Träning och motion
Det finns hur många sätt som helst att träna och motionera på och vi bör ju göra det för att må bra, men hur lätt och roligt är det alla gånger!
Tränar/motionerar du regelbundet?

Min motion består av det jag rör på mig på jobbet (tack och lov för ett arbete där man använder kroppen) och promenader i skog och mark på helgerna.
Lite skillnad mot innan då jag tränade seriöst men sedan jag flyttade har det inte blivit mer av det. De klubbar jag funnit i mitt närområde har sina träningstider när jag knallat till jobbet. Och jag har inte alls den självdisciplin som krävs för att träna seriöst själv hemma. Det är liksom roligare när man är flera…
Jag har ett gummiband som jag tränar med men det har inte blivt av på sista tiden. Måste skärpa mej. Nu har snön också smält undan så jag kan promenera.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Haha.. Vilken vig tant :-) Jag motionerar genom att rasta min valp ungefär varannan timma :-)
Ja den där bilden är så cool!
Jag motionerar via promenader, med eller utan hund, och det gör underbar verkan i både själ och kropp!
Jag har haft sedan som barnsben egen variant att träna både kropp och "innehållet" samtidigt. Den innebär, yoga, gymnastik,dans och meditation i samma paket. Utöver min "hottentott dans" promenerar jag lagom. 
Förr så motionerade och tränade jag mycket.
I min ungdom var jag tävlingsåkare på skidor. Jag har hållit på med styrketräning, dans, gymnastik. Jag åkte mycket slalom när barnen var små - någon skulle ju vara med dem i backen.
Men nu……. vojne….
Jag är ute på promenader med hunden några gånger/dag och sitter på motionscykeln ibland. Jag borde röra mig mer eftersom jag sitter stilla på jobbet hela dagarna. Måste bli bättring! Basta!!

Jag säger som signemo- jag har inte alls den självdisciplin som krävs för att träna seriöst själv hemma. Det är liksom roligare när man är flera… Har börjat på vattengympa med jättefina människor och vi ska börja med styrketränning innan gympan som finns i lokalen bredvid vtn-gympan , det känns väldigt possetivt 

Aerobics som är lite dansinspirerad är kul. Särskillt här hemma i gymnastiksalen där det inte alls är perfekta 20-åringar i senaste out- fiten som deltar… Vi är mellan 40-68 och har riktigt kul! 
"There is nothing more despicable than respect based on fear."
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag dottern och sonens sambo brukar dansa reggeton och salsa.Bra rytm för att röra på hela kroppen.

#9 Låter härligt!
Att göra ihop med dottern också…
"There is nothing more despicable than respect based on fear."
Min man och jag och vår lilla hund promenarar mellan 1-2 timmar varje dag. Det är ett måste i vår vardag och det ger resultat för hälsan…..
Motionera är ju härligt om det är rätt väder ute för det :-) Cykla är kul :-)
Jag törs inte cykla för när jag var 12 år så lånade min kompis min cykel och skulle vara rolig.
Hon körde nerför en lång trappa och slog sönder underlivet…det glömmer jag aldrig. efter det kan jag inte cykla eller sitta på något där jag inte har skydd runt om.
Kompisen blev bra efter ett tag…Jeremina!
det var regelbundet,skvallrar spegeln om.. :- / Men,det blir snart inga sprickor i spegeln längre,nu är det barmark i skogsslingan,då tar jag fram stavarna igen,jag (brukar)ha en daglig rutin,direkt efter jobbet,byter jag om o ut i spåret 5-8 km + en litet jumpapass med situp´s,armhävningar,benböj o hantlar.
Qigong o yoga..är mer oregelbundet..
mitt jobb är inte stillasittandes,o sen har jag trädgård o hus.. :- )
penke
Det är ju fullt hålligång penke.
#cristine
ska man orka med lasterna så gäller det att ha kondis…*seritaket*
penke
Ahaaa..så du har laster ocksåå…det trodde jag aldrig om dej 
Bara man håller sig till att summan av lasterna är konstant så är det väl ingen fara!?
Hur hade du det i går Gunilla? Blev det nån motion, hehe….
Perfekt! Det var ju precis det jag menade!
#17Cristeine..Åh,vad är det dom säger,:man dömmer andra efter sig själv…….
nu är det jag som är förvånad ! *skratt*
penke
#18 GunillaF
pff,det är tufft nog att hålla summorna konstanta :- )
men,vem klagar *ler*
penke
Precis. Varför klaga?!
Va…laster jag…!
dom har jag inte märkt!
"24 det är bara för att göra andra avis,juuuu… :- )
penke
såklart,du har fullt upp med att *njuta* dem
(skulle jag svarat något med …annan moral än dig.) *skratt*
penke