Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 137 ggr
beem
3

Hur blev din sommar ?

Idag den 2 september känns det som att sommaren är slut och att man kan summera.
Hur blev din sommar ? Det som planerades blev det gjort ? Har du haft en bra sommar ?

Sorg är kärlek som blivit hemlös

• Redigerat 2026-09-02 17:47 av beem
Mitchika
4

Bättre än den brukar vara! 😀

Jag är ingen sommarperson. Jag avskyr värme, jag tycker inte om när det är för ljust och jag är dessutom allergisk mot någonting hela vår och sommar-halvåret ut. Så vanligtvis vantrivs jag och uthärdar hela sommaren och bara väntar på hösten igen.

I år hade vi en rätt kall sommar, vilket ledde till att våra odlingar inte växte så bra men samtidigt så mådde jag mycket bättre än jag brukar göra. Jag har haft ork att göra saker, gå långa skogspromenader, plocka bär, gå ut och äta på restaurang åtminstone en gång (en sommartradition jag har för att göra sommaren lite bättre) och lära känna nytt folk. Jag vågade även lämna min trygga, bekväma bubbla och prova lite nya saker vilket ledde till att jag kom till nya insikter om mig själv. Samt ändra min kost och mina levnadsvanor till det bättre så pass länge att dom nya rutinerna har börjat fastna.

Det har naturligtvis varit en hel del negativt och motgångar under sommaren också, men det positiva har vägt upp för en gångs skull. Jag tror det här är den bästa sommaren jag haft sen tonåren. Åtminstone den bästa på väldigt länge. 😄

Vi fick även norrsken för några dagar sedan i slutet på augusti! 😱
Det var nytt för oss som var där och såg det. Vi har norrsken här vanligtvis varje vinter och vi kan se det på senhösten ibland också, men jag har aldrig varit med om att det dykt upp i augusti förr. Så det var lite extra roligt och speciellt. 😄

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper." - T. S. Eliot

Fridaaaa
2

Ja min sommar blev bättre än jag trodde. Första sommaren som separerad, trodde det skulle bli katastrof, men blev över förväntan!
Öland, Mönsterås och lite annat och andra positiva händelser :D

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

beem
2

Min sommar har varit bra pga vädret. Jag gillar inte 30° värme. Det hade vi bara 2 dagar. Jag gillar då vädret växlar.
Tyvärr startade sommaren med ett sjukdomsbesked som sen påverkade hela sommaren både fysiskt och psykiskt.
Om jag trots detta summerar så har jag haft en bra sommar

Vixxen
2

Nej, min sommar blev inte bra alls.
Var på Vårdcentralen med höger stortå i början av sommaren då jag fått en varböld under nageln. Tänkte bara visa upp den och få omläggningsråd av sköterskan.

Där var en dansk hyrläkare jag aldrig träffat förut och han hade med sig en läkarstudent.
Då passade läkaren på att visa sin student hur man tar bort naglar på tår!

Så gick helt plötsligt hem utan nagel!
Det blev efter det omläggning hela sommaren på vårdcentralen två gånger i veckan. Så himla onödigt!

beem
2

#4: Låter som det var väldigt ont och ont att ta bort nagel

Tarotstollan
2

Tråkig och för varmt som vanligt, varit i lägenheten som vanligt.
Inga utflykter, hundutställningen som jag ville gå på, var när det var som varmast och jag orkade inte gå.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Vixxen
2

#5: Själva varbölden hade jag inget ont av alls. De lade lokalbedövning när de opererade bort nageln. Så det gjorde inte så ont. Läkarstudenten förstod inte den danska läkaren så jag fick översätta medan de opererade. 🫪

beem
2

#7: Tur du fick bedövning för jag8 har hört de som gjort detta utan bedövning. Tur det inte var jag som träffade dansk läkare. Jag har svårt för danska..

• Redigerat 2026-09-03 01:08 av beem
beem
2

#2: Så skönt att det gick bättre än väntat.

Vixxen
3

#9: Jo, men hela sommaren blev en rad av omläggningar tyvärr.

Leya
3

Semestern var lite hektisk, men väldigt bra! I slutet av semestern blev vi med husbil, det dök upp ett gyllene tillfälle så vi slog till fast vi egentligen hade tänkt vänta något år. Vi har varit iväg 3 ggr redan, lör-sön. Men i dagsläget är vi beroende av djurvakt och det var därför vi hade tänkt vänta egentligen.

För min del känns det inte som att sommaren är riktigt över än, men det beror enbart på att vi åker till Italien på en långweekend nästa vecka, onsdag - söndag.

Hur underbart det skulle vara att ha en Riktig Hjärna, som kunde tala om saker och ting för en.

Nalle Puh - A.A. Milne

Maria
3

Det har varit en lugn sommar. Min man har jobbat hela sommaren så jag har mest varit hemma.
Jag njöt under de varma dagarna😃

/Maria

DesK
3

Jag har haft en bra sommar, men inte kommit ut så mycket, som jag hade önskat med Mini. Får se om jag kommer ut lite nu under hösten.

/Désirée

aggeelin
3
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här har det varit en solig och fin sommar. Varmt och skönt. Jag har lyckats att ta mig till sjön sexton gånger, härligt! Fint väder och jag har gjort sommaraktiviteter så jag är mycket nöjd.

Naturen har fått för lite regn här. Min bror som är odlare har fått vattna mycket och skörden blir sådär.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Draken
1

Jag har haft en bra sommar. Det har inte varit för varmt och vi har gjort det vi planerade att göra. Har även hunnit med flera hundutsatällningar i både Norge och Sverige. Har även suttit upp på hästryggen igen, efter sisådär 25 år 😁

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis

Soligajag1
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 9
Förhandsgranskning av bild 2 av 9
Förhandsgranskning av bild 3 av 9
Förhandsgranskning av bild 4 av 9
Förhandsgranskning av bild 5 av 9
Förhandsgranskning av bild 6 av 9
Förhandsgranskning av bild 7 av 9
Förhandsgranskning av bild 8 av 9
Förhandsgranskning av bild 9 av 9

#0:

Verkligen en underbar sommar med mys och avkoppling. 🌺😃♥️😍🐈‍⬛😻🌞☕️🤩
Saknar min älskade mamma och pappa + min syster. Ska gå till kyrkan och tända ljus för alla nära och kära ♥️♥️♥️♥️♥️

HH 🙂