Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettkärlek-och-relationer
Läst 3325 ggr
Cristine
0

Leva lyckligt!

För att leva lyckligt med en man måste man ha mycket föståelse för honom och älska honom lite grand. För att leva lyckligt med en kvinna måste man älska henne mycket och försöka låta bli att förstå henne.Tungan uteSkrattande

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[GunillaF]
0

Skrattande

chik
0

Jag skulle inte kunnat sagt det bätre själv.Tyst Tungan ute

Lena.P är jag i verkliga livet.

[MargaretaA]
0

jag tycker nog att man måste älska även en man ganska mycket för att orka med all denna förståelse… osså för att han står ut med sin kvinna förståssSkrattande

jag skickar en extra påskpuss till alla härliga karlar i dag - det förtjänar de! Kyss

Cristine
0

Det var snällt av dej Maggan!Flört Jag skickar väl en jag också då.

Se hela bilden

Anders 50
0

Tackar allra ödmjukast!  Glad

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

cillaj
0

kan bara hålla med, vi är nog rätt krävande vad det gäller, för att inte tala om kräsna.

evrekaw
0

#6 He he… Jag är en distanserad Vattuman… Är inte krävande alls, kräver bara kärlek som inte är kvävande…Foten i munnen

"There is nothing more despicable than respect based on fear."

cillaj
0

Den va ju fin Evrekaw, själv är jag en krävande Jungru och kräsen, men inte till det yttre, endast det inre.

Cristine
0

Jag är Lejon och mycket krävande, men jag gillar inte slavar som dyrkar mej. Nä riktiga karlar ska det va.

cillaj
0

Så sant så Cristine, inge slarv här inte och inga mesar heller, rediga tag ska det va, eller?

Fast en lite mjukis ibland är ju ganska behagligt kan jag tycka. som säger en massa vackra ord, ( även om det inte menas) ljuvligt örongodis.

[GunillaF]
0

För att män och kvinnor överhuvud taget ska fungera tillsammans så tror jag att a och o är att vi lär varandras språk.

Vi kvinnor med våra omskrivningar när vi ska meddela oss och männens raka konversationssätt är lika mycket olika som Engelska och Kinesiska.

Så…. en "språkkurs" och en väldans massa tålamod är kanske vad man borde rusta sig med.

(Ska jag säga som sitter här som singel! Men det är hur lätt som helst att stå bredvid och tala om för andra hur det är) SkrattandeTungan ute

[MargaretaA]
0

jag tror  - eller vet - att det viktigaste är respekt. Att respektera varandra är grundläggande för ett gott förhållande - går inte det är det nog kört. Oavsett stjärntecken.

Jag vet inte hur det är med andra, men jag vet inget mera förödande för ett förhållande än att vara tillsammans med någon som man i grund och botten tycker är pinsam.

Been there - done that. Not god!

maggans teori Glad

Cristine
0

#10 Man kan vara en karlakarl men säga ömma ord ändå. Matcho är inte att vara rå utan att vara en man i alla situationer.

Gunilla har rätt i vad hon säger, vi kvinnor måste gå mer rakt på sak annars förvirrar vi bara männen.

penke
0

jag vill 1000´an bli älskad..lite grand,det lika frustrerande som att bli för (mycket) älskad,det är ingen styrsel i´at .. :- /

jag vill ha förståelse att några delar av mig inte förstås,de är inga hot mot "dig",de bara är.

jag tror inte heller kvinnor vill bli för (mycket) älskade.de vill känna en absolut kärlek,men ingen tyngande…för "ni" vill gärna låssas ha era hemligheter (å de får ni ha)

(tills "vi" måste lyssna på dem……*duckar*skratt*)

kärlek,respekt o acceptans ..kanske ?

ellr,att man ÄR i relationen NU,inte vänta till semestern..

eller hur var det nu man gjorde.. ? säger jag oxå som singel,men eftersom jag varit det i etapper,har jag väl en bredare erfarenhet..?(borde ha)

penke

Aldebaran
0

jäääääääsp

Satyat Nasti Paro Dharmah

Sajtvärd på Existens och Filosofi.

[MargaretaA]
0

#15 Jaja vi är säket jättetråkiga Janne - men på den här sajten blir vi inte andligare än så här.

Take it or leave it! Eller kom ner på jorden och våga vara med Flört

Aldebaran
0

men se tant grå crashlandade här på tråden…#16

Cristine
0

Han visste exat i vilket ögonblick han inte skulle säga något.Förvånad

Aldebaran
0

eller så visste jag det!!!! FlörtCool

[MargaretaA]
0

tant grå?

nu hänger jag inte med alls. kan nån uppdatera mig?

