Samlingar?
Många samlar frimärken, filmstjärnor, äggkoppar, porslinsfigurer osv.
Samlar du på något?

En gång började jag samla vykorts kyrkor har dem kvar, men är ingen samlare, bryr mig egentligen inte om dem

Ingenting alls faktiskt.
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
Sten o dammråttor.
Lena.P är jag i verkliga livet.
Jag samlade på inredningmagasin från olika länder men var tvungen att göra mej av med dem när jag flyttade. Men jag har en massa böcker kvar.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Jag har min påskäggsamling som jag berättat om förut. Jag springer inte benen av mig för att köpa andras ägg utan spar och samlar på de jag fått och fortfarande får varje Påsk. 
Jag har också kvar alla gamla bokmärken och filmstjärnekort som jag samlade på mig när jag var liten skolflicka. Jag har bokmärken kvar efter min mamma och de är från 40-talet och de är jag extra rädd om.
Symönster har jag också hunnit samla på mig en diger samling av. Det bör vara 300 st (minst) vid det här laget. Och ändå så använder jag inte mönster till allt jag syr.
Sist men inte minst så samlar jag på erfarenheter och bevarar dem så gott det går.
Jag försöker att inte samla på så mycket utan vill istället ha så lite som möjligt omkring mig. Jag rensar och ger bort hejvilt istället!
Får en obildad person komma med en fråga! Kristyr ..vad är det?

Stenar och kristaller och böcker är nog mina samlingsobjekt, försöker begränsa mig 
Medarbetare på Feng Shui och Indien
Gokväll på er.
Jag samlar nog på böcker, läser gärna, sen samlar jag nog på dammråttor precis som Dig Chik
, jo jag samlar släktingar i min släktforskning.
Var rädda om varandra
Jag läser oxå jättemycket och har en uppsjö böcker men jag vill ändå inte kalla det att jag samlar på böcker. När jag hör ordet samling tänker jag på saker/ting man samlar på för skoj skull, typ tomtar, grisar,stenar etc….
Cristine.
Kristyr är en slags pasta eller gjutmassa av socker. Kan nog inte förklara det bättre. Blandningen som används då äggen framställ kan nog bara beskrivas av äggmakarna, som tillverkar dem. De jag har är handgjorda av skickliga konsthantverkare.
Av socker, det var intressant..håller de hur länge som helst då, kan de inte smälta ned.
Jag samlar inte på något förutom glad och trevliga minnen.
På något konstigt vis har jag tappat intresset för saker. Det jag behöver och använder är en sak, men att ha kvar saker som jag inte har behov av ska rensas bort.
Förvaras de torrt och i rumstemperatur så kan man nog ha dem hur länge som helst. Mina är lika fina efter många år.
#7 Det är den typen av ägg som man får godis i till Påsk. Det äldsta jag har är lite drygt 50 år.
#8 Har du sett gamla kristyrjulgransprydnader. De fanns när du var ett barn. De brukar vara runda med en liten bokmärkeängel i mitten? Isatis ägg är gjorda av samma material.
Recept på kristyr:
1 äggvita 4 dl florsocker 2 krm ättiksprit, 12%,
Vispas till en tjock seg massa
Häll massan i en sprits och spritsa det/den modell du vill göra.
Hittar tyvär ingen bild.
Åhh nu föll poletten ner. Tack för infot..de är väldigt fina.
PÄNGA´kan jag väl svara riktigt världsligt :- )
men,det självklara svaret är ju *ögonblick* sådanadär minnen som går utanpå..*ler*
mer fysiskt,stenar (inte nödvändigtvis ädel-)..mer de som fångar min uppmärksamhet på tex. en promenad/resa.de sprider jag ut lite överallt i mitt hem,gärna i förnster
som flera andra:Böcker..eg. inte samlar,som rariteter..de kommer hit bara,blir kvar,även om några är på utflykt ibland(utlånade) jag har svårt att göra mig av med dem..,bra böcker har personlighet …
kikar runt lite här hemma,inte för att jag _samlar_ men jag har "många" (kruk)växter o tavlor/konstverk ..
och ljushållare/stakar :- )
penke
Hm, det enda jag har en "riktig" samling av (ordnad vill säga) är frimärken. Bortåt 50 album har det blivit genom åren.
Annars är det främst stenar som fångar uppmärksamheten när jag vandrar längs stränder. Vet inte hur många kg jag hade med mig hem från danmark för ett par somrar sedan. De var så vackra. Till och med maken funderade på om, man inte skulle haft med sig en lastbil och fyllt, så man kunde dekorerat trädgården ordentlgit. *skratt*
Ett vänligt leende kan betyda så mycket för den som själv inte orkar prestera något.