Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 355 ggr
Maria
1

Kontanter

Använder ni kontanter?

/Maria

Fridaaaa
0

Väldigt sällan

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Maria
0

Jag använder aldrig kontanter.

/Maria

[solljust]
1

Kontanter vad är det 🤣

Nä det är ytterst sällan numer har aldrig kontanter på mig jag som så bestämt sa aldrig i min tid jag ska falla för det där kontantlösa gissa vem som trillade dit 😄

Åsa S
1

Ja ibland tycker det är bra att ha alternativ.

Lona
2

Nej, om jag får kontanter så brukar jag göra av med dem i marsipanståndet på jul/påsk/höstmarknaden här.
Bara en grej jag börjat med.
Jag hittade 135 spänn när jag rensade hemma, var tvungen att googla för att se om pengarna var giltiga. Det blir en del go' marsipan till hösten! 😃😋

"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

beem
0

Nej aldrig

Sorg är kärlek som blivit hemlös

Vixxen
0

Typ aldrig.

flocken
0

Nej. Men vi har alltid lite hemma

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

kamera0710
1

En hel del. Försöker dra mitt strå till stacken för ett eventuellt krisläge, då vi ju rekommenderas att ha tillgång till kontanter.

Tarotstollan
1

Båda, beroende på var jag handlar. Oftast med kontanter.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

mayhem87
1

Morfar insisterar alltid på att ge mig kontanter så har det ganska ofta men tycker det är rörigt när man har allt i telefonen nu för tiden,sen ska man ha koll på dessa mynten. Har ingen bra spargris heller,letar efter en speciell o lär väl hitta en med tiden

Mvh Mayhems "hönsmamma"

Emo
3

Jag använder kontanter. Vill de inte ta emot mina kontanter när jag vill betala, så går jag till någon annan.

Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

91Marran
1

Jag har kontanter och använder det ofta. Det är smidigt. Har både Swish och kort också. Har en kompis som mest använder kontanter. När vi var på second hand för några dagar sedan och de inte tog kontanter så swishade jag butiken och han gav mig kontanter.
Jobbar i butik och många får problem när nätet ligger nere. De kan inte betala för sig och blir irriterad på mig som kassapersonal. Jag tycker att man får skylla sig själv om man inte har kontanter att betala med. Erbjuder man att lägga undan en korg med varorna så att de kan betala senare på dagen eller någon dag senare så blir det inte alltid så positiva reaktioner.

Mvh
Mig

MonicaLagerquist
1

Det händer.
Vi har alltid kontanter hemma oom det skulle behövas

Stolt ägare till tre La permer

OberonsMatte
1

Nej. Jag har några sedlar kvar för säkerhets skull, men det är inget jag använder när det går att betala med kort eller Swish.

Sajtvärd Katter iFokus

Scorpio97
0

Jag har alltid kontanter ifall det skulle behövas, och skulle egentligen vilja använda det mer för att bidra till att de behålls. Men jag är väldigt dålig på att göra det om det går att betala med kort.

//Jessie

aggeelin
0

Nej det är åtta år sen och även då var det sällan.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

[solljust]
3

Egentligen skulle vi alla tänka på att ha en viss summa hemma med tanke på hur vårt säkerhetsläge ser ut men det är ingen garanti det heller laggar det ner tekniskt så gör det och vi står där med våra kontanter och kan inte betala.

För många år sedan så la det av i kassan på Ica här och vi var flera som hade kontanter med oss men vi fick inte betala för tekniken sa nej så det var bara att gå därifrån inte ens kontant betalning gick att genomföra.

Jag tror inte på det här istället gäller det att ha mat och nödvändigheter hemma som kan täcka dom timmar som krävs av oss för vi blir oändligt sköra och vi kan inte ens föreställa oss hur det är om vi är där en dag när allt bara är stopp för oss.

Draken
0

Mycket sällan, men vi hart alltid några hundralappar i kontanter hemma.

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis

DesK
1

Jag använder gärna kontanter. Det är SÅ viktigt att vi alla har kontanter och använder dom så ofta vi kan. Helt galet att det finns så många butiker m m som inte tar emot kontanter. Dom flesta andra länderna runt oss är mer restriktiva i hur dom tar kort. Det borde vi införa här i Sverige också.

/Désirée

Fridaaaa
2

#20 Kort är dock smidigt på många sätt, underlättar mycket.
Allting har sina för-och nackdelar, men anser att både kort och kontanter ska kunna erbjudas som betalning :)

DesK
2

#21 Visst är det smidigt med kort och jag håller med dig om att bäst är om vi kan använda både kontanter och kort överallt. Vad jag menade med att vi borde bli mer restriktiva är att det är löjligt att betala t ex en glass och en kopp kaffe med kort. Dessa mindre summor borde alla kunna få betala med kontanter.

/Désirée

Fridaaaa
2

#22 Ja mindre summor håller jag med, känns ofta onödigt att blippa kortet