Hur festar du?
Hemma med vänner, ute på disco,pub, båtresa….
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Ska jag vara först att erkänna…..
Det är nog lite olika hur jag festar. Ibland är det jag som har fest hemma hos mig och ibland är det släkt eller/och vänner som har fest som jag är på. När jag är utomlands så blir det nån fest under resans gång.
Man ska förrsöka göra varje dag till en fest. Åtmindstonde middagen, tycker jag.
Jag lagar middag och hackar till en sallad så gott som varje dag och försöker lägga upp maten snyggt på tallriken. Jag vet många som är ensamna som inte ids med det. Det är ingen mening tycker dom. Men varför inte göra trevligt för sig själv!?! Man ska skämma bort sig själv lite grand varje dag! Det har man gjort rätt för!
Det var svårt att komma in i rutinen att laga mat till sig själv från början när jag blev ensam men efter ett tag hade jag vant mig med det så nu för tiden går det väldigt bra.
oj jag har gjort allt.
i min ungdom så var det mest hemma med vänner, eller med fickplunta i folkparken.
Med lovlig ålder, jobb och inkomst så blev det pubar och disco.
Jag har hunnit med några resor med finlandsbåtarna, men det var verkligen mest en form av boskapshantering. att se hur folk bar sig åt när de öppnade bardörrarna och de stormade in som korna i hagen på våren - ja då tyckte jag det var pinsamt. Okej det var tidigt 80-tal och jag hoppas folk kan hantera det bättre nuförtiden.
Det här med disco är kul. Senast för några år sen var det discokväll på det lokala haket. En ung man med fjun på överläppen frågade mig om tant verkligen fick vara ute så sent på kvällarna?
Jag upplyste ynglingen om att det faktiskt var min generation som uppfann discot, långt innan han ens var påtänkt 
Men nu är det inget roligt längre. Musiken som spelas av DJ´s i dag är så bedrövligt dålig så man vill bara gå hem. Den går inte ens att dansa till. Men högt ska det spelas så man hör inte vad man tänker.
Hellre en stillsam pub med soft bakgrunsmusik där man kan prata med varandra.
eller med gubben och ett glas vin eller två vid köksbordet och levande ljus. Det är fest nog nuförtiden 

Hemma eller hemma hos någon annan mest.
Bra att du tar hand om dig väl Gunilla, man måste se till att man själv mår bra i förstahand för att få någon annan att göra det eller som man tar hand om sig själv tar man ofta hand om andra.
Att gå ut och festa på lokal händer aldrig numera. Det gjorde jag bort i min vilda ungdomstid så det har jag inget behov av längre. Orkar inte med att sitta och skrika mig hes till nån som är askalas och ändå inte hör vad jag säger.
Jag trivs som bäst hemmavid tillsammans med några kompisar över en smarrig middag och några glas vin, eller så träffas vi hemma hos dom.
Nu sitter jag ofta ensam hemma för mig själv och då gör jag som Gunilla, lagar nåt gott och dukar fint, häller upp ett glas vin, tänder ljus etc och sitter sen och avnjuter det hela tillsammans med min katt och min hund, och det funkar bra det me! 
I Ungdommen var man ju överallt o livet bestod av fest o bilar o hästar.
I dag är det fest hemma eller hoss bekantar.
Gå ut är inget för mig, Jag hör ju inte vad dom säger o dansa. Nä då blir man ju invalid dagen efter. Så Fest är Hoss bekantar eller Hemma.
Lena.P är jag i verkliga livet.
Nu på "äldre" dar festas det mest hemma eller hos bekanta.
Ute på lokal är det sådan ljudnivå numera så man hör inte vad man själv säger nu när hörseln blivit sämre. Och sorgligt att se alla dessa fulla öldrickande ungdomar.
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Jag har fest hemma oftast, kan vara helt ensam om det är så
Älskar att kunna dra på min favvomusik högt utan att störa någon och bara njuta! Annars är det familjen här som festar!
Men sen festar vi med vänner med, hemma hos oss eller hos dem… då ingår vällagad god mat, öl/vin och ofta en snaps för den som vill (inte jag). Nästa fest blir hos vänner på Valborg, det ska bli trevligt.
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
Här brukar det vara hemma eller hos vänner. Tycker om att bjuda på mat o vin.
Skrattar när jag läser att ni/vi inte hör vad andra eller vi själva säger när vi är på fest i lokal. Tänk precis så lät våra föräldrar och tycket det var ett alldeles för högt ljud . Nu är vi likadana.
Vi ses Ha en fortsatt fin eftermiddag. Jag skall jobba vidare
Var rädda om varandra
# 8 Har tänkt tanken Signemo…

Älskar att ha fest och gå på fest. Stänger alltid festerna dvs. går sist. Tycker bara att det är så tråkigt att de flesta numera går så tidigt. Fy, vad tråkigt! Festar helst med latinamerikaner, så festen inte slutar före 5 på morgonen. Helst blandade åldrar, barn med naturligtvis och min pappa som är 83 älskar att vara med på våra fester. Och de unga älskar att prata med honom

#10 Hehehe, jag är likadan… inte sova förrän solen går upp!
Tyvärr är jag ju sjuk och klen numer så jag får betala på sådana skojsigheter i två veckor efteråt som sämst… men det kan det ju vara värt någon gång/år! 
Har nog festat på alla de möjliga vis och är inte främmad för att testa nya förslag. Numera är det ju inte som singelmamma ofta och blir väl mest några glas gott vin tillsammans med nån väninna här hemma på mysiga innergården min. Men visst, ges chansen kan jag väl gå ut och skaka rumpan nån gång också 
Amor Vincit Omnia

#12 krog och liknande ställen har jag tröttnat på för länge sedan. Jag festar för att umgås (när jag gör det med andra) och då vill jag inte rusa runt på uteställen och skrika
Men jag är en ritkig party-människa och älskar sådant!
med adress-lapp i kragen :- )
njaää, vill orda orden,en del menar med "nu ska vi festa" = bli sketfull
det jag kallar fest,är något man har ..hemma,hos sig eller dit man blir bjuden.
gärna med en söt.lurig välkomstdrink som får alla ta av sig veckan,å vågar fråga o säga: Hej,dig har jag inte sett förrut,efter mingel en massa mat,sång,skratt,prat o ljug …börjar några dansa,andra prata politik….,nå´n somnar/blundar en kort stund,några små/stor-flirtar,några hittar efterätten osv,som en vanlig fest,med andra ord..men,det som skiljer numera,är att matdelen vid bordet tar allt längre tid …. *skratt*
pub är ju bara att hinka,det går bort :- /
disco,dansa ,träffa nya mäniskor o ha kul festligt,men inte fest!
"ålandskryssningar"..finns det inga bevis från,bara lömska trickfoton ! :- )
penke
Vilka härliga foton Jeremina, både vinter och sommar ser det underbart ut.
Nu för tiden festar jag helst med familljen..jag festade alldeles för mycket i min ungdom på grund av arbetet och att festandet är mycket vanligare i dessa länder.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.