Sovrutiner
Vad har ni för sovvanor?
Är ni nattugglor eller morgonpigga osv?
/Maria
Lite lagom morgonpigg, men inte extremt. 🌞
Men definitivt ingen nattuggla! 🥱🦉
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
Rättså morgonpigg, förutsatt att jag sovit okej på natten.
/Désirée
Blivit kvällstrött som vuxen. Brukar gå och göra mig i ordning för sängen vid 20:30-21:00 någon gång och läser en bok i sängen. Släcker lampan senast 22:00. Att vara vaken efter 22 är nästan omöjligt. När jag låg på akuten sist hade sköterskorna så kul åt mig för jag höll på att däcka där på britsen vid 22:30 och de tyckte att det var ju inte ens speciellt sent. Tur jag blev hämtad när de släppte mig runt midnatt för jag var som en zombie 😂
Däremot behöver jag mycket sömn. Brukade kliva upp kl 7 varje dag men nu väcker min katt mig och stör sömnen så mycket att jag oftast kliver upp vid 8, ibland så sent som 9.
Mer morgonpigg än kvällsmänniska
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jag lägger mig nästan punktligt vid 22 tiden.🙂
Jag vaknar oftast någon gång mellan 05 och 07.
/Maria
Brukar lyssna på någon av de godnattsagor för vuxna som finns på Spotify. Sätter en sleep timer på en timme. Brukar funka fint.
Morgonmänniska. Vaknar jag vid 4 och är skapligt pigg så är det bara skönt. Kliver upp direkt. Gillar inte att somna om. (Tror det är en "krigsskada" från en tidigare större operation. Då ville jag inte somna om heller efter uppvaket.)
Jag jobbar oregelbundna tider så kan inte ha fasta tider med att vakna och lägga sig
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jag är egentligen kvällsmänniska och så snart jag är ledig längre än bara en vanlig helg så vänder jag åtminstone lite på dygnet. Men eftersom jag jobbar kontorstid så måste jag ju gå upp i tid för att vara jobbet kl 8 och hinna ta hand om hundar mm innan. Så det gör ju också att jag går och lägger mig i tid för att hinna sova 8 timmar.
Nalle Puh - A.A. Milne
- Redigerat 2026-08-31 11:53 av Leya
Jag ör nattmänniska och kommer oftast inte i säng förrän vid 04 - 07 på morgonen.
Några enstaka gånger kommer jag i säng vid 01 - 04, då har jag ansträngt mig under dagen och har riktigt ont och är trött.
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Varken eller 😙 Jag lägger mig ofta vid 21.00-22 00. Då lyssnar jag på radio till ung. 01.00.
Gillar också att ta sovmorgon.
Sorg är kärlek som blivit hemlös

Nattmänniska. Sen kan jag inte sova ändå.🙄
Jag är väldigt kvällstrött, så jag lägger mig rätt tidligt, men jag kliver upp tidligt också