Cristine
0

Ett balanserat omdöme är alltid totalt värdelöst!

Aldebaran
0

jadu maggan, det kan ju du fundera vidare på ett tag tycker jag…..

[MargaretaA]
0

Glöm en dröm polarn!

jag har viktigare saker att göra  Flört

Cristine
0

GI Nattpatrullen är här!

[GunillaF]
0

God Natt

Cristine
0

Några citat:

"En gång dök det upp en ande i en flaska och lät mig välja mellan att få ett jättebra minne, och att bli världens bäste älskare. Men tyvärr kommer jag inte ihåg vad jag valde…"

En kvinna störs av vad en man glömmer - en man av vad en kvinna kommer ihåg.

[GunillaF]
0

Jaa, det är nog sant! Skrattande

skrult
0

#26 Hihihihi :thumbsup:

evrekaw
0

Ju mer jag läser av vad alla kvinnor här skriver börjar jag känna mig rysligt okvinnlig, manhaftig å oromantisk å…

Jag kör raka puckar, vill inte ha omskrivningar… Jag förstår inte allt detta…

En riktig karl ska vara si och så - men han får inte vara för mycket si eller så heller… Jamen???

Jag vill ha - ärlighet i alla lägen, öppna kort, raka puckar. Ett varmt hjärta, humor och två fötter stadigt på jorden. Om han dessutom är bra på att laga mat är ett plus (för jag suger vid spisen…)Flört

Nä… Man kanske ska sluta raka benen också och börja me Jeans istället för klänning…Tungan ute

cillaj
0

Kan ju bara hålla med dig Evrekaw, är inte någon större romantiker, gillar raka rör, säg vad du vill!

Kan inte med en massa konstiga omskrivningar, begriper inte vad det menas med det.

Är väl korkad då?

Ja, bäst e de nog med Jeans, iallafall för min del.

evrekaw
0

#30 Känner mig instängd i Jeans och byxor… Obestämd

Mammi
0

Joggingbrallor trivs jag bäst i. Sexigt värre!Flört

[GunillaF]
0

#29 Inte behöver man väl sluta att raka benen bara för att man går i jeans? Jag och många, många med mig rakar benen OCH har jeans dagligen. Jag tror inte att vi är okvinnligare för det. Det sitter inte i kläderna hur vi är som människor, hoppas jag?!

Jag vill ha rak komunikation men både män och kvinnor men det är inte med alla kvinnor det fungerar. Många gånger får man passa sin tunga väldigt noga för det man säger ska vändas, vridas och snos om vartannat för att hitta något som är fel i det man sagt.

Karlar funkar inte så (min uppfattning).

Cristine
0

Ja det är sant som ni säger..raka puckar vill jag också ha men en del kvinnor går som katten runt het gröt, och jag förstår mycket väl att karlarna har svårt att förstå dem.

Mammi
0

Och tvärtom….Flört

penke
0

..jag har ju tidigare blivit "beskylld" för att vara romantiker..,det är en,sann del av mig..

jag tycker inte det bara är omskrivningar,det är ett annat sätt att ge raka puckar,annat ordval.

alla är väl inte ..SÅ enkelspåriga att de bara kan vara på ETT sätt alltid,det är väl mer spännande att visa på ett större djup i personligheten (?)

ärlighet JA,öppenhet..njaa,man skall aldrig ljuga,men man behöver inte alltid säga hela anningen.

fast om du/ni med öppenhet menar att man ska prata,då är jag med,i bla.en beg. relation "tävlade" hon i Tysta leken (surade tills hon "vann") vågade sällan ta någon diskussion,då blir allt "fel" hela tiden..(åsså sägs det att män har svårt för att prata)"suck"

går kvinnor(män?) ,som runt varm gröt" slipper de ta ställning när manen lyssnar på dem,tar du ingen ställning,gör du heller inga fel(heller inga rätt) då har "du" angreppspunkter på den andre,,men vad f-n är det för relation !?! man är väl tillsammans (?)

!! ..det är iallafall spännande så länge man lär.. *skratt* 

penke

(för intresseklubben,har jag chinnos eller jeans,rakar inte benen.)

(vaxar inte heller) :- )

Cristine
0

Håller med dej penke, du har rätt inställning..jag tror nog att den som flyttar ihop med dej står ut med dina ovaxade spiror.

Mammi
0

Jag håller oxå med!

Genom att gå och knipa käft genom konflikter och på så sätt låtsas som om man inte påverkar situationen,kan man vara den som ändå "säger det mesta". 

Genom att agera på ett sånt fegt och nonchalant sätt, förhindrar man möjligheten att komma fram till en lösning i en konfliktsituation.

cillaj
0

Oj, Penke, den som vinner ditt hjärta har mycket gott att se framemot. Du känns som en äkta vän i livet.

