Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etiketthus-och-hem
Läst 1112 ggr
Cristine
0

Hur bor du?

Bor du i lägenhet eller villa/hus på landet. Hur skulle du vilja bo och var!

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[GunillaF]
0

Jag har äntligen kommit till rätt boende. Jag köpte en villa för ca tre år sedan i en mindre ort. Ca 1200 invånare. Huset ligger ganska mitt i byn men ändå lite för sig själv. (Grannen ser inte rakt in genom mina fönster)

Soffe
0

Jag bor i lägenhet, men min stora önskan är att få bo i hus! :-) Inte mitt ute i skogen, utan mer i ett villaområde där det ändå inte är för tätt med hus.. Helst med skog i närheten som jag bor nu..

[MargaretaA]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

jag bor i en villa i något som kan beskrivas som en småstad. Hela gatan är från 1800-talet och det är villor och lägenhetshus om vartannat.

Tyvärr är det är insyn från alla håll så man känner sig som på en scen när man sitter på tomten.. Det blir nog ingen badtunna där inte Obestämd

Men jag älskar vårat gamla hus och trivs enormt bra. Kyss

Farwuq
0

Bor i bostadsrättslägenhet 104kvm. Boendet duger år mig.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

chik
0

Bor lite utanför ett pytte litet samhälle.Hus med ca 3,000 tomt.O trivs som bara dän..

Lena.P är jag i verkliga livet.

penke
0

"lantis" kallade jag mig när jag bodde  _mitt i jönköping_,långt från stu´plan..,(tackolov)nu bor jag i ..centalorten i en mindre kommun,jag blev med hus för några år sedan,det trodde jag all asfalt-vaccination gjorde omöjligt, i en kåk från mitten av förra seklet,och MED trädgård *ler*

de pratar om de besuttna jordägande klasserna,Ba´H svarar jag,med ett tiondels hektar trädgård (o hus) blir det inte mycket stillasittandes.. *skratt*

..ibland har jag haft drömmar om ett hus vid havet,att kunna ligga i ett filmstjärebubbligt badkar o se ut genom ett panoramafönster över hav o stjärnhimmel..*njut*

MEN,jag har faktiskt så gott som alltid trivts där jag bott/gjort till mitt *Hem*

så jag blir nog kvar *här* ett tag till ….även om../NÄR lottot går in *skratt*

penke

SleepingFox
0

Jag bor i kollektiv i lägenhet. Trivs inte alls!

Den stora Drömmen är om ett eget litet hus på landet. Den lilla drömmen är en lägenhet som kostar så pass lite att jag kan få komma ur kollektivlivet, gärna med balkong eller liten yta ute så jag kan odla tomater…

Och verkligheten är att just nu ser det ut som om jag skall flytta från det ena kollektivet till det andra…

evrekaw
0

Bor på en Ö i ett hus. Vi har fått jobba en hel del, renoverat massor… Det är fortfarande en hel del kvar, men allt som var akut och nödvändigt är gjort…

Nu handlar det mer om att man väl skulle önska andra färger på väggen. Köket är inte riktigt i min smak… Men det fungerar… Flört

"There is nothing more despicable than respect based on fear."

signemo
0

Hej

Bor i hus ute på landet. Vi bygde -80 bredvid svärföräldrarnas gård.

Otroligt hur lätt det måste varit att få lån då. Jag var bara 22 och inga pengar hade jag. Men i och för sig jobb.

Vi har gården nu, men har slutat med djur sen 2000. Tyvärr för liten för det. Sorgligt. Tycker det skall vara djur i hus, på betesmarker m.m.

Nu arbetar vi borta båda två.

Var rädda om varandra

Anders 50
0

Så här bor jag, bondgård vid vägs ände, långt från grannar.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

pyromanen
0

Högt på en backa i skogen, skog 360 grader runt, milsvid utsikt från badkaret, 15 km till närmaste benzinmack, 320 kvadratmeter udda gammalt trähus med renveringsbhov och charm, inklusive 11 meter långa glasverandor i två våningar Glad (glada ansiktet beror på att jag numera har renoverat 3/4 av fönstren på dessa verandor och numera oftare dricker kaffe än skrapar fönster på verandan)  8000 kvadratmeter uppvuxen trädgård, massor av fruktträd,  anlagd på 1920-30 talet på en bördig, lummig södersluttning.  Frittgående hönor och en galen katt, odlingar. 3 barn o en man.  Precis såhär vill jag bo.

