Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettresor-och-kulturer
Läst 498 ggr
chik
0

Osocial!!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vad tycker ni! Blir man ososial när man sitter framför datan.

Lena.P är jag i verkliga livet.

Cristine
0

Jag bor med dottern och hon sitter vid datorn så då blir ju jag tvungen att göra detsamma…men får jag gäster brukar jag kliva upp.Tungan uteFlört

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Mammi
0

Inte då!!

chik
0

Ja det är ju det med gäster..jag kan känna att jag lär mig mycke, men jag tycker även att datan tar tid från mig.För jag trivs med att se vad andra tycker o tänker.

chik
0

mammi!!hej..Vi skrev samtidigt..vad bra att vi inte blir ososiala.Tack.. Då är tanken borta från det ämnet.

[GunillaF]
0

Nu har jag besök i nästan en vecka och jag känner att jag är osocial med dem emellanåt när jag smyger iväg till datorn för att se vad ni sysslar med! Flört

Vad det handlar om är väl vanlig disiplin…..men det är svårtSkrattande

Mammi
0

Känner igen det där Gunilla! Skrattande

Exakt Chik! Klart vi ska sitta vid datorn! Flört Finns det ett liv därute….? Foten i munnen

penke
0

nää,tvärtom väldigt social i 3D..kubik,med hela världen..

fast,man ..kan glömma de runtomkring´en .. :- /

..jag har hört om de som ..kommunicerar med varandra via LAN(?) lokalt nätverk i samma lgh/hus,istället för att tala/ropa till varandra.. ! DET tycker jag är missriktade social verksamhet.. :- /

Internet är *Häftigt* man kan vara ..social/prata med så många olika mäniskor på "samma gång",flera språk,flera världsdelar,många ämnen o tankar.. *ler*

penke

Soffe
0

Beror på hur man ser det, men om man inte är ensam hemma så kan det upplevas som att man är osocial om man sitter framför datorn hela tiden..

Cristine
0

När jag bodde i det större huset hade jag sonen och hans sambo där boende +dottern. Dottern satt på övervåningen jag hade min dator i den stora hallen och paret satt i sitt rum med varsin. Rätt vad det var kunde någon skriva..nu hörs det steg igen..det knackar hårt i väggen eller nu rör den stora blomman på sej. I stället för att komma ut och prata om det.

penke
0

#9 hmm,det kan vara annorlunda,vara lite hemlig,för att inte störa/skrämma bort

det jag menade/tänkte på var ..personer i samma rum,som "skrev" om ,vad ska vi ha för mat ikväll" istället för att vända sig till varandra ..

vet inte om det var det du menade #8 Soffe (?)eller om det då är mer.."personlighet",då kan ju en doku-såpa/fotbollsmatch/kvällsjobb/eller nå´t nick på andra sidan jorden  få någon att ..fly sin verklighet.. :- /

Andligt ..skickande..tycker jag förstärks via nätet,på tal om annat :- )

penke

Cristine
0

Under sommaren bodde de i en timmerstuga jag hade på gården.

Då skrev de nästan varje kväll att det var någon som gick på gården. Det var bara vi och en granngård och de var aldrig inne på vår gård om det inte var för att komma och dricka kaffe. Ibland kom sonen och sambo rusande för då hade det knackat på väggar och fönster. Jag hade ett fönster mot deras stuga så jag satt där och spanade när de sade att jag skulle titta ut men såg ju aldrig något även om jag också hörde steg.

penke
0

#11 om jag ska vara för- färligt ´nuftig kan jag sucka om sta´bor (kraftigt urbaniserade ungdomar) som knappt hört löv susa eller tror ekorrar är kött/mäniskoätande vilddjur,som ligger o toklyssnar eter allting,när de hör gräset växa blir de ..oroliga :- ) (*ret*)

! sådär,som ni gjorde..är spännande,..bekräftelse..och stöd.

penke

Cristine
0

Vi spelade in en skiva med ljuden penkeTungan ute Oönskat sällskap!