Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etiketterhälsa-och-harmonikläder-smink-smycken
Läst 207 ggr
alva03
1

Bra skor?

Köper ni skor efter utseende eller efter hur bra den passar eran fot?

köpte nyligen nya skor och fick hjälp av en underbar kvinna som förklarade hur rätt sko ska kännas etc. Mina fötter har aldrig mått så bra. och det är första gången jag köpt en sko jag inte behöver gå in för att den ska bli skön utan den var skön från sekund 1.

får mig att vilja fortsätta leta skor som passar mina fötter bra

MVH Alva <3

CasaRamon
1

Det beror på. Promenadskor ska vara bekväma och passa bra. Men till en finklänning så får dom vara i första hand snygga, gärna med kilklack, eftersom jag är kort.

beem
1

Jag väljer först efter utseende och provar ett antal. Den som är skönast väljer jag därefter. Det är så viktigt med skor som sitter bra.

Sorg är kärlek som blivit hemlös

Maria
0

Jag väljer enbart skor som är sköna. Jag köper alltid så att det fåt plats med sula. Ibland svullar min fötter och då kan det var bra att kunna ta bort sulan.🙂

/Maria

alva03
0

jag har lärt mig hur viktigt det är att testa att skon även sitter bra när man går uppför eller nedför. Hjälper massor så att man liksom kan röra sig fritt utan att slå i tårna.

MVH Alva <3

Fridaaaa
0

Både och! Skulle aldrig gå i fula skor.
Sedan avgör priset med, kan inte höga summor för skor

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Maria
0

Ofta så håller kvalitetsskor i åratal om man sköter dom så i längden sparar man pengar.

/Maria

Fridaaaa
0

#6 Både ja ich nej, haft dyra som hållt sämre än billigare och skor känner jag tar man inte på avbetalning :P

alva03
0

#7: finns många urusla märken som är svindyra, håller med

MVH Alva <3

Fridaaaa
0

#8 Ja min upplevelse är att man inte kan få efter pris, gäller inte bara skor :)
Köper tex mycket på engelsons, stadiumoutlet, lidl, lager157 och fungerar toppen :)

Maria
0

Jag har bl.a eccoskor som jag haft cirka 15 år eller t.om längre. De känns outslitliga.

/Maria

alva03
0

#10: ecco är svinbra. dyra men bra. hos andra skor ger skosula och tyg upp, hos ecco brukar alltid skosnörerna ge upp men aldrig skon (något man kan byta)

MVH Alva <3

Maria
1

Jag brukar dessutom gå till skomakaren om det är några bekymmer med skorna.

Jag är noga med att sköta mina skor.

/Maria

• Redigerat 2026-03-23 16:13 av Maria
Åsa S
1

Ecco tycker jag har blivit sämre jag har varit med om att sulorna bara löser upp sig i beståndsdelar efter bara några år. Så nu köper jag inte såna det blir främst walkingskor från sportbutiken, livet är för kort för att knata runt i obekväma skor

Maria
0

#13 Oj då. Det har jag inte märkt.

/Maria

Draken
2

Jag väljer skor efter hur de sitter på foten. Jag måste ha stabila, väl anpassade, skor då jag rör mig mycket i olika terränger.

Jag tittar faktiskt inte så mycket på prislappen.

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis

Leya
1

Jag är kräsen när det gäller skor, de måste sitta bra. Känsla är viktigare än utseende om jag måste välja. Har skor att ha på jobbet som är sköna och snygga, sen har jag hemmaskor som är mer sköna och praktiska men inte nödvändigtvis så snygga. Där är känsla och funktion det som räknas. Hemmaskorna måste tåla smuts och väta. De bästa höst- och vårskorna är ett par allvädersstövlar som jag ärvde från yngsta sonen för flera år sedan.

Hur underbart det skulle vara att ha en Riktig Hjärna, som kunde tala om saker och ting för en.

Nalle Puh - A.A. Milne