Lycka till, hoppas hon kommer snart.

Cilla

evrekaw
0

Varför är en pärla som du solo Penke??? Du låter som ett riktigt kap Flört

Det där med att sura i tystnad för att "vinna" är så B…

Det var sånt man sysslade med som fjortis, mestadels för att man var aldeles för osäker på sig själv - egentligen en form av konflikträdlsa…Obestämd

Mammi
0

Ja, jag tror att det väldigt mycket bottnar i en stor konflikträdsla.

penke
0

´säckta,min kvast kom lite oväntat tidigt igår..

Tack fär rara ord.. *ler*

det gör ont att ha sitt hjärta som trofé,men ack så ljuvligt när det landar.

det där att tävla i en relation,det är ju din andra hälft du "spöar", sen har man väl olika tankar o åsikter,men respekt bygger.

penke

chik
0

Jag lyfter fram denna tråd.Oskyldig

Lena.P är jag i verkliga livet.

evrekaw
0

#42 Men Penke… Det förutsätter ju att det verkligen är din äkta hälft du träffat…

Eller menar du bara äkta hälft ur kyrklig äktenskaplig betydelse?

Men jag håller med dig… En relation ska inte vara en kamp… Den ska vara en trygg hamn i vilken man kan ankra och sedan gunga i ro till vågornas svall…

penke
0

#44 evrekaw

typ,det tror o hoppas man väl varje gång,att det är just den puzzelbiten..oki,själshälft då (?)

det kyrkliga är en sermoni,menade , med orden "äkta hälft" mer en djupare samhörighet,att det inte är vemsomhelst man ..bråkar mot.

*ler* mm,en trygg famn,med både ro,och stöd,

men oxå raka besked,sagda av kärlek för att stärka,inte för att dra ned..(om/när det behövs)

du vet ju hur det ..ska´ va :- )

penke

Aldebaran
0

får komma in här från all krutrök  och bli lycklig en stund..Obestämd

Cristine
0

Stackars liten! Nu är  du utsatt måste jag säga.Förvånad

Cristine
0

Väldigt tråkigt är det i alla fall! Jag hoppas det ordnar upp sig!

Aldebaran
0

Ja, det tror jag… Har fått 317 mail varav 173 från folk på AU som stödjer mig/Existens..

evrekaw
0

#49 Ja, du vet annars blir Jag, Cristine och Mammi som häxorna i Mac Beth… Å vi har en stoooor gryta man kan koka både det ena å det tredje i…

Eller hur tjejer?!?! Cool

[MargaretaA]
0

nu tycker jag att vi ska vara snälla mot Aldebaran. han har haft det jobbigt Oskyldig

Aldebaran
0

så jobbigt är det inte…

evrekaw
0

#51 Åh… Nu ska vi inte tänka på Glen Close som kokade familjens kanin… En sån söt varelse skulle jag aaaaldrig koka… Nä då får det allt vara nåt riktigt rysligt…OskyldigTungan ute

[MargaretaA]
0

Det var skönt att höra Janne Flört

Aldebaran
0

Ja, ellerhur…. hehehe

Cristine
0

Jag är alltid snäll MagganOskyldig eller hur! Ehh….

Det var värst vad evrekaw är i kokartagenFörvånadvi kan nog få ihop lite småplock till din gryta.

[MargaretaA]
0

ja du är alltid snäll Crristine! Du vet inte hur man gör när man elak - du har det liksom inte i dig Tungan ute

penke
0

…jag har en väldigt fin spik…. Skrattande

penke

[MargaretaA]
0

är du säker på att du vill offra den till soppan penke? Oskyldig

penke
0

..allt för konsten..

WoW,undrar om inte du har värre/bättre fantasi än mig..*skratt*

penke

[MargaretaA]
0

konsten? Förvånad

det krävs ingen konstnärlighet för att koka den soppan… bara lite vanlig hederlig brutalitet.

Men du verkar också vara en människa som är totalbefriad från ondska, så du slipper delta i soppkoket den här gången Skrattande

penke
0

ars longa..måste ju svara något .. !:- )

njaa,inte helt utan svärta.

men,jag håller mig undan så soppan inte får "fel" kryddning ..*skratt*

penke

evrekaw
0

Jamen nu gör ni ju soppa av min soppa… Snart skär den sig som ni håller på… Spik!!! Antydningar om ondska… Jag, Moi… Skulle JAG…???!!! Näääää …

Jag ska koka Borstj! Oskyldig

[MargaretaA]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

okej förlåt ewreka

men jag har lite bitar kvar annars - sen förra slakten (det var en riktigt elak dj…)

ta gärna om du behöver nåt Flört