Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etiketterövrigthälsa-och-harmonivåra-vänner-djuren-natur
Läst 134 ggr
Vixxen
1

Skydd mot Älg/Hjortfluga

Inte vill jag gå ut klädd så där i skogen!
Även om det hjälper mot dessa angrepp!

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/dalarna/se-celinas-skyddsdrakt-sa-duckar-hon-algflugor

Älgflugor, eller hjortflugor som de faktiskt heter, är en fasa för många som rör sig i skogen så här års. Celina Norberg tog saken i egna händer med en vit helkroppsdräkt – en drastisk lösning som nu fått stor spridning i sociala medier.
Carmarino
2

#0: Fröken Snusk på skogspromenad? 😉

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker

Vixxen
2

#1: 😁😁😁

Sindri
3

Jag förstår henne - har råkat ut för det en gång och fy så läbbigt! Annars är fästingarna mina värsta skogsfiender.

Magi-cat
3

Läbbiga är de, men inte går jag klädd så där ute i skogen … 😮🤪

Förresten är det verkligen inte bara i skogen man kan bli angripen, utan lite var som helst, hemma i trädgården t.ex. (Hände mig för ett tag sedan.)

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

beem
5

Jag skulle nog bli mest rädd om jag mötte någon i skogen som ser ut så 😄

Sorg är kärlek som blivit hemlös

Vixxen
3

#5: Precis! 😁

Carmarino
3

#5: Jag också. Hade nog trott det var någon som var ute efter att råna mig.

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker

Draken
3

#0: Skulle nog inte heller vilja gå klädd sådär i skogen. man skulle ju förmodligen skrämma vattnet ur andra skogsvandrare.

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis

Maria
1

Himmel 😮

/Maria

Sindri
2

#8: Hellre det än att bli skrämd själv. En idiot skrämde mig så nu törs jag inte gå själv i andra skogar än min pyttelilla.

Fridaaaa
2

Överdrivet rejält xD

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Maria
3

Det är kanske därför jag inte är så fascinerad av skogar.
För mycket knäppt folk😃

/Maria