )
det är en klok tanke,närma att duka fram..
1000`an,vad heter det där på ..spanska(?) ganska fritt: hejhopp,vi syns under bordet ? (jag är nykter för ofta) *skratt*
penke
Jaha, och en annan är lång, så jag har helst mina saker i överskåpet, så slipper jag krypa efter sakerna.
#4 Man drar ut varannan kökslåda och tar sig uppöver med hjälp av dem.
Kinesiska skåpet..det låter nästan högtidligt,säkert bara väldigt fint .. *ler*
Jag började med "allt" porslin i lådorna när jag renoverade,först då valde jag djupa/stora lådor,med glidskena,lätta att dra in o ut. Kastruller o sånt,har jag fortfarande i lådor,oxå djupa o stora,jag gillar att möblera om,både i "rummet" o i sinnet/skallen,så jag får träna/lära nya vägar :- ) (och för att det kan vara praktiskt) :- )
penke
Eftersom jag har ryggproblem så fick jag hjälp att få ett nytt kök med många lådor istället för skåp och det är lättare när man är kort. Jag är bara 154 cm lång så jag måste alltid sträcka på mig men med stora lådor under bänkarna är det lättare.
Jag har tallrikar mm där och då behöver jag inte lyfta tungt högt uppifrån…det är superbra. Vi valde en lugn fin grönfärg som jag fortfarande inte tröttnat på efter 6 år…..
Och karussellen som man har kastruller i är också en bra uppfinning!
Mitt kök är så litet så vi måste använda allt av de lilla utrymme som finns. Så det blir skåp på väggarna, även om jag skulle föredra att ha allt närmare till hands. Det är bökigt när man måste kliva upp på stolen för att nå upp till översta hyllorna.
Jag har skaffat mig ett par sådana där barnpallar från Ikea i plast mycket bra att ha.
Vårat kök är inte stort heller men sött…
Nos vemos debajo de la mesa penke..
vad vi nu ska göra där?
Det är ett fint kinesiskt skåp som jag är väldigt glad över att äga.
Salud ! såklart en nunna inte vet :- ) själv har jag bara hört rykten,och hoppas..att nå´n gång .. *Ähum*
mmm,kan ana glädjen över att ha ett sådant skåp,vissa ting blir mer ..än materiella .. *ler*
(tack för ..orden,även om jag tror jag hört ett annat "rim" i dem?, sägs de med hjärtat brukar de gå fram,vilket som ) :- )
penke
Lyssna aldrig på rykten penke!
Jag är så lycklig över lådorna i köket, det var ett bra val.för på samma gång blev det ju soffa. Jag har bara skåpet ovanför diskhon och det når jag galant.
Det enda skåpet.
Diskmaskinen ska in i ett skåp så skivan som ska sågas av kommer högre och bordet också, så det blir pallar i stället för stolar.

Åh vilket vackert kök du har Christine… 

Mitt är inte fult - men inte vad jag skulle valt om jag fått bestämma… Det var här när vi köpte huset och var då relativt nytt. Annat som var akut fick gå före…
Denna semester blir det förrådstaket som läker och är ruttet som ska fixas.
Men… En vacker dag kanske jag får mitt drömkök… 
"There is nothing more despicable than respect based on fear."