Kaffe...
Varje gång jag öppnar detta skåp så doftar det väldigt gott. Dumlekaffet är en stor del i det. Sen finns det en till kaffesort som inte fått burk än som ligger kvar i sin påse. Funderar på att ge det till mamma om hon gillar den smaken. Apelsin och choklad tror jag det var som smak.
- Redigerat 2025-11-14 21:04 av Maria
Kaffedoften är helt magisk! 😊
/Désirée
Ja det finns nog inget som doftarxså gott som kaffe🙂
/Maria
Även om jag inte tycker om smaken av kaffe så tycker jag det doftar väldigt gott! 😄 Fina burkar.
// Harley
Jättefina burkar
Jag dricker sällan kaffe men tycker det doftar ljuvligt.
#0 Dumlekaffe låter spännande 🙂
/Maria
#5: Här är länken till Dumlekaffet. Både doftar och smakar gott tycker jag. De har flera andra sorter av både smaksatt och mer vanligt kaffe också. Såg nu att de även har julkaffe.
Flera sorter går även att välja om man vill ha som färdigmalet kaffe eller hela bönor.
Föredrar man te har de även olika teer att välja på. :)
https://kaffeochte.se/produkt/dumle-smaksatt-kaffe/?cgkit_search_word=Dumle
- Redigerat 2025-11-14 21:15 av Liz85
#6 Min man skulle förmodligen älska dumlekaffet.😉
Tack för länken.
/Maria
Det var ett fint kaffeskåp.
Jag började dricka kaffe för 1-2 år sedan. Hade knappt smakat det tidigare… Men tyckte om det på en gång. Har dock aldrig provat smaksatt kaffe. Antingen dricker jag svart, eller med lite mjölk i.
Blir oftast bara en kopp om dagen, på morgonen.
#8: Tackar!
Jag dricker kaffe mest som sällskapsdryck. Behöver inte kaffe för att bli en människa på morgonen. Vilket är tacksamt för då räcker också kaffet längre. :)
På jobbet färemot blir det minst en kopp per dag, särskilt vintertid då koppen med kaffe även fungerar för att värma händerna, förutom att drickas. ;)
- Redigerat 2025-11-18 01:25 av Liz85
#9:
Ok, jag gillar nog både smaken och "pigghetskänslan" av kaffet (om jag inte dricker "för mycket", då). :D
Kaffe är ett måste på morgonen. Har druckit kaffe i nästan 40 år 😊
Jag dricker 4 koppar kaffe per dag. Sista koppen tar jag koffeinfritt. För att kunna sova.
#12:
Det händer ett par gånger i veckan att jag dricker en koffeinfri kopp på eftermiddagen också. Tänker också på min sömn alltså.