Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettfritid-och-hobby
Läst 190 ggr
Draken
3

Husdjur

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hur många här inne har husdjur ? Hundar, katter, fiskar, gnagare, reptiler etc.

Gör ni något särskillt med era husdjur, som tex tävlar, utställning eller i terapisyfte ?

Berätta gärna lite om vad ni gör och visa gärna lite bilder på era djur.

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis

kara_murray
2
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Jag har 2 norska skogkatter, Vilhelminna och Nikita. De är innekatter. Vilhelminna älskar att få komma ut när det är varmare och kan vara ute länge och älskar att få hälsa på människor!!❤️❤️🧡🧡🐈🐈🐈‍⬛🐈‍⬛

Magi-cat
1

Har haft katter, nästan jämt.😻 Nu har vi ingen.

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

flocken
1

Djur? Ett mindre zoo..

2 hundar. Sigge och trassel. Bordercollie. Sigge är pensionär efter att han krossade huvudet. Trassel och jag ska börjar tävla i K9 biathlon. Enkelt förklarat. Vi sitter fast tillsammans och springer en terrängbana med olika hinder.
10 kaniner
2 nymfparakiter
1 marsvin. Letar kompis

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Maria
1

Vi har haft många djur genom åren men bara för rent nöjes skull.
Aldrig tävlat eller annat.

/Maria

• Redigerat 2026-02-07 10:55 av Maria
CasaRamon
1

Jag har haft Perserkatter tidigare som jag tävlat med. Också hundar, Chow-Chow. Akvarium med fiskar, krabbor och papegojor.
Nu inga djur alls. Saknar husdjur, men då jag reser en hel del, så passar det inte så bra längre.

sjöjungfrun
1

Vi har två katter och en massa fiskar, snäckor och några räkor också.

Har bara haft djur för skoj skull.

—-
What’s meant to be will always find a way

Carmarino
1

Har haft katter i nästan hela mitt liv, men bara som sällskapsdjur. Tidigare hade jag även ormar, men det är länge sedan nu. De var också bara husdjur.

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker

Fridaaaa
1

1 hund på 12 år. Hon är sällskap. Riktig mattegris till hund. Översocial med.
3 katter - omplaceringar alla tre, sällskap, inne och utekatter.
2 kaniner (extremt länge sedan jag hade så få) plus just nu 2 jourkaniner som ska kastreras.

uppväxt med djur, och haft djur hela livet.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

RackarFia
1

Vi har en knasig labrador som heter Freya. Hon fyller 4 år i början på maj.
Vi kör en del nosework och båda tycker det är jätteskoj 😃 Husse kastar frisbee med henne. Det och att bada är nog det bästa hon vet 😊

/Fia ☁️

Draken
1
Förhandsgranskning av bild 1 av 5
Förhandsgranskning av bild 2 av 5
Förhandsgranskning av bild 3 av 5
Förhandsgranskning av bild 4 av 5
Förhandsgranskning av bild 5 av 5

Själv har jag 4 hundar. 2 Bearded Collie och 2 LH Chihuahua, alla hanar. Sen har jag även akvariefiskar. Just nu 2 akvarium. Ett på 300 liter och ett på 120 liter.

Jag ställer hundarna, och tanken är att jag även skal valla med dem. Annars kör jag vardagskydnad.

Är medägare i dotterns kennel med LH Chihuahua. Bearded Collien skall väl också införlivas i kenneln så småningom.

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis

DesK
0

Växte upp med schäfer och grand danois, min första helt egna hund var en fantastisk dobermanntik, som fick en borzoi till fosterson. Borzoien fick sedan en akitatik som fosterdotter, alla dessa blev lite drygt 12 år gamla. Nu har jag shiborna Zaki 13 år och Nano 10 år. När vi bodde på en liten gård, så hade vi katter, höns, kaniner, 2 fjällkor och 2 hästar.

/Désirée