Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 249 ggr
beem
3

Loppis Second hand

Gillar du att gå på Loppis och Second Hand ? Går du bara för att titta rent allmänt eller söker du något särskilt ? Du kanske samlar på något.

Sorg är kärlek som blivit hemlös

• Redigerat 2025-08-10 12:32 av beem
Lona
2

Jag kikar in ibland på second hand, letar inte efter något särskilt men kollar alltid efter böcker trots att jag har belagt mig själv med "köpförbud".
En eller annan råkar slinka med hem ibland ändå.😉
Sen har vi regelbundet loppis här på gården och då brukar jag gå en runda. 🙂

"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

beem
1

Jag gillar loppisar och Second hand men söker inte något särskilt. Det är bara roligt att gå runt och plötsligt gör man fynd. Ett tag var mina ögon inställda på äldre handdukar ni vet de där kraftiga med röd eller blå bård. Jag har också köpt många blomfat.

Soligajag1
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 7
Förhandsgranskning av bild 2 av 7
Förhandsgranskning av bild 3 av 7
Förhandsgranskning av bild 4 av 7
Förhandsgranskning av bild 5 av 7
Förhandsgranskning av bild 6 av 7
Förhandsgranskning av bild 7 av 7

Jag älskar att gå på Loppis och Second Hand, har själv Loppis här I lokalen . Tycker det är så kul.

Gjorde lite små fynd på Second Hand. Efterrätt skålarna fick jag av en kvinna på Loppis , en del lämnar saker till mig , så snällt. Dem är verkligen fina , dessa efterrätts skålar. Lagade en efterrätt till Midsommar i dem. 😃👌🌺😋

Sedan mitt Loppis bord jag brukar ha/ sälja. Mycket annat oxå.

HH 🙂

Tarotstollan
1

Det händer att jag går in till Myrorna mest till jul och kollar vad de har för julprydnader.

Kläder tittar jag aldrig efter, eftersom det inte är sorterat i storleksordning så det går aldrig att hitta något.
Dessutom brukar de inte ha något i stora storlekar.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Soligajag1
0

#4:
Ok, här tycker jag det har blivit dyrare på Myrorna, jag har hittat kläder på Röda Korset och Second Hand, mjuk byxor för 10:- / st , t-shirts, skjortor. 10 :- / st.

HH 🙂

beem
1

#5: Här blev Myrorna väldigt dyrt vilket innebar att folk valde andra Second Hand. Till sist fick Myrorna stänga.

Fridaaaa
1

Min sambo går mycket på det. Jag går inte så ofta, tycker det är tråkigt
Handlar däremot begagnat men då via nätet eller marketplace.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Soligajag1
0

#6:

Du ser. Jag undrar varför. . ? Här kanske det beror på att dem byggt om i butiken, ändrat mycket i inredning och allt.
Alla varor , kläder , väskor. Skor, husgeråd, mm.mm är mycket dyrare.
En väska tex, kan kosta 200- 300:- ,
😱😵

HH 🙂

beem
1

#8: Men fy så dyrt.

RackarFia
1

Jag tycker det är roligt, men hittar sällan något jag vill köpa på fysiska loppisar/second hand-butiker.
Däremot handlar jag majoriteten av mina kläder på Vinted. Tycker den appen är jättebra för där kan jag filtrera efter min storlek, vad jag söker och så där 😊 Tycker man något är lite för dyrt kan man pruta direkt i appen. Alla säljare jag köpt av har varit så snälla och gulliga, packat ordentligt och postat snabbt 😊

Jag var volontär på Röda Korset i över 4 år och det var så roligt! Många knepiga kunder… men ännu fler snälla, roliga och goa 🥰

/Fia ☁️

Åsa S
1

Ja jag handlar det mesta jag behöver där men jag är prismedveten och handlar mest där det är bra priser. Många secondhandbutiker tror de är antikbutiker numera och sätter pris därefter

Draken
1

Jag älskar loppis och second hand. Jag går så fort jag går möjlighet. Är jag ute på långkörning, så kan jag åka in på ett loppis som jag råkar få syn på en skylt eller två 😁

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis

Fridaaaa
2

#12 Åk inte över till Öland sommartid, miniloppisar överallt haha

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Maria
1

Jag går gärna på Loppisar.
Har handlat en hel del genom åren.

/Maria

CasaRamon
1

Vi går ibland på loppis, men i första hand till auktioner. Vi ska nu strax åka till en auktion, där mannen lämnat i en del dyrgripar. Spännande att se vad sakerna ropas in för. Ibland blir man besviken, men andra gånger ropas det in högre än man förväntat sej. Så det jämnar ut sej. Skönt att bli av med saker som bara ligger till ingen nytta, eller som man tröttnat på. Och lika roligt är det att själv ropa in något. Man får då sätta ett tak innan, så att man inte bara dras med i budgivningen.

Lona
1

#15: Om man lämnar in något till en auktion, kan man då sätta ett lägstabud?
Att man inte säljer föremålet under en viss summa utan då tar tillbaks det?
(Fast jag antar att man får betala en slant för att de haft med det på auktionen?)

"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

CasaRamon
2

#16: Det kostar inget att lämna in på auktion, även om det går tillbaka. Och du kan lägga ett lägstabud. Däremot så får du betala moms och slagavgift på det som köps och säljs.