VĂ€rme đ
MonstervÀrme i Europa och vi klarar oss bra Àven om det Àr varmt hÀr med och mÄnga pÄverkas bÄde negativt och positivt av den.
Klarar ni av vÀrmen bra eller Àr den jobbig för er ?
Jag klarar den bra Àven om jag Àr en överhettad person alla Ärstider men det Àr inte samma sak men trivs att sitta ute i vÀrmen gör jag inte nÀr det blir sÄ hÀr varmt det Àr inte ens behagligt.
Vatten vatten vatten flera trĂ„dar som pĂ„minner ser jag sĂ„ jag gör likadant i den hĂ€r trĂ„den sĂ„ vi sörplar i oss sĂ„ mycket vi orkar och kan đ°
Vi fĂ„r regn i morgon och mer i övermorgon dĂ„ blir temperaturerna normalare men vissa platser kan fĂ„ över 30 i vĂ„rt land sĂ„g jag men fy vale vilka temperaturer det bjuder pĂ„ ute i Europa hej och hĂ„ stackars mĂ€nniskor som befinner sig i det dĂ€r đ„”đȘ
Det Àr verkligen en mardröm nÀr vÀrmen kliver över +40 grader.
đžđŒđž
Livets alla steg
Ăr mina att ta
đŒđžđŒ
#1: Man tÀnker pÄ alla som far illa av den gamla, sjuka och barn Àr tydligen kÀnsliga barn trodde jag inte tÀnkte dom som Àr sÄ unga men ack sÄ fel jag tydligen har haft.
Pustar gnÀller och frustar gör jag Àr allmÀnt obekvÀm och gnÀller nÀr det Àr för varmt men far illa inte Àn sen kanske med Älder förÀndras det men det Àr sÄ individuellt det mer hur olika vi Àr.
Jag gillar inte nÀr det blir 30°. SÄ jobbigt.
Just nu har vi 20° och mulet. Det Àr perfekt temp.för mig. Om det blir varmare vill jag att det blÄser ocksÄ bara en liten bris.
Undrar om man kan lĂ€gga sina önskningar hos vĂ€dergudarna. đ€đ
Sorg Àr kÀrlek som blivit hemlös
- Redigerat 2025-07-01 14:46 av beem
#3: Vi fĂ„r skriva till SMHI och be dom ordna den saken dom brukar kunna fixa det mesta allt frĂ„n radarbilder till prognoser sĂ„ det borde dom allt kunna fixa till Ă„t oss dom Ă€r ju tjenis med vĂ€dergudarna vid det hĂ€r laget đ eller sĂ„ fĂ„r vi göra en Oppfinnar Jockes uppfinning med ett eget moln över vĂ„rt huvud dĂ€r vi kan styra vĂ„rt eget vĂ€der precis som vi vill ha det đ€Łâïž
Jag hÄller mig inomhus och dricker vatten.
Har flÀktar om sÄ skulle behövas.
/Maria
#5: Jag gĂ„r ocksĂ„ gĂ€rna inomhus nĂ€r det blir sĂ„ hĂ€r det blir inte ens bekvĂ€mt ute medan en del kan sitta hur lĂ€nge som helst och gassa jag förstĂ„r inte nöjet i det men men ok mĂ„r dom bra sĂ„ tuta och kör sĂ€ger jag och gĂ„r in dĂ€r det Ă€r lite behagligare och pĂ„ med flĂ€kten đ
Jag blir dÄlig av vÀrmen och nu med diabetes Àr det farligt, dÄ sockret sjunker snabbt, för kroppen fÄr jobba extra hÄrt med att hÄlla den sval.
Visst det Àr fruktansvÀrt med den vÀrmen för mÀnniskorna dÀr nere men hur Àr det för djuren dÄ? De har det ju inte sÄ bra pÄ mÄnga stÀllen dÀrnere innan!
IgÄr gjorde jag ingenting och blev inte klar, sÄ jag fortsÀtter idag!
#2: Jo, jag pustar ocksÄ. Förr var jag inte lika kÀnslig.
Fast mitt pustande Àr ju inte i nÀrheten av de grader som sprids i europa.
đžđŒđž
Livets alla steg
Ăr mina att ta
đŒđžđŒ
Jag har varit kÀnslig för vÀrme och alltid haft vÀldigt svÄrt för temperaturer över 25C. Nu Àter jag dessutom medicin som gör mig Ànnu kÀnsligare och det mÀrks. Jag kan knappt ens laga mat i denna hetta utan att mitt blodtryck sÀger adjö.
Och dÄ dricker jag ÀndÄ nog samt fÄr i mig salt, etc.
Jag föredrar vÀrme framför kyla
Min fot och ankel svullnar dock, om jag inte har stödstrumpa pÄ.
Men, annars föredrar jag vÀrmen och brukar hantera det bra. DÀremot inte under lÀngre tid som det var 2018, dÄ var det för mycket Àven för mig (dessutom med en bebis, sÄ lÄg inne mest hela sommaren)
Runt 25 grader, Àr bra :)
Medarbetare: SĂ€llskapskaniner, Support.
Jag brukar klara vÀrmen bra.
/Maria
Jag tÄl vÀrmen vÀldigt dÄligt, och börjar kÀnna av det redan vid 20-25 grader. Vid 30 grader sÄ kan jag Àrligt sÀga att jag lider.
//Jessie
Usch. Jag klarar inte vÀrmen alls, blir sjuk om det blir för varmt.
Lite bÀttre harxdet vÀl blivit sedan jag gick ner vÀldigt mycket i vikt, men 25 grader Àr absolut max vad jag klarar av i lÀngden
Jag som Àr frusen gillar vÀrme. HÀr i Sverige blir det sÀllan för varmt.
Jag fÄr energi och blir samtidigt energi av vÀrme! Svensk sommarvÀrme hör till!
Aggeelin / medarbetare pÄ Livskvalitet
Nu Àr det 15 grader och det kÀnns Àntligen som jag kan andas och fÄ luft!
Har lust att sÀtta i gÄng och storstÀda men det gÄr ju inte dÄ grannarna har gÄtt och lagt sig och det skall vara tyst i huset.
Smet dock ut 23.15 med tvÄ pÄsar med matrester till Ätervinningen, den ena pÄsen hade stÄtt pÄ balkongen sen i förrgÄr och började lukta apa nu.
Skönt att bli av med den stinkbomben, sÀrskilt om jag nu vill gÄ ut och sÀtta mig pÄ balkongen och titta pÄ stjÀrnorna och koppla av.
IgÄr gjorde jag ingenting och blev inte klar, sÄ jag fortsÀtter idag!
Upp till 25 gr Àr ok, men helst inte varmare. Som tur Àr sÄ ligger min balkong i skugga efter kl 12, dÄ Àr det skönt att sitta ute pÄ eftermiddag och kvÀll. Kan inte förstÄ dom som Äker utomlands pÄ sommaren. Det har ju varit vrÄlvarmt i flera Är nu, sÄ hettan kan inte komma som en överraskning.