Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettbilder-musik-och-film
Läst 497 ggr
[MargaretaA]
0

Korsfästelsen

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Det är nu dags för LK;s medlemmar att ta sig en funderare på vad Påsken egentligen handlar om.

Men vi gör det väl på vårt sätt Flört

Hoppfull
0

Lika bra varje gång Skrattande

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

cillaj
0

Den e så himla bra, tack Maggan.

Cristine
0

Det var ju annorlunda.Glad

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

skrult
0

Positiv kille Skrattande

[MargaretaA]
0

Ja det ska ju föreställa att vara nåt vi fick för våra synder!

jag undra vilka?

penke
0

funderar på ..efter påsk,tänk om Jesus inte hade blivit avrättade på korset utan istället hade dött av ålderdomsvaghet..¿ hade vi då haft en ..älder man i en säng längst fram i kyrkorna ? eller om giljotinen varit uppfunnen(fast den var nog för human för den tiden(?)

I den scenen gillar jag "det jemenitiska självmordkomandot",höll på att smälla va första gången jag såg filmen *asg*

*tralla-la* :- )

penke

Cristine
0

Jag blev så full i skratt på affären för det gick omkring ett ungt spanskt par och såg jättevilsna ut och varje gång det gick förbi ett utklätt barn eller kvinna viskade hon frenetiskt, och när det plockades upp på disken påskägg, en massa fjädrar, kycklingar och harar+kilovis med godis och en massa ljus såg hon ut som ett stort frågetecken. När de gick ut hörde jag att han skulle ta reda på var maskeraden skulle äga rum, men när taxibussen från Ljustorp kom som jag skulle åka med så kunde jag inte hålla tillbaka skrattet för där hoppade Anette ut( ägarinnan av Taxi Ljustorp) ifull munderinggul från topp till tå, med tvärrandiga strumpor, kort kjol, långrandigt förkläde och de rödaste kinder jag nånsin sett och så hucklet då förståss.. dååå var ögonen nära att trilla ur på tjejen.

Jag förstår dem så väl  för att komma från spanien där dom firar den heliga veckan, med att gå med strutar på huvudet  bärandes på kors, och promenerande runt med jungfrun som står i katedralen och som väger flera ton och komma hit mitt bland häxor harar och kycklingar måste bli en smärre chock.

skrult
0

Hahaha! Deras miner skulle jag vilja sett! Ojoj,dom måste tycka att vi är helknäppa!

[MargaretaA]
0

haha

ja jag föredrar de hedniska inslagen i våra högtider…

det där med kristendom har aldrig riktigt "gått hem" hos undertecknad.

Det är tur att vi får vara olika.

[MargaretaA]
0

Intressanta tankegångar penke… man kan jämföra med konstnärer som inte började sälja förrän efter sin död.

Det är verkligen värt att fundera på - om Jesus blivit lika "stor" om han dött av ålderdom…

penke
0

("suck") nu har "verktygsfältet" försvunnit (igen)

en del säger att det Var meningen..att judas inte förådde,utan bara hjälpte till,om han inte hade dött för våra synder ("det finns INGEN synd") ……. det är "offret" som är stark

(kyrkan har förvanskat mycket,sägs det.. )

Livet,är evigt endast döden ögonblicklig.

penke

[MargaretaA]
0

ja jag är inte så himla påläst, men jag har lärt mig att Jesus offrade sig på korset för våra synder, och i med det så skulle vi liksom vara kollektivt förlåtna för tid och evighet.

Starkt? ja kanske… men jag fattar ingenting utav det.

De där med att livet är evigt har jag däremot inga problem att förstå.

(Det där verktygsfältet verkar försvinna i vissa trådar. Det är hemskt irriterande).

penke
0

jag har sett filmen bara..men nå´n bok har jag väl läst.. :- )

synderna evigt förlåtna,försök med det till nå´n h-vetespredikande "präst"..(allt du gör är förlåtet!) det är väl lite vad filmsnutten ovan handlar om var glad o lev NU.

stark..menar /välja) den avrättningen var ..starkt jmfr med att ta sista sucken i bingen…

…hmm,¿ hur många gånger/liv tror du vi på LK har mötts i tidigare ? *ler*

whats life :- )

penke

[MargaretaA]
0

ja jag väljer "här och nu" det är det enda vi har enligt min mening.

det är inte lätt att veta om/hur många liv vi evetuellt har mötts. Men spelar det nån roll "här och nu"?

Mammi
0

Jane inne på ön skrev ett sånt fint inlägg idag som jag fått lov att kopiera och lägga in här:

Jesus korsfästelse - vår Glad påsk!?

Hej

Vilken man han måste vara som fortfarande lämnat sina djupa spår efter sig - tror ingen anna man har varit så omskriven, någonsin!

Den lilla enkla mannen med det stora hjärtat för alla, så älskad och så hatat av många makthavare.Han vörmade för den lilla männskan oavsett dens handlingar. han förlät sina följeplågare, ty de för står icke!

Gå framåt och synda ej mer, var hans motto, lev efter ditt hjärta, var snäll mot din broder och syster. Se framåt inte bakåt, det som är viktigt är det du gör från och med nu!

Hans brott var kärleken och sanningens väg och för det dömde präster,kyrkan och Makten med pontius pilatus som dommare honom till döden på Korset - Han var ett hot emot dessa högheter som inte fick lydnad och skatter tillsig då dom valde att följa Jesus enkla läror.

Han led mest för dem som dumdristigt inte förstod vilken vanmakt dom drogo på sig själva då de behandlade honom med pina och förnedring, ty han viste att det skulle slå tillbaka på dem själva. (som man sår får man skörda)

Han var en man som levde efter de universiella lagarna och förstod dem till fullo - och ville visa oss vägen, i Livet i döden och i efterlivet(andevärlden) Jag hyllar hans minne och han är för mig" min polare", vi spelar på samma planhalva och det känns tryggt att han visat vägen.

Hyckleriet fortsätter mot honom de präster som försköt honom förstod att han var värdefull, så efter hans död, tog dom över hans läror gjorde om dom till sina egna och börjar att prata om en dömmande Gud som skulle dömma sina barn om de inte löd kyrkan och dess läror, på detta sättet återerövrade de makten hos folket igen, nu med lögnen om att Jesus och Gud var deras överhuvud och endast dem kunnde förkunna deras ord! Vilket hyckleri - då Jesus var folkets man-han ville inte ha dyrt utsmyckade kyrkor - utan alla har sin egen kyrka i sitt hjärta vilket kan bli det renaste templet beroende på dess gärningar. Och det är upp till var och en att finna den. I ett rent hjärta kan det största gåvor utföras, som Healing , andekomunikation och materialiseringar som Jesus har visat vägen för!

Heja Jesus du lever än - i alla fall i mitt hjärta!

Med Kärlek

Jane Lyzell - Strandberg

[MargaretaA]
0

Snyggt! Det är bra om du Mammi har fått  tillstånd av Jane att kopiera det hit.

jag böjer mitt huvud i ödmjukhet inför budskapet från en man som betyder mycket för många.

[KinaSylejmani]
0

Fint skrivet!

Mammi
0

Jag pm;ade Jane och frågade och det var helt ok!

Cristine
0

Bra Mammi! Det Jane skriver om är alltid fängslande. Hon brukar också lägga in väldigt intressanta videos

Mammi
0

Detta gick rakt in i mitt hjärta!