Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Läst 169 ggr
ellips
1

Fasters begravning

Skulle ni gå på en fasters begravning om ni inte umgåtts eller ens träffat personen på 30 år?
Inte varit osams eller så men bara inte haft med varann att göra.
Jag undrar helt enkelt om man bör gå bara för att man råkar vara släkt.

flocken
3

Nej jag hade inte gått.
Om andra inte bad mig personligen.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Fridaaaa
3

Beror på anledningen till att man inte träffats eller umgåtts.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Draken
3

Om jag inte hade blivit frågat personligen så hade jag inte gått.

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis

Maria
4

Jag hade inte gått om jag inte var särskilt inbjuden.
Kanske skickat en blomma.

På min mammas begravning dök en släkting upp som min mamma också var faster till och det hade gått många år sedan sista mötet.
Jag upplevde att personen bara var där för ren nyfikenhet.

/Maria

Leya
2

Nej, inte om jag inte var särskilt inbjuden.
Min mans släkt umgås inte, mer än att hans mamma hade telefonkontakt med sina syskon emellanåt. Vi funderade aldrig ens över att gå på begravningen när hans moster och senare morbror gick bort.
Min släkt är mycket närmare varandra. Jag skulle absolut gå på begravningen för mina mostrar och faster. Men vi har ju kontakt regelbundet också.

Hur underbart det skulle vara att ha en Riktig Hjärna, som kunde tala om saker och ting för en.

Nalle Puh - A.A. Milne

Scorpio97
2

Jag hade bara gått om jag var särskilt inbjuden eller exempelvis följde med som stöd till någon annan släkting. Jag tycker inte att man måste gå bara för att man är släkt.

//Jessie

Soligajag1
3

#4:

Ja, usch för sådana människor.
På min systers begravning kom det en granne som bodde bredvid oss när vi va små, hon är en hemsk person. 😱
Varför kom hon till min systers begravning?? Jag va tvungen och gå in till toaletten och lugna ner mig.

HH 🙂

ellips
2

Tack, då har jag fått svar. Jag kommer inte gå, och det känns skönt att inte behöva känna att jag gör något fel som inte närvarar.
Jag var rädd att anses som kall om man inte är där

Soligajag1
1

#8:

Du är absolut inte kall.
Bara för att du är släkting innebär det inte att man har skyldigheter på det viset. Man ska känna själv att man vill gå. 😃🌹
Ha en fin Lördag. 🌹

HH 🙂