Grillos.
Vad gör man, när grannen under mej, ofta grillar under fina sommarkvällar? Själv måste jag då gå in och stänga balkongdörren och dra ner på luftintaget för att slippa oset. Grannen har en marklägenhet och kanske anser att det då går bra att grilla, vilket ger en olägenhet för mej som bor i lägenheten över. Ett problem som jag tagit upp med föreningen, men ingenting händer.
Vad säger stadgarna i föreningen?
/Maria

Är det tillåtet att grilla?
Stolt ägare till tre La permer
Stadgarna i föreningen säger, att man får grilla på den grill som är till för alla, som ligger en bit utanför bostadshuset. Man får då boka den först. Vilket ingen gör, utan använder egen grill på sin egna uteplats. Bekvämare och enklare förstås, men en sanitär olägenhet för dom som bor intill.
#3: Kolla om grannar har samma problem. Kan underlätta om ni är flera som klagar till föreningen.
Sorg är kärlek som blivit hemlös
Jag har nu återigen skrivit klagat om detta till föreningen. Och man har nu gjort ett utskick till alla om vad som gäller. Alltså att man INTE får grilla på sin balkong. Jag hoppas nu att alla respekterar det.
Hoppas inte grannen tolkar texten som att det bara gäller balkonger.
Grannen kanske anser sig ha en uteplats och ingen balkong😉
/Maria
Ja, kanske skulle dom ha skrivit uteplats i stället för balkong, men som alla vet så går ju oset uppåt, så dom som bor under mej borde då förstå.
#7 Frågan är väl om dom vill förstå. Hoppas det.
/Maria
#8: Ja, det återstår att se.
#5: Förmodligen kommer det att misstolkas till att bara gälla balkonger.
Det är ju inte värre än att då får de skicka ut nytt brev.
Hoppas det löser sig.
Sorg är kärlek som blivit hemlös