skrult
0

Bor i ett parhus i ett litet brukssamhälle. Tre rum o kök( passar mig o lilltjejen perfekt) med en härlig trädgård där jag har massor med rabatter o drivbänkar,älskar att påta i jorden Glad

evaste60
0

Jag och min familj bor i ett gult trähus med vita knutar, byggt på 30-talet, timrat garage, friggeboda och en tomt på ca 800 kvm. Toppengulliga grannar som vi umgås med ofta. Är inte den ena hemma, kan man gå över till nästa…Skrattande På helgerna under hösten när det blivit mörkt och mysigt ute (här uppe i norr är sommar nätterna ljusa), sitter vi ofta runt grillplatsen ett gäng, grillar och dricker gott… Glad

quinn
0

hyr mitt föräldrahem  i samhälle utanför en större stad men har satt mig i kö för att hyra lägenhet då ungarna går i skolan i staden o mitt arbete är nedläggningshotat. 

Jag trivs i området för att det är lite trafik, här bor många kvar sen jag var liten.   Då min ene son är allergiker skulle det vara positivt om vi hittade ngt ganska nytt. Vill gärna ha markplan för jag gillar att pyssla i trädgården.Skrattande

Min önskedröm är dock ett litet hus med en massa natur runt om  men det får jag ta när barnen vuxit upp o hittat sina egna boende,

Mammi
0

Just nu bor jag i ett rött litet torp vid skogskanten och med en havsvik tätt inpå, jättevackert är det här.

Men nu har det blivit lite ändringar på min livsstig och jag söker just nu en lägenhet närmare stan.

cillaj
0

Jag bor innomhusSkrattande

cillaj
0

Skoja bara, bor i bostadsrätt i en liten stad utanför Göteborg.

Shar
0

Jag bor i ett alldeles vanligt nybyggt bostadsområde, villa med trädgård.

Alla hus ser lika ut…

Jag skulle vilja bo i ett gammalt hus med öppen spis, stukaturer, trägolv, källare, vildvuxen trädgård, breda fönster karmar och framför allt där husen ser olika ut…

Men jag bor bra!

Tryggt.

Soffe
0

#16 Gör du? Jag tror att jag oxå gör det Oskyldig Flört

[Jeremina]
0

Vi bor i ett eget hus gjort av timmer…det var vårt fritidshus först men när vi flyttade hit permanent 1993 så byggde vi ut till en större kåk.

Innan dess bodde vi mitt i en stad i en trerummare bara 5 minuter från Domus. Och vi bodde där i 17 år men vi längtar absolut inte tillbaka dit.

Men våra grabbar flyttade tillbaka, mycket på grund av skolor och jobb mm.

Jeremina Glad

stina63
0

jag bor i en bostadsrätt och har en kolonistuga som jag bor under sommaren,
Men skulle vilja ha ett hus istället, Men jag är nöjd ändå för jag har min trädgård och min lilla stuga

Jenna-Gun
0

Bor i en liten by uppe i norrland. I eget hus på 120 kvm. Min man arbetar i byn 3½ km bort. Vi har 6 katter.

Vårt intresse är att pyssla på tomten.

cillaj
0

Oj, vilket fint hus du har Jenna-Gun, ser väldigt mysigt ut.

[Jeremina]
0

#10 vilket underbart hus och gård….Flört

[MargaretaA]
0

Ja vi som har sett bilder från ditt hus Jeremina, vet att det är något alldeles utöver det vanliga!

Det är verkligen speciellt!

Toyan
0

Jag har bott i samma lägenhet i 24 år nu, flyttade runt en del tidigare och blev less på det.  I vår länga är det lugnt med trevliga grannar,en fam har bott här i 15 år och närmsta grannen i 22 år.Glad

Det värsta med att bo länge på ett ställe är att man samlar på sig för mycket saker, behöver göra en rejäl rensning.

Anders 50
0

#24 Tack!

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Mammi
0

Håller med Jeremina: Vilket mysigt ställe du bor på Anders!

Jag bor ungefär likadant som dig men ska nu dra vidare mot okända mål…

evrekaw
0

#21 Ditt alternativ låter praktiskt ändå… Något jag tänkt som ett alternativ när barnen flyttat ut och huset blir onödigt stort…

Kan tänka mig att bo i lägenhet - men skulle nog sakna påtandet i jorden kollosalt på sommaren… På ditt sätt slipper man skotta snö på vintern - men får påta på sommaren..

