Läsk
Blev inspirerad av Johans tråd om Coca Cola.
Dricker ni läsk?
Har ni någon favorit?
Någon ni saknar?
/Maria
Jag dricker läsk, när jag t ex äter på snabbmatsrestaurang. Hade dock önskat att det fanns läsk som inte är så söt. Liknande som hemgjord kvass.
/Désirée
Dricker mycket läsk, i synnerhet coca Cola zero.
Mvh // Johan
Jag dricker nästan aldrig läsk. Vet inte ens vad jag skulle välja om jag skulle handla läsk.
Som barn köpte min mamma och pappa alltid en back när vi handlade. Hälften Pommac och hälften Sockerdricka.
Jag tyckte det var dödstrist då det fanns så många varianter.
/Maria
Dricker läsk ibland, minskat ner det
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
En sommar på 70-talet fanns Choklad Zingo. Den gillade jag🙂
/Maria
Minns också Enbärsdricka vid jul. Men den kanske finns kvar?
Den var jättegod.
/Maria

Dricker ytterst sällan läsk
Har ett barndomsminne som sitter väldigt hårt
Jag låg inne på sjukhuset nyopererad och hade just fått börja dricka efter op-
Då fick jag en plåtmugg med kall sockerdricka. Det var så gott.
Stolt ägare till tre La permer
Dricker nästan aldrig läsk. Om jag gör det blir det oftast Sprite eller 7up. Cider händer det att jag dricker när jag blir bjuden, helst päron. Och så naturligtvis julmust på julafton, men nästan aldrig annars.
Har en låda med olika sorters läsk och cider som jag fått eller köpt vid olika tillfällen. De flesta flaskorna är flera år gamla. 😄
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
#8: Cider finns det god lite lyxiga varianter av, istället för den mer läskliknande "Pärondryck med ciderkaraktär".
Systembolaget har flera bra alkoholfria, och bättre ICA Maxi-butiker kan också ha.
Jag gillar bra cider som substitut för alkohol.
Mvh // Johan
Cider har jag nog inte räknat som läsk men jag får kanske tänka om.😉
/Maria
#9: Ja, fast för mig går det bra även med "av ciderkaraktär". 😊
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
#10: För mig är allt alkoholfritt som innehåller kolsyra läsk. 😉
Dricker oftast Loka. Ibland Vaniljcola utan socker.
Cider är inte läsk :) Men det är gott! dricker alkoholfri ibland :)
Favoritläsk är cola, zingo, fanta exotic. Drack pepsi tills de satte in sötningsmedel i vanlig pepsi också. (aj aj magen)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jag har aldrig varit storkonsument av läsk, så det är inget jag brukar köpa. Om jag köper brukar det bli Loka crush päron eller något ciderliknande.
Sajtvärd Katter iFokus
Dricker läsk en varm sommar dag eller när jag har huvudvärk. Normala coca cola. Så sällan, men förekommer.
MVH Alva <3
Jag är periodare och då är favoriterna Fanta och Trocadero.
Sorg är kärlek som blivit hemlös
Jag dricker aldrig läsk, alldeles för söta smaker. Bortsett från tonic då i GT och då väljer jag Zero.

Levde på Fanta förut. Sen började dom använda sötningsmedel i även den vanliga. Det klarar jag inte av.
Nu blir det Fruktsoda, 7 up och Sodastream.
Jag har nästan helt slutat med läsk. Delvis är det för att jag alltid får hicka när jag dricker det, delvis för att jag inte tycker det är lika gott längre. Jag föredrar fruktjuice.
"Everything will be okay in the end. If it’s not okay, it’s not the end." ~John Lennon
Den enda läsk som jag verkligen gillar är tonic, både utan och med alkohol.
/Désirée
Gillar all Zero läsk.
#22 De få gånger jag testat så känner jag ingen större skillnad.
/Maria
#23: Skillnad?
Mellan vanlig läsk och Zero?
#24 Med socker eller sötningsmedel menar jag.
/Maria
#25: Innehållsmässigt är det stor skillnad.
I en burk vanlig cola är det lika mycket socker som 24 sockerbitar.
Smakmässigt håller jag med dig om att det inte är någon skillnad.
Jag dricker gärna, och ofta läsk. Det är överlag något jag alltid älskat och då särskilt Coca Cola, men jag bytte från sockersötad till Zero när jag fick diabetes. Det tog dock tid för mig att vänja mig vid sötningsmedelsmaken och i början kunde jag inte dricka Coca Cola Zero för att den smakade så fel. Jag kan fortfarande sakna den "riktiga" men är väldigt tacksam över det stora utbudet av sockerfri läsk (och att det till skillnad från många andra "utan tillsatt socker"-produkter kostar lika mycket som de med socker).
Jag har nyligen börjat dricka gin och tonic, men där är det sockerfria utbudet inte lika stort.
//Jessie
#27: Min favoritdrink är gin tonic. Har provat mej fram och den tonic jag föredrar är Premier Tonic water zero som finns på Willys. Den har en liten beska, som passar så bra i drinken.
#28 Tack, jag får kolla efter den!
//Jessie
Jag föredrar cider framför läsk men har ju fått dra ner rejält på det också p. g. av diabetes. Jag köpte en 2-L flaska Coca-cola för ett tag sedan med socker i och den drack jag upp på några dagar för jag var så dålig och låg i blodsockret.
Köper mest bubbelvatten nu för tiden.
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Schweppes zero Citrus fruits eller Pepsi max. Men dricker inte mycket läsk blir mest vatten.
Jag har precis druckit en Fanta.
Så onödigt tänker jag men det var gott.🤭
Sorg är kärlek som blivit hemlös