Smink
Brukar ni sminka er?
Jag gör det aldrig men nu har jag beställt en mascara på nätet som är för tunna fransar.
Värt att prova kanske?😃
Jag har nummer så korta glesa ögonfransar.
/Maria
Ja dagligen mer eller mindre.
Tycker jag ser tröttare och så ut. Men jag har bara lite kajal och mascara, inget mer. Läppstift vid mer speciella tillfällen.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Aldrig numera.
När jag var tonåring så sminkade jag mig när jag skulle ut på disko eller nåt, men aldrig annars.
Varje dag.
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering
Har nästan aldrig sminkat mig, och när jag gjorde det så var det bara lite läppstift, ögonskugga och mascara. Det var bara när jag skulle på fest eller något liknande. Min hud runt ögonen är väldigt känslig så de sminkborttagningskrämer som fanns förr gjorde att huden blev röd och irriterad, plus att jag såg suddigt i flera timmar efteråt.
Insåg redan på gymnasiet att jag nog inte behövde sminka mig. Hade några klasskompisar på besök och en av killarna såg mina parfymflaskor på ett bord (använder inte parfym längre) och kommenterade dem. Talade om att det var det enda jag använde, eftersom jag inte sminkade mig. Han blev jätteförvånad för han tyckte "att jag alltid såg så fräsch ut". 😊
Två gånger har jag blivit sminkad ordentligt. Första gången när en kompis hade varit på sminkkurs och hon ville sminka mig innan vi skulle gå ut. Andra gången var när jag var med på ett sminkparty med några kollegor. Bägge gångerna bad jag dem att inte sminka mig så mycket, så det gjorde de inte. Ändå kände jag mig som jag hade tagit på mig en mask. Det kändes inte som jag när jag tittade mig i spegeln. Så jag föredrar osminkat.
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker
Nej. Min syster har sminkat mig vid en handfull gånger, typ studentbalen i gymnasiet, och då väldigt lite/enkelt. Jag har mest tyckt det är obekvämt och känns konstigt. Jag äger inget smink och skulle inte kunna sminka mig själv.
//Jessie
Det händer. Vid finare tillfällen. Kanske 4 gånger per år.
Men aldrig till vardags
Numera sminkar jag mig aldrig men
jag har köpt ny mascara och lättstift ifall att 🙂
Sorg är kärlek som blivit hemlös
- Redigerat 2026-02-15 14:21 av beem

Har aldrig sminkat mig
Stolt ägare till tre La permer
Har nästan alltid smink, mascara, läppstift och puder.
Snudd på varje idag (inte idag dock för jag har lagt ansiktsmask 🙂). Använder foundation, mascara, rouge och fyller i brynen. Ibland läppstift eller läppglans. Ser piggare ut med lite smink och det gör gott för välbefinnandet!
/Christina
Om jag ska iväg och tycker jag ser trött ut fyller jag i mina ögonbryn och tar lite mascara.
Har en brun mascara, tycker det ger ett mjukt och fint intryck 😊 Det blir så skarpt på mig med kolsvarta fransar
/Fia ☁️
Jag sminkar mig inte. Har gjort vid enstaka tillfällen. Jag är fin utan smink så det är dumt att förstöra det.
Har läst denna frågan på Facebook. Många av de som svarade att de inte sminkar sig och att de aldrig har gjort det är sminkade på profilbilden. Lite kul att de inte vågar stå för det.
Menar inte att det är så här inne. Här tror jag att alla är ärliga.
Mvh
Mig