Frestelser
Som regel undviker jag frestelser - om de inte är oemotståndliga.
Fy för påsk och jul helger! Jag har säkert gått upp 2 kilo.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Jag säger som så att livet vore bra tråkigt utan frestelser. Det ska kittla lite emellanåt!
Visst ska man falla för frestelserna emellan åt. Livet blir trist annars. Även vissa "bantnings" experter säger det. Det går inte leva sunt hela tiden, risken är att man blir less och lägger av helt.
Jag ställer mig inte på vågen förän nästa helg. Förhoppningsvis har jag lyckats fixat bort några hekton då.

Nä… Jag säger som Mae West… "Det bästa sättet att hantera en frestelse är att falla för den…"
(Bortsett från snygga karlar då…
)
"There is nothing more despicable than respect based on fear."
Det är bara så att man känner sig sjukt dum, när man dricker Nutrilett hela veckan och så vräker man i sig både det ena och det andra under dessa dagar och känner sig som en uppstoppad gris.
HAHAHA!! De ä bra Cris! De är ju påsk ju!!
Jag har "hetsätit" godis så det står härliga till i flera dar nu och lär nog fortsätta i kväll,suck…
Jag som ätit enl. lchf i över ett år har nu börjat frossa i sötsaker igen… 
faller man inte för de oemotståndliga frestelserna har man inte levt.
momento mori ! :- )
penke

Ät och var glad
.
Ja, en frestelse som jag lite nu och då faller för är glass.
Man måste få unna sig lite emellanåt också, livet vore så tråkigt annars.
Frestelser i vardagen är jag inte rädd för och jag brukar inte falla mer än måttligt för dem.

#9 Men frestelser kan egentligen vara så oändligt mycket mer än bara det vi äter…
Ta bara frestelsen att säga det ena eller det andra… Hur ofta skulle man inte vilja säga både det ena och det tredje?
Eller saker man inte gör som man egentligen är ytterst frestad att göra… Bara det att det skulle bryta mot konventioner el. dyl.
Jag hatar exempelvis dessa svarta svartklädda begravningar… Så frestande att klä sig i en glad färg - men man gör det ju inte…
Ja jag har nog svårast att hålla tyst. 
Men det där med god mat och dryck är rätt svårt att stå emot också 

Är en tjurskalle… kan stå emot om jag bestämt mig… precis allt! Utom snus, whisky, surisar, min mans mat, å… Nä… "suck" jag har nog helt enkelt dålig karaktär… 
Var till dietisten igår och jag hade klarat av frestelserna utan att gå upp i vikt. Har fortfarande godis kvar och faller för frestelsen fortfarande. Inte blir det bättre i helgen, eftersom vi får hem sonen med familj och då blir det godis och gott fikabröd. Då är det svårt att hålla sig även om dietistens ord klingar forfarande i mina öron.
Jag har på sistonde blivit så godissugen, det måste vara någon mineral som fattas för i vanliga fall så kan jag stå emot. En frestelse som jag däremot har svårt att stå emot är att gå på secund hand- eller antikvitetsaffärer utan att köpa en massa grejor som jag inte behövr