Låter optimalt! Glad

"There is nothing more despicable than respect based on fear."

Cristine
0

Jag håller också med Jeremina och Mammi  Anders!

stina63
0

*29 Jo det är perfekt tycker jag också. En lägenhet ena halvan av året och stuga på sommaren månaderna.  Men det är dyrt dubbla räkningar på nästan allt, Men det är värt de,

*10 En bondgård på vägens ända låter underbart, och vilken härlig bild och hus.

SleepingFox
0

Jag måste bara få berätta…

I helgen går det stora flyttlasset!!!

Jag har nämligen efter mycket om och men fått tag i ett eget boende. När jag var på visningen så blev jag tvärkär i läget. Mitt ute på landet med en egen liten grönplätt att stöka på så nu blir mina drömmar om tomater och vackra blommor i krukor utomhus till sommaren verkliga. Jag är så lycklig och aldrig förr har en vecka gått så otroligt långsamt som denna gör nu…

[GunillaF]
0

GRATTIS, vad roligt! Skrattande

SleepingFox
0

#33 - Tack! Jag kan inte sluta le. Folk som ser mig tror att jag är nyförälskad… hihi

Hoppfull
0

#32 vad kul, Grattis och lycka till med nya boendet! Är det ett eget hus?

Vi köpte vår drömkåk 2000. Ett 1800-talstorp mitt ute i skogen med spegeldörrar och kakelugnar… helt underbart hus!

Nu har vi flyttat in till samhället (liten ort med Ica, bensinmack, dagis, och lite andra småaffärer) och bor i en gräslig kåk (färgen) som passar våra behov betydligt bättre. Vi fick inse att vår stora familj inte fick plats i ett litet torp… och att kidsen ville bo nära kompisarna och sin pappa. Flytten var bara 5 km men oj vilken skillnad det blivit!

Vi har ni länge funderat på att sälja huset när ungarna flyttat och skaffa oss en bostadsrätt och en fritid istället för hus Glad Fast jag börjar mer och mer känna hur skönt det kommer att bli när vi inte behöver trängas längre… och vårt hus har perfekt läge, visserligen grannar på två sidor men i överigt skog och ängsmark, och nära till affär och buss. Så vi får se… huset lämnar pga den tidigare ägaren mycket att önska men det får vi ta sen…

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Free-spirit-minded
0

I det gula huset med röd dörr o fönsterbågar ett gammalt gatuhus från ca 1830

SleepingFox
0

#35 - Nej tyvärr är det inget eget utan vad man här kallar en "hybel". Dvs det är som en lägenhet inred i ett boningshus. De andra hyblar jag varit och kikat på än så länge har i princip bestått av ett rum med en spis i det ena hörnet och så en pytteliten toalett. Och ofta har man delat ingång med själva "värdfamiljen" eller vad man skall säga…

Den jag har fått nu har en egen ingång och egen parkering så jag hamnar avskiljt från själva familjen. Sen består den av ett gigantiskt badrum, ett sovrum och så kök o vardagsrum i ett. Och så uteplatsen då där jag får stöka runt. =) Den är underbar, läget är fantastiskt och värdfamiljen är supertrevlig!

Hoppfull
0

#37 Jätteroligt för dig! Låter himla bra, Grattis!

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

penke
0

!! hybel !! *skratt* alltid lär man sig något nytt .

din stackare,det låter som om du inte får skotta snö om vintrarrna,men gräset får du väl slita med ? :- )

Grattis ! Glad

det Är faktiskt så där *tokhärligt* att ha egna ..odlingar,när man inte bara ..sitter på sin gräsmatta,låter stråna kittla mellan tårna ..och gigantiskt badrum !! 

det är väl bara sorgligt att du måste åka till jobbet ibland .. :- )

penke

Cristine
0

#37 Det låter härligt ..huvudsaken är ju att ha egen vrå och lite trädgård man kan påta i

Grattis

chik
0

`Såvande-Räven!!!

Lena.P är jag i verkliga livet.

SleepingFox
0

Tack alla vad snälla ni är.

Penke - Faktiskt så behöver jag varken röja snö eller klippa gräs, det ingår i hyran vilket innebär att jag är så lyckligt lottad att jag bara behöver göra precis så mycket, eller lite, jag själv vill. :)