Singeldagen
Idag är det singlarnas dag 11/11.
Jösses vad dagar det finns🙂
Jag kom på att jag aldrig varit singel eller bott själv. Jag flyttade direkt ihop med min man efter jag bott hemma.
/Maria
Chokladens dag också! 😋🍫
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
#1 Jösses. Det låter lite godare😉
/Maria
😃
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
Vad är tanken med dagen ?
Jag har aldrig varit singel. Mina föräldrar flyttade till annan ort och då flyttade min pojkvän och jag in i lägenheten.
Sorg är kärlek som blivit hemlös
Ja så är det
Man gör allt för att öka på försäljningen av sånt man egentligen inte behöver. Det är säljarnas marknad. Räcker det inte med Black friday? Som sen blev Black week och såg också att det finns Black month. Sen kommer mellandagsrean. 😖🤬
#6 Ja black friday och black week är rena skämtet dessutom som de flesta går på, är som vanlig rea liksom
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Dessutom har man ju nu fått veta att priserna höjs en tid innan rean, för att på rean sänkas på nytt. Allt är bara lurendrejeri.
#8 Ja vissa ställen gör med vissa produkter, fräckt.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jag gjorde en planerad beställning av en vara som varit slutsåld tidigare från Clas Ohlson och vips dyker det upp en rabatt i kassan -single days rabatt.
Det var ju positivt.
- Redigerat 2025-11-11 13:42 av beem
#0: För mig har singel alltid inneburit att man saknar en partner/romantisk partner. Att man inte är i en relation. På så vis är det något alla har varit någon gång under sitt liv.
Att singel kan tolkas som att leva själv är en ny tolkning jag inte stött på tidigare och som jag inte lyckas hitta stöttande källor för.
Singlarnas dags ursprung verkar handla om just personer utan ett romantiskt förhållande. Det firas och har firats med bland annat "blind dates".
#11 Singel har jag såklart varit som barn😃 däremot har jag aldrig levt ensam.
/Maria
Jag har tvärtom alltid varit singel :)
//Jessie
Jag har varit singel länge innan jag gifte mig + jag har bott själv både i skåne och i stockholms län. Känns som en stor styrka att ha bott själv och klarat sig själv innan man gifte sig för då vet man ju att man klarar sig ifall något skulle hända i framtiden så man blir ensam igen.
Jag är ju numera singel och nu när det är som det är, så upptäcker jag att det är skönt att bo ensam - jag har ju Flisan. Eller ska jag säga såhär, jag vill fortsätta att bo ensam, vill inte alls bli sambo igen.
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Jag är särbo. Mao är jag singel 4-5 dagar i veckan, och sambo övriga dagar. Det passar mej perfekt efter att ha varit gift i 45 år. Ett liv som passar oss bägge två. Kan rekommenderas när man blivit äldre och barnen är vuxna.