Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etiketthus-och-hem
Läst 722 ggr
Cristine
0

Slänga!

Nu börjar vårstädningen för många,  en hel del ska undan och annat plockas fram. Nu är det dags att slänga det som inte behövs. Svårt JA…särskilt kläder.. men varför spara för man kanske kommer i dem till slut efter bantningen, men då är de ute ju….Tungan ute

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[GunillaF]
0

Jag har blivit riktigt duktig på att slänga men jag var inte det förut. Det är väl åldern!ObestämdSkrattande

[MargaretaA]
0

Jag har alltid haft svårt för att slänga kläder. De blir ju som vänner och en del har man speciella minnen med…

jag har ett par jeans i garderoben sen 1985 - jag SKA komma i dem - nån gång Skäms

cillaj
0

Nä, här kastas det hej vilt ( eller lämnas till återvinning).

Avskyr och ha saker som jag inte använder.

När jag flyttade från Stockholm för ca 1 år sedan, kastade jag ut halva bohaget,hade bott i samma lägenhet i 18 år. Vad me skräp man samlar på sig.

Jag fyllde grovsopen på bara ett par vändor.

Jissta va skönt de va o bli av med allt.

stina63
0

visst behövs rensa här hemma. Själv brukar jag rensa garderoben en gång om året, Har jag inte använt en klädsel så åker den åt sidan, För då vet jag att jag inte kommer använda den senare heller,

Farwuq
0

Jag slänger iväg en kyss ibland.

Skrattande

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

cillaj
0

Och vem får den då Draken???Tungan ute

[MargaretaA]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

vi ser väl vem som tar den först Flört

Mammi
0

Sorry tjejer! Den är fångad för länge sen! Cool

evaste60
0

Min gubbe "ääälskar" att rensa bort saker. Och jag behöver liksom fundera ett tag, innan jag tar beslut om detta. Men visst är det skönt att rensa i röran lite. Det mesta åker till Röda Korset och då känns det bättre när man vet att någon annan kanske fått nytta av det. Skrattande

cillaj
0

Shit mammi vad du va snabb då!

Mammi
0

Ja det gäller att va snabb i svängarna! Tungan ute

[MargaretaA]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja jag fick svåra problem när jag måste ta reda på allt efter mormor. Hon hade mycket fina saker i sina skåp. Porslin, kristall och allt plotter som tanter har i sina skåp.

Extra svårt var det eftersom jag visste hur mycket hennes saker betydde för henne. Det såg ut som loppis här hemma.

Faktum är att jag hade loppis med delvis hennes grejer en sommar. Det var jättekul.

Men det slutade med att jag hade ännu mera prylar när sommar var slut. Det droppade ofta in folk med grejer de ville bli av med Förvånad

Det åker nog till Röda Korset, när jag har plockat undan det jag vill behålla.

Cristine
0

Jag har lämnat in en massa kläder till Eriks-Hjälpen. det känns skönt.

Jag ser att tjejerna är i farten, på jakt efter kyssar..rena våryran, och i en annan tråd står Chik med bössan..oj  oj oj.

cillaj
0

Maggan, Jo tack det känner man igen, när anhöriga går bort, det var därför jag hade så mycket saker hemma tidigare, men det var skönt att bli av med allt onödigt.

Gav bort mycket till loppisar för skolungdom och andra föreningar, känns ändå bra att det kommer till användning. Och så fick dom ju in lite pengar till sina resor o dyl.

Men för mig är saker bara saker, jag lägger inget större värde i det, man kan alltid skaffa nytt.

Skrattande

[MargaretaA]
0

Ja det är välgörande att änglarna håller sig lite på avstånd här - jag liksom föredrar att umgås med normala människor ibland Wild & Crazy

Na-na-na-na

chik
0

Trodde du ja Maggan!!Ha, Ha,

Nä jag har så svårt för att slänga, så nu är jag mordän i gen. Såg jag på god Morgon i går, (TV).Jag har kläder som min faster hadde.När hon var ung,Så jag har börjat med att om jag köper något så måste jag ta bort något.

Lena.P är jag i verkliga livet.

Cristine
0

Ni kan ju föreställa er hur det ser ut i mitt garage och verkstad där jag fått packa in det som inte kom in i huset.. att byta från 114 kvadratmeter till 70 och sedan försöka få in alla saker där går ju inte, det förstår ju vem som helst utom min hjärna som nekar till att ge bort en massa prylar medans mitt förnuft säger att det ska iväg.SkrikandesTungan ute

Mammi
0

Efterssom jag inte trivs med så många prylar omkring mig så har jag väldigt lite av den varan. Jag får mindre och mindre grejer allt efterssom åren går och det känns bara bra!

Har skänkt bort många grejer samt klädplagg till min yngsta syster som hon gladeligen har tagit emot med öppna armar. Är det nåt hon då inte kunnat använda har hon i sin tur skänkt det vidare osv!

Farwuq
0

Jag drunknar i röran.

Tungan ute

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland